Indiska rekryterare på LinkedIn?

Permalänk
Medlem

Indiska rekryterare på LinkedIn?

Varje gång det finns ett ledigt jobb med min "titel" i närheten av mig blir jag kontaktad av ett antal indiska rekryterare på LinkedIn. De verkar inte ha någon egentlig koppling till tjänsten som är utlyst, men vill ändå förmedla den till mig. Antar de får en bonus om jag går via dem, men varför skulle jag göra det? Rätt tydligt att tjänsten finns efter den 8:e indiern på två dagar kontaktar mig. Och varför är det bara indier?

Dessutom är det alltid "We have an open position for...". Alla åtta har samma tjänst, skulle inte tro det. Jag har blivit headhuntad tidigare, men då av rekryterare knutna till företaget i fråga. Detta känns bara oseriöst. Är det någon som faktiskt går via dessa personer?

Edit: Dessutom letar jag inte ens nytt jobb, men visst, det kan alltid komma bra erbjudanden.

Permalänk
Medlem

Det finns många indiska ”konsultbolag” som jobbar på detta sättet. Är det inte något av de fem stora i Indien (Wipro, Tata, osv…), så skulle jag inte bry mig.

Permalänk
Medlem

Blocka och gå vidare med livet precis som vi andra gör.

Permalänk
Medlem

Händer mig också. Och det är alltid en tillfällig anställning på några månader, dessutom alltid typ 100 mil bort.

Riktigt tröttsamt.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | MSI B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX 3600 MT/s | ASUS TUF RTX 3060 OC | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | 2 st 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Varit med om ett vid anställning, totalt oseriöst, strular det sig vill ingen ta ansvar alls så absolut undvik om indiska.

Permalänk
Medlem

Som du är inne på @Doomfarer det handlar om bonusen, har sett "rekryterare" i 3:dje och t.o.m. 4:e led som försöker få en del av kakan... anledningen till att det är många indier är att det finns 1.5 miljard indier (och även 100kr per rekrytering kan bli en inkomst som funkar där) ...bara att ignorera med andra ord.

Visa signatur

Amd o Apple