HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk

Jo även om de påstår att det är i princip klart så kan man väl ana en viss stress då D3 nästan är ute.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Så att det rycker lite i en. Frågan är om jag hinner köpa me ram innan den kommer? Augusti eller september. Den kommer nog inte förren tidigast mitten av September eller vad tror ni?

ett nytt graffe istället maybe?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Har ett 9800pro påväg. Helt klart ett måste.

Permalänk
Medlem

jaha trodde först du hade planerat att sitta med ett GF3 och 1024 ram

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Nej det skulle kanske vara lite onödigt. Snarare efter kortet så ska mer ram in. Och bättre ljud. Hmmmm det slutar aldrig va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Såg på skivan att den ATIs logga på. Betyder det att spelet kommer vara mer anpassat efter ATIs kort? Rykten gör gällande att det ska vara OpenGl baserat och då passa Nvidas kort bättre.

Har ett 9800 påväg som jag hoppas ska funka utmärkt på just detta spel.

Det är Doom3 som är byggt på OpenGL. Alla IDs spel är det.

Varför bara ett 9800Pro med tanke på hur resten av ditt system ser ut?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer ett Radeon 9800Pro fortfarande räcka? Det var väl det som sades för ett halvår sen iaf?

Permalänk
Medlem

Ett tredje sett att få testa cs:s betan som ska släppas snart på steam..

http://www.fragbite.com/?newsID=5857

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
Kommer ett Radeon 9800Pro fortfarande räcka? Det var väl det som sades för ett halvår sen iaf?

Det är klart. 9600 pro räcker t.o.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VesslaN

Men ett 9600 pro räcker för HL2 och CS:S är avskalat så vad tror du

Det beror helt på hur kräsen man är. Självklart kommer man kunna lira spelet utan problem, dock inte med allt ögongodis på. Beroende på vilket system man har i övrigt och tweak-kunskaper så ligger nog 9800Pro precis på gränsen när det gäller max detaljer i skaplig upplösning i både HL2 och D3. Detta är dock vad jag tror:p Men enligt bencharna på D3 så blir det något sådant i det spelet iaf.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Mr. Bravo, nepp det sa jag inte

"Generally speaking, if you have a Radeon 9600 or above then HL2 will run pretty well."

http://www.hl2fallout.com/articles/index.php?lang=1&skin=1&CO...

Och detta gäller liksom för HL2 och CS:S är ju avskalat, men medium - high på 1024 x 768 utan shaders osv kan nog flyta på. Dock bara spekulationer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det är Doom3 som är byggt på OpenGL. Alla IDs spel är det.

Varför bara ett 9800Pro med tanke på hur resten av ditt system ser ut?

Pengar är inte gratis.

Permalänk

Ville bara berätta att min flickvän jobbar på en av de större datorkedjorna i sverige, så för min del blir det nåt fett X800 kort. (ifall nån ville veta)

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk

bara om du kan fixa ett til lmig med annars vill jag inte alls veta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Ville bara berätta att min flickvän jobbar på en av de större datorkedjorna i sverige, så för min del blir det nåt fett X800 kort. (ifall nån ville veta)

/me viftar med "Developer Discount" hos ati.

Ville bara berätta det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
Kommer bli ett mycket trevligt slut på sommaren / början på hösten.

Ja verkligen Och tänk på alla trådar som kommer heta "hur får jag högre framerate i.." osv hehehe. Förhoppningsvis kommer man inte hinna sitta här och uggla på forumet utan njuta av spelen istället

PS! Jag skall ha 1024 ram och GF6800 U till hösten! Så slipper ni svara "om du tänkt njuta med det grafikortet..."

