Värde på ett oöppnad Ducktales till NES

Permalänk

Värde på ett oöppnad Ducktales till NES

Hejsan. Jag sitter på ett oöppnat exemplar utav Ducktales till NES. Alltså skyddsplast är intakt och oöppnad. Måste leta fram det men har för mig att det är en Europa tysk version. Vad kan man få för en sådan på auktion idag? någon som är insatt?

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk

Ser ut som att de sålt för 200-250:- för den scandinaviska utgåvan iaf i använt men komplett skick på tradera.

Vet inte om den tyska utgåvan har tysk textning? Isf kan det nog ev dumpa priset rätt drastiskt iom att marknaden utanför tysklan i stort sett försvinner.

Sen är den ju troligen i väldigt bra skick om den fortfarande är oanvänd och inplastad vilket ev kan öka priset lite.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

nja, då är det inte oöppnad inplastat. Dom pengarna är det endast kasetten. ingen kartong eller dylikt. Eventuell kartong i risigt skick.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Risken finns att det kan vara ett spel som plastats in på nytt. NES-spel (åtminstone i Sverige) var aldrig inplastade. Finns bilder på fodralet så kan vi hjälpa dig? Är det inplastat i efterhand så är det inte värt något extra. Har du otur så kan till och med kartongen vara tom eller innehålla fel spel.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Hela retrogame-marknaden har kraschat pga att det var några som arbetade upp en bubbla som sen sprack. Så förvänta dig inga stora summor.
Karl Jobst har gjort en video om det hela som är mycket sevärd.

https://www.youtube.com/watch?v=HJ0GdGkZ5PM

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem

Detta ser ut att vara en tysk version som låg ute för 399:- men blev inte såld så någonstans där skulle jag tro.

https://www.tradera.com/item/340700/607284756/ducktales-nes-

Permalänk

Skulle gissa på någonstans mellan 1000-2000kr på Tradera (övre intervallet om inplastningen är "äkta", nedre intervallet om inplastningen är "oäkta" men spelet är i nyskick.)

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Skulle gissa på någonstans mellan 1000-2000kr på Tradera (övre intervallet om inplastningen är "äkta", nedre intervallet om inplastningen är "oäkta" men spelet är i nyskick.)

Inte för en tysk utgåva dock.
Kanske om det var en SCN-utgåva men definitivt inte en tysk.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Inte för en tysk utgåva dock.
Kanske om det var en SCN-utgåva men definitivt inte en tysk.

Aha missade att den var tysk. Ja då är det lägre helt klart.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Tog en snabb kik på ebay, jag vet inte hur ditt exemplar ser ut. Hittade ett tyskt exemplar, komplett som jag uppfattar som sålt. Det gick för ca 2800.

https://www.ebay.com/itm/186171689309?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=...

Permalänk
Medlem

Du kan kolla här om du hittar nått sålt exemplar som liknar ditt: https://www.pricecharting.com/game/pal-nes/duck-tales tyvärr fanns det inte mycket under "New".

Här är lite sålda också men är inte PAL versionen: https://www.pricecharting.com/game/nes/duck-tales

Permalänk

Tack för allas engagemang. Ja det kan variera bra. Måste såklart leta upp spelet och se riktigt vad det var för utgåva. köpte det ifrån en spelbutik för säkert över 15 år sedan då för över 1000kr vet jag.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk

Det jag vet är att i och med att det är inplastat så finns inte den minsta skråma på kartongen inte nött någonstans.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en tysk version så är den säkert mycket mer värd i Tyskland än här hemma i Sverige.

Permalänk
Skrivet av skånepojk_90:

Tog en snabb kik på ebay, jag vet inte hur ditt exemplar ser ut. Hittade ett tyskt exemplar, komplett som jag uppfattar som sålt. Det gick för ca 2800.

https://www.ebay.com/itm/186171689309?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=...

Se där, värt en hel del ändå

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

Letade fram kasetten nu Och det som står är: B nere i högra hörnet på kartongens framsida. PÅ kartongen högra nedrebaksida står det NES-GP. Någon som vet vart ifrån kasetten kommer då? Allt står på engelska på baksidan.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplendidPerformance:

Letade fram kasetten nu Och det som står är: B nere i högra hörnet på kartongens framsida. PÅ kartongen högra nedrebaksida står det NES-GP. Någon som vet vart ifrån kasetten kommer då? Allt står på engelska på baksidan.

