HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Hittade ett fint citat från en över hos FZ.

Idiotin flödar!

haha vem vet han kanske är galen på att modda

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Bink version av E32k4 videon finns uppe nu!

http://www.3dgamers.com/news/more/1092572618/

Visa signatur

nForce4 SLI, AMD64 939.3700+@4000+,2Gb Cosair Value,Sapphire X800GT, Tagan 580W

Permalänk
Medlem

gött! tackar Kapten

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Det känns lite speciellt att vara först faktiskt :), det händer inte så ofta i detta forum..hehe..

Edit: Reserverar mig för eventuella stavfel, jag har inte sovit på 30tim :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Viktor Antonov at Siggraph

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Vaddå inte snyggt ??? Upp till bevis. Hitta mig en screen på flera andra spel som använder samma skuggsystem som HL2 då !

Sa jag att inte va snyggt? däremot tänker jag inte sitta och säga OMFG lightmaps!"!! OMG!"!¤!¤!!, för det är inget speciellt längre.

Permalänk
Medlem

Fick äntligen hem filmen, det är mer som ett ihopklipp av E2k4 filmen, dock i prima kvalutta så det är värt att tanka

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Re: Viktor Antonov at Siggraph

Citat:

http://www.planethalflife.com/features/articles/sigg04

Ååh, dom där bilderna såg helt underbara ut! Visste att det skulle vara snyggt, men inte sådär

Jävlar vad man längtar nu

edit: citerade fel

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt ganska säker på att jag kommer älska Half-Life 2 mycket, mycket mer än vad jag tycker om Doom 3

Permalänk
Medlem

Faq:en var intressant, står lite om TF2 också (2 sidor) : http://www.planethalflife.com/features/articles/hl2qa/

Q: Does the game start off the same way as Half-Life 1?

A: The game starts off similarly as Half-Life 1: you are on a train headed for City 17 and you have no weapons. You step out of the train and notice a giant screen with some crazy guy with a beard talking about something. You start to walk and something flies up to you and takes your picture. "Wonder what that was?" As you continue on, you see a combine shove another guy into a luggage cart, knocking over some of the bags. If you try and interfere or throw something at the combine, he beats you with a stick. On the other side of the area is a combine solider ordering around what looks like an Alien Slave from the first game. I didn't get a close-up look so I can't be sure. That's as much as I'm going to spoil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DWAM
Faq:en var intressant, står lite om TF2 också (2 sidor) : http://www.planethalflife.com/features/articles/hl2qa/

Q: Does the game start off the same way as Half-Life 1?

A: The game starts off similarly as Half-Life 1: you are on a train headed for City 17 and you have no weapons. You step out of the train and notice a giant screen with some crazy guy with a beard talking about something. You start to walk and something flies up to you and takes your picture. "Wonder what that was?" As you continue on, you see a combine shove another guy into a luggage cart, knocking over some of the bags. If you try and interfere or throw something at the combine, he beats you with a stick. On the other side of the area is a combine solider ordering around what looks like an Alien Slave from the first game. I didn't get a close-up look so I can't be sure. That's as much as I'm going to spoil.

Det kunde man nästan förstå att det börjar där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Jag är faktiskt ganska säker på att jag kommer älska Half-Life 2 mycket, mycket mer än vad jag tycker om Doom 3

Behöver man äns tvivla på det?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza

Nej, HL2 kommer vara banbrytande.
Vad är releasedatumet btw?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VesslaN

September eller Oktober tippar jag på.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

September eller Oktober tippar jag på.

1:a September kommer det!

Permalänk
Medlem

Aja, 1:a September är nog för optimistiskt, då ska allt gå väldigt fort

Valves största bekymmer verkar ju vara att de riskerar att få "Mature" - märkning på det, man får hoppas att de får "Teen" som de vill ha. Så äckligt är det ju inte.

