Well. Min Amazon "fortsätt köpa"-reklam:
Massor av PLA/PETG-plast till 3D-skrivare. För att jag köper sånt, antar jag?
12V Bosch 6,0Ah batteri. Troligen för att jag har köpt skruvdragare och vinkelslip med sådant batteri.
2x olika USB-C-laddare. Kanske för att jag har köpt en sådan redan?
Creality Ender 3D-skrivare. Kanske för att jag köper plast? Fast, om jag köper plast, behöver jag då en skrivare?
Ryobi 4V skruvmejsel samt batteri. Kanske för att jag köpte Bosch variant?
HDMI-HDMI-adapter. För att jag har köpt HDMI-kablar? Samt HDMI-DP-adaptrar?
Bosch Kaffekvarn. För att jag köpte en annan kaffekvarn? Eller är det pga att jag köpt rengöring för kaffemaskiner?
Kaffepress x2, mjölkkannor, espressoglas. Pga kaffemaskin-rengöringen kanske?
Styrskensadapter till Bosch 12V överhandsfräs. Kanske pga de Bosch 12V-grejer jag köpt, dock ingen överhandsfräs...
DDR5-minne: Kanske pga grafikkortet jag köpte, samt alla sökningar på moderkort/CPU-er med DDR5
Diskmedel... Kanske pga kaffemaskinrengöringen.
Diverse Wera handverktyg. Pga? Elektriska skruvmejseln?
Popcorn?!
Solglasögon. Kan vara för att jag har tittat på sånt.
Massor med saker jag inte är intresserad av, för att jag redan har köpt sånt... Varför skulle jag köpa en till kaffekvarn? Och en likadan skruvmejsel av annat märke? Fler USB-C-laddare?
Min poäng är att man ofta får reklam på saker man redan har köpt... Att gå in på Aliexpress är som en resa bakåt i tiden, man behöver inte kolla historik där, den får man se ändå. Och som Youtube... Har jag en gång tittat på Janne Långbens golf-video så är Janne Långben-filmer det (nästan) enda jag får se i mitt flöde ett tag...
Om reklamen funkade som du säger, så fine. Men Amazon är nog en bit ifrån i mina ögon...