Stängda over ears man ej blir svettig i?

Permalänk
Medlem

Stängda over ears man ej blir svettig i?

Ja, finns det? Tycker alla jag testat med ANC blir öronen svettiga direkt.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Rekordmedlem

Det inte att göra sådana om de ska vara rimligt lätta, skulle kräva nått aktivt system för kylning/ventilation.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Insrängt och svettigt går inte gå runt luften måste kunna cirkulera för att inte värmas upp till uppåt kropstemp.

Typ samma sak som att dra runt silvertejp runt sin cpukylare den komme va ok en stund men till sist kommer luften där inne hålla typ samma temp som kylflänsen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Nej, det finns inte direkt. ANC kräver bra isolering, och då blir luftflödet alltid lidande.

Permalänk
Medlem

Då får det blir in ears i fortsättningen också, skaver lite i öronhålet men hellre det än svettiga öron.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Dyson borde ha tänkt på detta istället för att skicka luften mot munnen. Kanske kommer det en DIY på Dysons hörlurar. Inte särskilt meningsfullt ekonomiskt dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Då får det blir in ears i fortsättningen också, skaver lite i öronhålet men hellre det än svettiga öron.

Vad gör de om du får lite svettiga öron? AXE Africa deo löser biffen annars?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Då får det blir in ears i fortsättningen också, skaver lite i öronhålet men hellre det än svettiga öron.

On-Ears och Bone-Conduction är också andra alternativ ifall du tycker In-Ear är för obekväma

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

On-Ears och Bone-Conduction är också andra alternativ ifall du tycker In-Ear är för obekväma

Vill dock gärna ha ANC.

Kan inte riktigt bestämma mig. Varit nöjd med Sennheiser Momentum 3 true wireless men kvalitén var dålig. Ena luren dog efter 6 månader. Fått tillbaka pengarna på garantin. Vet inte om jag vågar ersätta dem med fyran. Går ju 3000kr också, känns som överpris.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem som dig, testade fan säkert 10 olika headphones på marknaden innan jag köpte mina SRH1540.
Svettas inte alls i dem, ingen aning varför med själva earpadsen är gudomliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ja, finns det? Tycker alla jag testat med ANC blir öronen svettiga direkt.

Själv brukar jag köra med Sennheiser, men sista köpet blev JBL Quantum ONE, stora, luftiga, funkar med glasögon, har ANC och helt ok ljud, prisvärda.

https://www.ljudochbild.se/test/jbl-quantum-one/

Permalänk
Medlem

Vattenkylning är nog möjligt men det skulle nog behövas någon typ av hjälm, för ekipaget skulle bli tungt.
Bomull andas ju iaf bättre än många andra material, vilket kan hjälpa mot att det blir svettigt.
Sugrör i micken, med slangar som kyler öronen på vägen kanske vore en idé också?

Visa signatur

*5600|B550M|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB.
AMD Ryzen 5 @4891|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2750MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Vill dock gärna ha ANC.

Kan inte riktigt bestämma mig. Varit nöjd med Sennheiser Momentum 3 true wireless men kvalitén var dålig. Ena luren dog efter 6 månader. Fått tillbaka pengarna på garantin. Vet inte om jag vågar ersätta dem med fyran. Går ju 3000kr också, känns som överpris.

Jag gillar Pixel Buds. Har också två versioner av Samsungs in-ear, men föredrar nog Pixel Buds. De känns bättre i öronen.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Nej, jag lider också av kroniskt öronsvett och har gett upp med hörlurar totalt, köpte ett riktigt bra 2.1 system istället och är så mycket nöjdare, fungerar även när man spelar, discord är jävligt bra på att filtrerar bort högtalar-ljuden, fråga mig inte hur, det är som magi!

Permalänk
Snusfri

Pixel Buds Pro, grymt nöjda med mina.
Finns till riktigt bra pris hos Halebop, 1499:- är bra för ett par redigt sköna och bra inear.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Overhead lurar för varma, in ear åker alltid ut

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Jag fick sluta med over-ear och on-ear.
Jag har hörlurar på mig 12-16 timmar om dagen och utvecklade till slut svamp bakom öronen. Nu får jag köra in-ear istället.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Baxtex:

Ja, finns det? Tycker alla jag testat med ANC blir öronen svettiga direkt.

Rent krasst nej.

För att stänga ute ljud behövs det bra isolering, och per automatik blir då luftcirkulation lidande. Öppna hörlurar går nästan helt bort om ANC ska vara med i bilden.

Det kan gå att komma runt till en viss grad, exempelvis genom att byta kuddar till sådana i tyg istället för PU-läder. Det blir en halvkompromiss; luftar lite bättre, och stänger ute ljud på en okej nivå, men ANC tappar delar av sin effekt.

I det stora hela skulle jag leta efter in-ears som ryms inom budget och uppfyller kraven, sedan byta ut tipparna mot sådana som passar dina öron och inte skaver.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Köp en sån här bara

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Absolut torr på/runt öronen?
Kör själv med det, dock på fötterna nu när jag löptränar ute på sommaren.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Köp lurar med öppen bakplatta. Konstigt nog finns det inte så stort utbud. Själv så får jag ont i öronen efter 1h om jag har stängda lurar.

Har ett par audio-technica-ath-adg1x.

Fördelen är rätt självklar, ingen svett i den bemärkelsen. Nackdelen är att det ljud läcker både ut och in.
Tycker personligen att ljudbilden är bättre i öppna, men det är nog rätt personligt.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

HP gjorde något over-ear headset med "öronkylning". Har dock för mig att mottagandet var svalt (pun intended), då de visserligen kylde öronen men samtidigt erbjöd usel ljudkvalitet.

Edit: Var sannolikt dessa jag tänkte på - https://www.hp.com/se-sv/shop/offer.aspx?p=c-hp-omen-mindfram...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Moderator
Forumledare

HPs omen mindframe var ju ett bra försök, bra kylning men kasst ljud

Hade varit kul att testa något liknande från någon annan tillverkare

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Permalänk
Medlem

OVER, ej in ears är han ute efter.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Då får det blir in ears i fortsättningen också, skaver lite i öronhålet men hellre det än svettiga öron.

Rekommenderar Bose quietcomfort earbuds.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Köp lurar med öppen bakplatta. Konstigt nog finns det inte så stort utbud. Själv så får jag ont i öronen efter 1h om jag har stängda lurar.

Har ett par audio-technica-ath-adg1x.

Fördelen är rätt självklar, ingen svett i den bemärkelsen. Nackdelen är att det ljud läcker både ut och in.
Tycker personligen att ljudbilden är bättre i öppna, men det är nog rätt personligt.

Ja det har jag hemma och det är väldigt nice. Men vill ha brusreducering för pendling och jobb.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Vattenkylning är nog möjligt men det skulle nog behövas någon typ av hjälm, för ekipaget skulle bli tungt.
Bomull andas ju iaf bättre än många andra material, vilket kan hjälpa mot att det blir svettigt.
Sugrör i micken, med slangar som kyler öronen på vägen kanske vore en idé också?

Svett = vattenkylning

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Problemet är att alla har olika stora öron och huvuden som kramar åt "muffarna" ... Men om du kan hitta lurar med ställbar basreflexport så kommer luften ventilera och de kommer vara tystare än öppna lurar...

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95