mus/tangentbord funkar inte på ps5 "löst"

Permalänk
Medlem

mus/tangentbord funkar inte på ps5 "löst"

Tja

Jag skulle testa ett nytt spel på min ps5 och ville använda mus och tangentbord, spelet stödjer det.

Problemet är att jag får bara en enhet att fungera åt gången, antingen funkar musen eller tangentbordet. Min ps5'a registrerar båda sakerna och jag får upp ikonerna. men vägrar funka samtidigt inne i spelet.

Men det är ändå lite konstigt. om jag har en fungerande mus, så funkar fortfarande "hem" knappen på tangentbordet. alltså samma funktion som playstation knappen har på kontrollen. Men det är det enda som funkar.

Är det någon som kan ha en lösning på detta?

Jag har testat koppla i olika usb portar. startat om. även en usb hub. men inget funkar.

Edit: Jag fick det att fungera, men med en mus som är ca 20 år gammal. Vet inte om det blev för mycket rgb för min ps5'a med både mus och tangentbord, nån form av konflikt blev det iaf.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]