HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ven'Gyr
utan o ha läst ett skit: ge mig skäl till å köpa hl2.

1:an sög totalt, moddarna cs & dod som gjorde att jag köpte hl.

hl2 då? kommer det bli cs2 dod2 osv lr?

Jag köper det enbart för moddarna och möjligheten att kunna modda själv. Alla moddar som Valve har kommer konverteras (TFC, DOD, CS och så vidare). Jag har också fått lite inside info från en annan stor mod some kommer konverteras, men det är hemligt just nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Med tanke på att det e det spel i pc gamer som fått högst betyg genom tiderna, antal game of the year awards och erkänt bästa spelet nånsin (även av vanliga spelare altså), så tror jag du kan ta bort ordet "säkert" och lägga dit "en jävla massa" istället

Hehe tror att Quake II fick också 96% om jag kommer ihåg rätt :D. Dvs desa spel delar första platsen enligt PCGamer. Enligt mig var Q2 mycket sämre än Half-Life men det är en annan historia...

Har en kompis som tyckte spelet sög men han spelade säkert bara en bana eller nåt sånt och det var flera år efter release.

Idag är Half-Life ganska kass om man jämför med nuvarande spelen men den duger fortfarande.

Permalänk
Medlem

Kunde inte hitta Half-life på PCGamers sida, arkivet går inte så långt bak.
Jag är iallafall ganska säker på att HL fick mer än 96% kanske tom 100% men det kommer jag inte ihåg riktigt.
Dom var mer generösa med betygen då, nu har dom skärpt sej lite.

Visa signatur
Permalänk

Men jag har för mig att det fick 113%
Vem bryr sig om vad Pc Gamer gav för %? Vietcong fick ju för fan 91% och Far Cry 89...Säger inte det ganska mycket. Pc Gamerpacket börjar bli nostalgigalna. Inte ett ända spel har fått höga procent de senaste åren. Fy fan va värdelöst Vietcong är! Sämre än Far Cry på alla sätt!
Hatar allt "Det var bättre förr"-snack! HL1 är inte i närhetan av hur roligt Doom3, Far Cry eller andra spel är idag...Bara ni som får massa nostalgikickar hit och dit.
Och för femte gången frågar jag nu: Vad handlar HL1 om?! Plågade mig igenom spelet men måste vist ha missa den oerhört djupa handlingen...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Men jag har för mig att det fick 113%
Vem bryr sig om vad Pc Gamer gav för %? Vietcong fick ju för fan 91% och Far Cry 89...Säger inte det ganska mycket. Pc Gamerpacket börjar bli nostalgigalna. Inte ett ända spel har fått höga procent de senaste åren. Fy fan va värdelöst Vietcong är! Sämre än Far Cry på alla sätt!
Hatar allt "Det var bättre förr"-snack! HL1 är inte i närhetan av hur roligt Doom3, Far Cry eller andra spel är idag...Bara ni som får massa nostalgikickar hit och dit.
Och för femte gången frågar jag nu: Vad handlar HL1 om?! Plågade mig igenom spelet men måste vist ha missa den oerhört djupa handlingen...

När spelade du det ? Om du körde det när det kom ut har jag ytterst svårt att tänka mej att du "plågade" dig igenom handlingen. Fanns inget annat spel som ens kommit på tanken att ha en story bakom.
Finns fortfarande inget som knäcker ideen på ett stort laboratorium insprängt i ett berg ute i new mexico, med det otroligt häftiga namnet Black Mesa. Jag menar.... smaka på ordet. Black Mesa. How cool isn't that. Det jag ser som det häftigaste med hela storyn e just Black Mesa i sig. Här skulle nämligen andra speltillverkare direkt klantat till det och lagt det i Finland eller nåt och kallat det för nåt i stil med "Fear lab" typ. Storyn om Black Mesa känns så balanserad på nåt underligt sätt. (no flames plz)
(Antar att jag inte behöver förklara den självklara storyn om att du e en inhyrd forskare och så vidare)

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Nope det fick 96%. Här är beviset.

Permalänk
Medlem

Hehe. Fett motbevisad.
Men det är ändå bättre än Quake 2

Visa signatur
Permalänk
Citat:

När spelade du det ? Om du körde det när det kom ut har jag ytterst svårt att tänka mej att du "plågade" dig igenom handlingen. Fanns inget annat spel som ens kommit på tanken att ha en story bakom.
Finns fortfarande inget som knäcker ideen på ett stort laboratorium insprängt i ett berg ute i new mexico, med det otroligt häftiga namnet Black Mesa. Jag menar.... smaka på ordet. Black Mesa. How cool isn't that. Det jag ser som det häftigaste med hela storyn e just Black Mesa i sig. Här skulle nämligen andra speltillverkare direkt klantat till det och lagt det i Finland eller nåt och kallat det för nåt i stil med "Fear lab" typ. Storyn om Black Mesa känns så balanserad på nåt underligt sätt. (no flames plz)
(Antar att jag inte behöver förklara den självklara storyn om att du e en inhyrd forskare och så vidare)

1. Jag plågade mig igenom spelet, inte handlingen för den märkte jag inte av.
2. Va!? Black Mesa? Känner inga rysningar. Tror du lider av den så kallade "nostalginojan" och tyvärr kommer detta fortsätta tills du tröttnat på nya spel totalt och kanske någon gång i halvåret tar fram "gamla hederliga HL från 90-talet då de minsann kunde göra bra spel".

Permalänk
Medlem

Det har nog mycket med nostalgi att göra, iaf för mej.
När HL kom var det riktigt jävla häftigt, storyn är inte magisk men HL var först att presentera den på ett sådant sätt att den liksom utvecklades runt en allt eftersom som man spelade. Det var första gången man upplevde ett spel på det sättet och det var mäktigt.