"På fliken under locket kan man se vilken landskod spelet har. Koden är uppbyggd som så på Nes'en:
NES-XX-YYY
XX = Spelets egna unika kod.
YYY = Landskoden. De koder som finns och vad de står för är följande:"

mer kan läsas här.

Permalänk

Jo, dock finns ej någon landskod på kartongen. så jag blir tyvärr inte klokare på det :/

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av SplendidPerformance:

Letade fram kasetten nu Och det som står är: B nere i högra hörnet på kartongens framsida. PÅ kartongen högra nedrebaksida står det NES-GP. Någon som vet vart ifrån kasetten kommer då? Allt står på engelska på baksidan.

det närmsta du kommer utan att öppna den är nog Bét ner i hörnet vilket troligen kan vara att spelet är region B aka typ europa ett gäng länder i europa.

men mer exakt landskod måste du nog öppna upp den och kolla för att kunna konstatera verkar det som då det verkar bara stå på insidan av kartongen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

det närmsta du kommer utan att öppna den är nog Bét ner i hörnet vilket troligen kan vara att spelet är region B aka typ europa ett gäng länder i europa.

men mer exakt landskod måste du nog öppna upp den och kolla för att kunna konstatera verkar det som då det verkar bara stå på insidan av kartongen.

Ja, det verkar tyvärr vara så. Ehm.. tänker inte inte öppna och ta reda på det i alla fall

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Hela marknaden har väl svalnat en hel del efter det kom fram att värderingsfirman blåste upp värdet för att sälja på auktion på sin egen auktionsfirma?
Har man ett boxat Zelda eller SMB eller liknande kan man väl få några hundringar iaf.

Permalänk
Skrivet av xc:

Hela marknaden har väl svalnat en hel del efter det kom fram att värderingsfirman blåste upp värdet för att sälja på auktion på sin egen auktionsfirma?
Har man ett boxat Zelda eller SMB eller liknande kan man väl få några hundringar iaf.

Var nog större chans till att få ut mer pengar med under corona då satsade folk mer pengar på hemmaintressen. Samlingar osv.
Men nog kan samlare pynta för det dom vill ha om det är en raritet allt. Dock så det du nämner var ju bara sinnesjuka värderingar som inte grundar sig någonstans.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk

Liten update på tråden. Blev såld idag. 10.000kr

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av SplendidPerformance:

Liten update på tråden. Blev såld idag. 10.000kr

imponerande.

måste varit någon som verkligen ville ha spelet då måste va typ högsta säljpriset i europa hittills eller nått...

var blev den såld?

ebay?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av SplendidPerformance:

Liten update på tråden. Blev såld idag. 10.000kr

Wow. Bara att gratulera. Det måste ha blivit riktigt krig om ditt ex.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

imponerande.

måste varit någon som verkligen ville ha spelet då måste va typ högsta säljpriset i europa hittills eller nått...

var blev den såld?

ebay?

Blev såld på tradera. lade ut spelet 3ggr. Första gången på budgivning. Senare på köp nu. har fått några bud som var där i närheten av olika personer faktiskt.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Wow. Bara att gratulera. Det måste ha blivit riktigt krig om ditt ex.

Tack. Det var ett litet krig första gången när den låg på budgivning men då nådde den inte mitt mål som faktiskt var satt högre än 10.000kr "ville känna efter vad folk var villig att ge" sedan lade jag ut den på köp nu för ett pris närmre de folk faktiskt var villig att ge bud på.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av SplendidPerformance:

Tack. Det var ett litet krig första gången när den låg på budgivning men då nådde den inte mitt mål som faktiskt var satt högre än 10.000kr "ville känna efter vad folk var villig att ge" sedan lade jag ut den på köp nu för ett pris närmre de folk faktiskt var villig att ge bud på.

Verkligen imponerande. Nappade inte högsta budet på 11.111kr utan drog tillbaka sitt bud? Även fast auktionen inte nådde upp till reservationspriset borde hen väl ändå vara intresserad?
https://www.tradera.com/item/340700/623298877/ducktales-till-...

Edit: ser att hen höjde från 6500 till 11.000 i sista minuten. Då förstår jag varför hen kanske inte var intresserad av att hålla fast vid det budet.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