HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem

Men har börjat få ett allvarigt hat mot steam skiten. Först så har man ingen kontroll över vad skiten egentligen hittar på och det är ju ett problem om internet anslutningen har limits. Sen så är det ju förbannat kul att steam backuppen man gjort inte fungerar, står bara att eländet har fått allvarliga problem och avslutas nu. Kul. Så min personliga åsikt är att dom kan ta och köra upp den här skiten dit solens strålar inte når (Och menar inte Boden.) och vara lugna över att det var sista skiten jag köpte från dom, sen får man väl ladda ner warez versionen om man vill spela. Faan tragiskt då man köpt spelet...huvva...

Permalänk

Jag har kört fast på ett ställe, om någon kan hjälpa kanske?

Det är typ ett trapphus, och på ett ställe saknas det trappsteg, det är ungefär 6steg så kan kan inte hoppa, jag har testat det mesta. Jag har letat efter delar man kan lägga dit med hjälp av gravity gun:en, ungefär som en bro så man kan komma upp. Men det fanns inte tillräckligt med bröte som man kunde stapla.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

LajnuZ: Då ska du inte upp dit, utan någon annanstans i trapphuset, HL2 är så himla jobbigt för på vissa "Kapitel" (Chapters) så måste du kolla igenom varje ställe noggrant för det finns OFTA "smågångar" som leder till NYA ställen som man oftar missar, så sök igenom i trapphuset så finner du snart rätt väg! ^^

Visa signatur

Signatur raderad, se reglerna för mer info.

Permalänk

Kolla vad jag hittade, har inte fuskat eller nånting...han bara låg där. Fatta hur paff jag blev!

Visa signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Permalänk
Medlem

FightingEgg: Större bild nånstans?

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Så klarade man HL2 för andra gången på Hard och oj vad kul det var

Ser väldigt mycket fram emot en 3a!

Nån annan som inte tycker att Gman borde ta ett glas vatten, han verkar väldigt torr i munnen när han pratar

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Finns redan ute om du inte har sett det. Leta efter crossfire2/dm_crossfire på servrar. Det är samma bana.

vad är crossfire?:confused:

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raksol
FightingEgg: Större bild nånstans?

På min dator, PMa mig din msnadress så kan jag skicka...

Visa signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LajnuZ
Jag har kört fast på ett ställe, om någon kan hjälpa kanske?

Det är typ ett trapphus, och på ett ställe saknas det trappsteg, det är ungefär 6steg så kan kan inte hoppa, jag har testat det mesta. Jag har letat efter delar man kan lägga dit med hjälp av gravity gun:en, ungefär som en bro så man kan komma upp. Men det fanns inte tillräckligt med bröte som man kunde stapla.

Det är inte där med en "avgrund" i mitten? Där kan du isåfall gå in på ett ställe med galler, genom gallerna ser du en dörr med en tvärslå. Lyft av denna med din gravity gun så kan du gå igenom dörren sen.

Och FightingEgg, ladda upop på tex, http://www.imageshack.us/

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som fick Collector´s Edition idag ?
Beställde från webhallen.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Hej!
Är det någon som vet om det finns någon site där man kan se stats på alla cs: source spelare och kolla på stats på servers osv???

Visa signatur

Hiiiioooo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Någon annan än jag som fick Collector´s Edition idag ?
Beställde från webhallen.

Jag fick det också idag

Permalänk
Medlem

Jäklar va snyggt Half Life 2 blev med den nya datorn Speciellt modellerna är ju jäkla snygga, har inte sett några bättre iallafall. Skickar med ett par bilder, blev så imponerad av ansiktsmasken att jag satt och stirrade ett bra tag

"

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk

Um, det är la inget speciellt med den masken eller?

Btw, när ska du köpa hl2 lagligt?

Permalänk
Medlem

asså varför måste det vara så att AUX mätaren e röd bara för att man har warez? man kan har kört slut på ficklampan, sprintat upp all energi o.s.v.

Permalänk

Kanske för att den inte har laddat något mellan screensen. Rimligt antagande att det är warez.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Kanske för att den inte har laddat något mellan screensen. Rimligt antagande att det är warez.

Orka bry sig. Låt han ha warez. Han kanske inte har råd/lust att köpa det.
Jag vet att det är emot reglerna, men låt modsarna sköta det.

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk

Nej det var inte så att jag brydde mig utan förklarade bara varför hans screens är misstänkta. Ladda vad ni vill. Det gör jag.

Permalänk
Medlem

Om Nevadas bilder från hl2 så måste han ha hafft en riktigt dålig dator förut för min e sådan hela tiden!!

Visa signatur

No fear for the dark!
No fear for the light!
But fear me!! //Megadogg\\

Permalänk

Orka dra upp gamla trådar, Megadogg.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

SP MOD

Minerva Mod Episode 1

Citat:

"The first episode of long-awaited single-player HL2 mod MINERVA is here!

Already being trumpeted by Valve themselves, this search for a mysterious secret hidden below a Combine-controlled island will be released, SiN: Episodes style, piece by piece. With particular emphasis on exploration, infiltration and its enigmatic storyline and an original music score by Joseph Toscano, MINERVA takes its cues from games like System Shock 2 and the ancient Marathon series. Valve say: "fantastic".

http://www.hylobatidae.org/minerva/filegoatmatic.php?id=3

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
SP MOD

Minerva Mod Episode 1

http://www.hylobatidae.org/minerva/filegoatmatic.php?id=3

Tankade och spelade igenom den precis. Bra gjord men väldigt enformigt och långtråkigt, det känns som om dom har gjort om en av dom gamla banorna på HL2.

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Testpilot

Jo, lite tråkigt kanske men väldigt bra gjort.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

De kommande episoderna kanske är bättre. Ska testa ep. 1 när jag kommer hem.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/d1_town_050009.jpg
http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/d1_town_050010.jpg
http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/d1_town_050011.jpg
http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/d1_town_050012.jpg
Någon som har sett honom där!?

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem

Har du legat i koma eller?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

XD hahahaha ursäkta för ett menings löst reply men det var för kul.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|