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Majestic XII: Koolt, jobbar du för Ati eller nått annat som rör Ati? Är bara lite nyfiken :>

Permalänk

Men tusan då, ingen som kan komma upp med lite roliga hemlisar som precis har blivit avslöjade. Typ som att HL2 i smyg gick guld 1 månad innan Doom3, så i själva verket så finns det att köpa hur mycket man vill.
No ? Nevermind, e bara trött

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Men tusan då, ingen som kan komma upp med lite roliga hemlisar som precis har blivit avslöjade. Typ som att HL2 i smyg gick guld 1 månad innan Doom3, så i själva verket så finns det att köpa hur mycket man vill.

u wish, i wish, we wish ooo wish

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Valve kanske väntar på att Doom3 skulle gå guld samt ge ut ett fast releasedatum för att plötsligt utan förvarning släppa spelet i butik dagen/dagarna innan

Det hade verkligen knäppt ID på näsan hehe...

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gen
Valve kanske väntar på att Doom3 skulle gå guld samt ge ut ett fast releasedatum för att plötsligt utan förvarning släppa spelet i butik dagen/dagarna innan

Nähäääädu, det är bara sånt jag drömmer om när jag sover.. Men kul om det hade varit verklighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi får väl se

EDIT * Angående releasedatumet så läste jag detta som iof redan har tagits upp tidigare men som liksom bekräftas med källa och allt.

RUMOR #3: Half-Life 2 is only two weeks away from completion. Really. They mean it this time.

Source: Valve Software fan site hl2world.com.

The official story: E-mails to Valve PR director Doug Lombardi and the e-mail address on the post got no responses.

What we heard: On Tuesday, a frequent hl2world.com forum-poster and self-described "1337 d00d" started a thread with an audacious claim--that he personally had contacted Valve head Gabe Newell to ask about the progress of Half-Life 2. Less believable was the poster's claim that Newell wrote back and told him that, "At our current rate of find/fix bugs, we'll be down to zero bugs in 16 days." If true, that would mean that the infamously delayed shooter "might go gold at around the fifth of August." Normally, it would be easy to dismiss such posting to the overactive imagination of a PC gamer driven mad by the stranger-than-fiction story of Half-Life 2's development. However, the reputable news crew at Shacknews.com confirmed the story with Newell (who speaks to them regularly), all but legitimizing the story.

Bogus or not bogus?: Not bogus, although whether Valve makes that deadline is a whole other matter...

http://www.gamespot.com/news/2004/07/23/news_6103380.html

Vi hoppas och hoppas lite mer... :P:P:P:P

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3b
Visst.. en hacker har begått ett brott. Dock inte så allvarligt så att FBI skulle kopplas in, det är vad jag tror iaf. Jag tror att dom har lite bättre saker för sig än att jaga små wannabe-hackers.

haha den/dem som har hackat valv och snott koden är INTE wannabes...
dom kan sina saker vill jag lova... det är inte som att hacka ngn polares dator om du tror det...

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

mid-late september

Permalänk
Medlem

Undra ifall det är så att Valve försöker "kåta" upp oss lite precis som med Half-life genom att försena HL2 ung 1år så att det hinner bli en massa Hoax och forum snack..

Nej. seriöst så tror jag inte detta.. längtar....

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Men jag vill till exempel köpa HL2 med CS: Source även DVD om det går, kommer jag kunna göra det?

Permalänk
Medlem

Gick till Tradition (Järntorget, Gbg) där dom nämnde lite löst att Vivendi släpper spelet 3:dje september.

Men...som vanligt ska man väl ta det med en nypa salt. Speciellt då dom inte startat någon kampanj troligen p.g.a osäkerheten kring release datumet.

Visa signatur

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Citat:

Gick till Tradition (Järntorget, Gbg) där dom nämnde lite löst att Vivendi släpper spelet 3:dje september.

Men...som vanligt ska man väl ta det med en nypa salt. Speciellt då dom inte startat någon kampanj troligen p.g.a osäkerheten kring release datumet.

(Galleriean Stockholm). Releasdatum är till för att brytas. Kan inte ha varit ett spel nånsin som har kommit när de lovade. Om Tradition sa 3:e så verkar mitten slutet stämma ganska bra.

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid hoppas.

Permalänk
Medlem

Playable HL2 Demo to be Shown on G4TV
http://hl2world.com

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|