bygga in datorn i ett skåp
hej alla.. mitt första besök här!
hoppas jag kan få lite respons på en idé jag har.
Ska köpa helt ny utrustning och funderar på att skippa chassi och istället kräma in allt ett detta skåpet från ikea. Måste bara påpeka att benen på detta skåp INTE kommer att monteras, de är för j***a fula
http://www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?c...
bakom den ena dörren ska förstärkare, dvd och allt sånt in, som ska styras med ir-extenders. (detta är givetvis helt ointressant )
i ett av sidoskåpen ska datorn in.. tänkte skrva fast moderkortet på sidan och skrva fast en metallregel en bit in i skåpet för att fästa grafik kort och liknande i eftersom dessa kommer stå rakt ut i skåpet. CD-spelare/brännare/hårddiskar och sånt tänkte jag skuva fast i "taket" eller i "golvet" kan nog slakta mitt gamla chassi på vissa fästen och så som kan användas. Sen bör man väl borra lite lufthål alt. montera nån/några fläktar i sidan??
baksidan är väl á la ikea.. tunn skiva som inte kan användas till mycket.. tänkte bara fixa lite hål som man kan dra in alla sladdar i. Vill gärna försöka ljudisolera detta så mycket som möjligt..
vore tacksam för all input jag kan få om detta och förslag på bra lösningar för kylningen. Fläktarna som jag tänkt mig kommer ju hamna bakom moderkortet.. kanske bör man montera nån typ av luftledare/rör för att få luften att strömma dit man vill?
hoppas ni förstår hur jag tänkt mig, annars får ni fråga.