Fick nyss mitt paket från NetonNet men larmet sitter kvar? Hur får man av det?

Permalänk
Medlem

Fick nyss mitt paket från NetonNet men larmet sitter kvar? Hur får man av det?

Hej. Jag fick nyss hem mitt grafikkort från NetonNet och det verkar som att de har glömt att ta larmet? Jag har försökt klippa av trådarna men de är ju hårda som stål? Vet någon här hur man får av det? Kommer larmet börja pipa när man klipper med tång kanske?

Permalänk
Medlem

Det är möjligt att det börjar pipa om du klipper trådarna ja, det är det det är till för. Prova en stark magnet på toppen av den, "greppet" man snurrar på när man låser det.

Permalänk
Medlem

En avbitare för pianotråd är att rekommendera. Tror inte att larmet kommer börjar tjuta.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk

Haha nice try! Lägg upp bild på kvittot så får du tips

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Varför fråga här istället för att kontakta Netonnet?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Haha nice try! Lägg upp bild på kvittot så får du tips

Jag är inte så dum att jag snor ett grafikkort och sen frågar hur man öppnar det.

Skrivet av Joppis:

Varför fråga här istället för att kontakta Netonnet?

För att telefonen stängde 16.

Permalänk
Skrivet av Cr4zyt0e:

<Uppladdad bildlänk>

Jag är inte så dum att jag snor ett grafikkort och sen frågar hur man öppnar det.

För att telefonen stängde 16.

Då är det bara ta en sidavbitare och knipsa vajern Ingen färg kommer spruta likt kontantpåsarna på banken. Om larmet tjuter så lägg det i en hink med vatten tills det slutar tjuta

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

@Hassel fd Jompenleet
Om man nu ska sno ett grafikkort, varför ett Intel Arc?

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

@Hassel fd Jompenleet
Om man nu ska sno ett grafikkort, varför ett Intel Arc?

Ja precis när det finns bättre

Permalänk
Skrivet av Xeno88:

@Hassel fd Jompenleet
Om man nu ska sno ett grafikkort, varför ett Intel Arc?

Haha är väl dom som finns på hyllorna. Alla vettiga kort säljs slut

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Moderator
Moderator

Det sitter en summer i dosan som kommer tjuta när du klipper en vajer, om batteriet inte dragit ur. Beroende på modell finns en lucka på undersidan av dosan där du eventuellt kan plocka ur batteriet så det slutar tjuta.

Den bästa lösningen är givetvis att kontakta NON om du inte har räserbråttom att plutta i kortet just idag.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det sitter en summer i dosan som kommer tjuta när du klipper en vajer, om batteriet inte dragit ur. Beroende på modell finns en lucka på undersidan av dosan där du eventuellt kan plocka ur batteriet så det slutar tjuta.

Den bästa lösningen är givetvis att kontakta NON om du inte har räserbråttom att plutta i kortet just idag.

Jag åker dit med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr4zyt0e:

Jag åker dit med det.

När du går in på NON för lösa problemet kanske larmet sätter igång, var bered😁

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

När du går in på NON för lösa problemet kanske larmet sätter igång, var bered😁

Jag fick tag på Netonnet support via telefon. De ringde lagershopen och sa att jag kunde åka in. Jag åkte in med hela paketet från Instabox. De kände på sig direkt vad jag ville och han blev också förvånad att de hade lagt lådan löst i lådan utan plastkuddar osv. Bra kundservice men kommer inte handla mer på Netonnet då det har varit så mycket problem med dem tidigare.

Så larmet är borta och allt är löst nu. Är bara rädd att grafikkortet är sönder nu då det säkert har skumpat runt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Cr4zyt0e:

Jag fick tag på Netonnet support via telefon. De ringde lagershopen och sa att jag kunde åka in. Jag åkte in med hela paketet från Instabox. De kände på sig direkt vad jag ville och han blev också förvånad att de hade lagt lådan löst i lådan utan plastkuddar osv. Bra kundservice men kommer inte handla mer på Netonnet då det har varit så mycket problem med dem tidigare.

Så larmet är borta och allt är löst nu. Är bara rädd att grafikkortet är sönder nu då det säkert har skumpat runt.

Varför skulle grafikkortet vara trasigt? Transport från tillverkare till oss i Sverige är inte speciellt snäll:)