Stängda over ears man ej blir svettig i?

Permalänk
Medlem

För träning, vardags? Vid datorn? Vad är ditt användningsområde? Om det är vid datorn rekommenderar jag Philips Fidelio X2, over ear utan att bli varma.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Håller med om att Shure srh1540 är svala, dock finner jag dem omöjligt att bli helt komfortabla. Testat allt. Köp mina?

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem

ett tips är att kolla på hygien satser eller utbytes kuddar som i vissa fall kan vara gjord för att vara lite svalare

Permalänk
Medlem

Mina nästa lurar blir Repeat Audio, Prince.

Sen huruvida det blir varmt om öronen eller ej, får framtiden förtälja.

Det är ett ständigt gissel att försöka hitta lurar som låter bra, går att bära över längre perioder, är lätta och fungerar för glasögonbärare.

Mäkta nöjd med Turtle Beach Elite 800 i många avseenden, främst för möjligheten att köra en skön "gamemix" från både konsol/PC och smart enhet samtidigt med justering på kåpan, samt att jag avskyr bommic.

Ofta hänger jag lurar på ena örat och troligen därav att värmebesväret hos mig är begränsat.

Jag önskar dig all lycka med att hitta ett headset som passar dina ändamål och tar gärna del av slutresultatet!

/Q.

Permalänk
Skribent
Skrivet av NordhNet:

HPs omen mindframe var ju ett bra försök, bra kylning men kasst ljud

Hade varit kul att testa något liknande från någon annan tillverkare

Finns öronkuddar med kylgel att köpa till exempelvis AT-ATH M50. Säljs liknande till Astro A40/50 och andra populära lurar som har bra ljud 😁

Inte riktigt samma sak som de där Omen-lurarna, men.. Nära nog!

Visa signatur

< R5 7600X | 32 GB 6000 MT/s | RX 9070 XT >

< Redmi Note 14 Pro | Redmi Pad SE 11" >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Finns öronkuddar med kylgel att köpa till exempelvis AT-ATH M50. Säljs liknande till Astro A40/50 och andra populära lurar som har bra ljud 😁

Inte riktigt samma sak som de där Omen-lurarna, men.. Nära nog!

Kylgel fungerar bara tills kylgelen är mättad på värme. Inget för längre användningar.

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av SydpoleN:

Jag hade samma problem som dig, testade fan säkert 10 olika headphones på marknaden innan jag köpte mina SRH1540.
Svettas inte alls i dem, ingen aning varför med själva earpadsen är gudomliga.

Ja man får ju göra avkall på intaget av kalorier om man ska köpa dom där. Man svettas definitivt mindre när man är undernärd ^_^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Då får det blir in ears i fortsättningen också, skaver lite i öronhålet men hellre det än svettiga öron.

det finns in-ears som inte skaver, dvs bra grejjer.

Permalänk
Medlem

3M Peltor WS ALERT XPI. Varmt Ja, men tvättar hygiensatsen då och då. Spritar plasten. Använder dessa 8 timmar varje dag. Uppemot 45 grader varmt med fysisk arbete.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Sennheiser hd599
Öppen overear är det du vill ha. Dessa blir man inte svettig eller ens varm i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PalaDain:

Sennheiser hd599
Öppen overear är det du vill ha. Dessa blir man inte svettig eller ens varm i.

Super praktiska på bussen när man vill stänga ute ljud.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Vattenkylning är nog möjligt men det skulle nog behövas någon typ av hjälm, för ekipaget skulle bli tungt.
Bomull andas ju iaf bättre än många andra material, vilket kan hjälpa mot att det blir svettigt.
Sugrör i micken, med slangar som kyler öronen på vägen kanske vore en idé också?

Bomull är ju sämsta möjliga materialet, när det blir blött så förblir det blött länge, och det blir väldigt lätt blött.

Permalänk
Medlem

För mig funkar det bättre med kuddar i riktigt läder än syntet. Kolla exempelvis B&W PX8, B&O H95, Focal Bathys m.fl.

Visa signatur

Gaming: 9800X3D, 32Gb 6000MHz, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30