Vad får det i Sverige då tror ni, 16+ ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, Det kommer Äga så hårt så jag är rädd för att jag kommer på ägsår

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Det här ser ut som ett kort tagen i verkligheten :). Då kanske inte med jättebra digitalkamera men endå :)... Om hela spelet har så fina skuggor och effekter då blir det ju att kolla runt mycket istället för att slakta aliens

Permalänk
Medlem
Citat:

Aja, 1:a September är nog för optimistiskt, då ska allt gå väldigt fort

Valves största bekymmer verkar ju vara att de riskerar att få "Mature" - märkning på det, man får hoppas att de får "Teen" som de vill ha. Så äckligt är det ju inte.

Vad får det i Sverige då tror ni, 16+ ?

Nej men mycket blod är det... Samt skotthål i kroppar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Det här ser ut som ett kort tagen i verkligheten :). Då kanske inte med jättebra digitalkamera men endå :)... Om hela spelet har så fina skuggor och effekter då blir det ju att kolla runt mycket istället för att slakta aliens

http://www.planethalflife.com/features/articles/sigg04/phl_c1...

Haha, det är ett kort från verkligheten. Jämförelse bild för den här väl?

Permalänk
Medlem

Ja inte fan var det där från spelet inte
Kanske om några år så.....

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Hehe tänkte att det var nåt som inte stämde men eftersom marken på bilden såg lite platt ut så tänkte man att det var texturer där och skuggan längst upp till vänster var lite konstig :D.

Får helt enkelt stå i hörnan och skämmas

Permalänk
Medlem

Inte behöver du skämmas ArtMan. Dåligt att de inte skriver vad som är ifrån spelet och ifrån verkligheten när det är så snyggt som det är

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza

Nej, inte nu när jag har spelat, och fortfarande spelar Doom 3, och jag har faktiskt testat alphan av Half-Life 2, men det hör inte hit, och jag måste faktiskt erkänna att jag gillar Half-Life 2 bra mycket bättre än Doom 3, jag testade det dock bara i några få minuter, och försöker undvika trailers och dylikt ifrån HL2 så mycket som möjligt så man inte vet någonting om spelet typ

Permalänk

Det där Va INte Fårn Spelet Har Kört Det Har Spelet Fast i en Test version tyyp Men ser inte Ögonn det e det ända felet men annars e det tyyp hela kanske lite bugar det e AS GRYMT fast det Laggar SOM FAN för mig hehe ...

Visa signatur

-= Idiot Outside -=- Hacker Inside =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hacker_Alle
Det där Va INte Fårn Spelet Har Kört Det Har Spelet Fast i en Test version tyyp Men ser inte Ögonn det e det ända felet men annars e det tyyp hela kanske lite bugar det e AS GRYMT fast det Laggar SOM FAN för mig hehe ...

Sluta missbruka capslock/shift är du snäll... Det blir extremt mycket jobbigare att läsa..

Och det finns ingen test version, du pratar om alphan

Permalänk
Medlem

Som är stulen och olaglig att ha...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Kommer HL2's singelplayer vara helt och hållet steambaserad som vanliga hl är nu? Man har liksom inte uppkoppling överallt. Om jag skulle följa med till mina föräldrars sommarstuga uppe i norrland så skulle man ju kanske vilja lira lite singelplayer. Hur blir det?

Visa signatur

Intel Pentium 4 2.80 GHz, 512 MB DDR ram, ATI Radeon 9700 pro 128 MB, Maxtor 200GB HD, Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dual
Kommer HL2's singelplayer vara helt och hållet steambaserad som vanliga hl är nu? Man har liksom inte uppkoppling överallt. Om jag skulle följa med till mina föräldrars sommarstuga uppe i norrland så skulle man ju kanske vilja lira lite singelplayer. Hur blir det?

Steam fungerar ju även i Offline Mode.

Permalänk
Medlem

Sen en sista fråga bara Kommer man kunna unregistrera en cd-key så att man liksom inte är begränsad till en dator när man väl installerat så att du aldrig kan byta dator när du väl registrerat den till en?

Visa signatur

Intel Pentium 4 2.80 GHz, 512 MB DDR ram, ATI Radeon 9700 pro 128 MB, Maxtor 200GB HD, Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem

Den följer med ditt steam account som inte är begränsad till en dator.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]