Raderade hundratals filer från extern hårddisk av misstag
Förra veckan köpte jag en ny extern hårddisk då jag har använt en annan som är flera år tillbaka som fungerat bra men som inte varit min egentligen. Båda har 1TB var. I fredags tänkte jag börja föra över mina filer från den gamla hårddisken till den nya. Jag har (hade) en huvudmapp men flera undermappar. Mappen var sjukt stor, med flera hundratals filer allt från bilder, videos till dokument från flera år tillbaka. Istället för att föra över huvudmappen direkt till den nya externa hårddisken vilket verkligen skulle tagit evigheter då mappen var såpass stor så var det mycket smidigare att föra över en undermapp i taget. Jag hade det ändå hyfsat organiserat.
Problemet var då att jag var världens största idiot att när jag hade fört över en mapp så raderade jag den gamla mappen på den gamla hårddisken. Det gjorde att jag när jag hade fört över den tredje mappen, råkade istället RADERA HELA HUVUDMAPPEN. Jag var så säker på att det bara var undermappen jag raderat!! Får panik. Har haft sådan ångest och stress över detta dom senaste tre dagarna och jag vet inte vad jag ska göra. Jag har provat så många olika program att få tillbaka filer men inte varit bra. Mappen var såklart för stor för papperskorgen att raderas och jag tryckte på att den skulle raderas ändå då jag var så säker att det var rätt mapp. Jag har Windows 10 och hårddisken jag raderade allt från är en Seagate på 1TB. SNÄLLA HJÄLP. Hur får man tillbaka raderade filer från en extern hårddisk?
Vill bara få tillbaka allting! Nu tar det SÅ mycket längre tid att föra över allt från den gamla hårddisken till den nya då jag nu dessutom hitta sätt att ens få tillbaka allting! Blir så trött på livet, fml. Vet inte vad jag ska göra, snälla sig att ni har tips att få tillbaka det. Just nu är jag så trött på detta att jag till och med skulle kunna betala för ett program (istället för gratisversion som jag använt tidigare) men jag vet inte vilket program som är bäst och som är värt att lägga pengar på. Det får dessutom inte vara för dyrt, känns som dom flesta sådana program kostar en hel del. Vill baka få tillbaka det hur det var förut... har inte ork med det här.
Vet inte om det här är rätt forum, jag skapade konto här bara för att få hjälp med detta haha.