Perplexitys webbläsare spårar allt du gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Först reagerade jag med ryggmärgen. Jag vill inte ha reklam, nånsin. Men så tänkte jag att jag sitter nu och letar efter nåt litet hus i Blekingetrakten. Om jag bara använder den webläsaren till sökningar på det och inget annat. Då, om vi ska tro på perplexity, så kommer den att ge mig reklam på hus som uppfyller de kriterierna jag letar efter. Typ läge, priset jag är villig att betala, minimalt renoveringsbehov, driftskostnad osv. osv. Göra reklam för den bästa dealen helt enkelt?

Du måste ju använda mer tjänster så att AI:n vet vad du är ute efter. T.ex. om du är en "chillaxad snubbe" som gillar att lukta på blommor. Då tar den fram det bästa huset för dig med finaste tapeterna. Det ska ju verkligen bli personligt. Du vill väl inte att badrummet ser ut hur som helst?

Visa signatur

Dator:
Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB
ASUS Prime Z790-P
G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 7200MHz CL 35 Triden
Gainward GeForce GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Jag är inte målgruppen för denna browsern och jag undrar egentligen vem som är det. De som inte vet att man kan blockera reklam, kanske?

Vem vill ha det här? Jag förstår inte?

Och storken han svävar i skyn ovanför och skiter på webbläsaren som sig bör. Det hurrar vi för. Av Storkens ärlighet man blir på prima humör. DET hurrar vi för... ❤️

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