Edit: Sen att det hade bra och nyskapande gameplay i kombination med många snygga scriptade händelser och snygg grafik skadade ju inte.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

1. Jag plågade mig igenom spelet, inte handlingen för den märkte jag inte av.
2. Va!? Black Mesa? Känner inga rysningar. Tror du lider av den så kallade "nostalginojan" och tyvärr kommer detta fortsätta tills du tröttnat på nya spel totalt och kanske någon gång i halvåret tar fram "gamla hederliga HL från 90-talet då de minsann kunde göra bra spel".

HAHA !! LOL , värsta sköna påpekandet ! Fan vad puckad jag måste va som skrev fel på handlingen och spelet ! Skön kille.
Jadu, nr 2 förstår jag inte så mycket av. Varför skulle jag sluta få "nostalignoja" som du på så korrekt (eller inte) svenska uttryckte det, bara för att jag skulle ha tröttnat på nya spel ?
It doesn't make any fuck'n sence.
Finns många (tyvärr) som du som inte kissar på sej av upphetsning när de får höra Black Mesa, inget konstigt med det. Men jag fick fortfarande inte svar på när det var du körde igenom HalfLife.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Nope det fick 96%. Här är beviset.

http://hem.bredband.net/artjac/halflife.JPG

photoshoppad

Visa signatur

oOo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ven'Gyr
photoshoppad

Varför skulle jag photoshopa bilden? Googla så hittar du fler bevis... Orkar inte spela in en film bara för att du inte tror på det du ser...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Finns många (tyvärr) som du som inte kissar på sej av upphetsning när de får höra Black Mesa, inget konstigt med det. Men jag fick fortfarande inte svar på när det var du körde igenom HalfLife.

Tyckte bara det var ett så himla dåligt argument :"Jag menar.... smaka på ordet. Black Mesa. How cool isn't that. Det jag ser som det häftigaste med hela storyn e just Black Mesa i sig." :/
Spelade det i höstas då vi nyss flyttat och inte hade något internet än. Varvade även då Unreal2, AvP2, Quake 2 och Vietcong. Vietcong var det absolut sämsta och efter det HL.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tyckte bara det var ett så himla dåligt argument :"Jag menar.... smaka på ordet. Black Mesa. How cool isn't that. Det jag ser som det häftigaste med hela storyn e just Black Mesa i sig." :/
Spelade det i höstas då vi nyss flyttat och inte hade något internet än. Varvade även då Unreal2, AvP2, Quake 2 och Vietcong. Vietcong var det absolut sämsta och efter det HL.

Smaken är som baken som man brukar säga...

Jag hatade tex BG2 medan andra tycker det är bästa spelet någonsin...

Permalänk
Medlem

Seriöst, sluta tjata om hurvida Half-Life är det bästa FPS spelet genom tiderna, ifall ni kan läsa, kolla ämnet på denna tråden
HalfLife 2 Thread - The Return
Ifall jag förstår det rätt, så ska tråden handla om: HALF-LIFE 2!

Permalänk

Om man har varvat det då? Klart HL inte är superbra jämfört med de andra spelen som du spelade men det var superbra för sin tid. Den har som sagt några år på nacken. För övrigt så är BG2 det bästa spelet genom tiderna.

Oj just det HL2 kommer bli jättebra NÄR det kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Om man har varvat det då? Klart HL inte är superbra jämfört med de andra spelen som du spelade men det var superbra för sin tid. Den har som sagt några år på nacken. För övrigt så är BG2 det bästa spelet genom tiderna.

Oj just det HL2 kommer bli jättebra NÄR det kommer.

Är det inte bättre att lägga till enligt mig istället för att skriva

Citat:

För övrigt så är BG2 det bästa spelet genom tiderna.

För övrigt så är BG2 enligt mig det bästa spelet genom tiderna.

För skriver man så, så vaknar inte alla lipsillar som till alla pris måste försvara SITT favoritspel

Jag vill ha Half-Life 2 NU

Permalänk

Skarpsinningt. Synd att det bara var du som vaknade denna gång. Oh well nästa gång kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Skarpsinningt. Synd att det bara var du som vaknade denna gång. Oh well nästa gång kanske.

Nu hänger inte jag med alls...
Är mega trött, och har ont i huvudet....

Permalänk

Tja du varnade för att alla lipsillar skulle vakna och klaga men det var bara du som vaknade och klagade. Om du inte hade varnat mig hade ingen klagat och varningen hade inte behövts.

Jag tyckte bara att det var lite roligt. Annars har du ju iofs rätt då det kryllar av gnällisar och fjortisar här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tja du varnade för att alla lipsillar skulle vakna och klaga men det var bara du som vaknade och klagade. Om du inte hade varnat mig hade ingen klagat och varningen hade inte behövts.

Jag tyckte bara att det var lite roligt. Annars har du ju iofs rätt då det kryllar av gnällisar och fjortisar här.

En sak ska du ha klart för dig, det jag skrev var verkligen inte menat som en klagan, utan mer ett råd, och inte enbart till dig, utan till alla här på Sweclockers...

Så ursäkta ifall du tog illa upp, det var verkligen inte min mening.

Nog om detta nu...
Jag är rätt sugen på Half-Life 2....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Vill bara säga till dem som väntar på bilder och filmer från mig av CS:S så kommer det inte bli några. Jag lämnade hl2.net bara för de är idioter, mer info om det senare (handlar om en sida)

Inte för att jag är ett stort CS fan men men...

Men lilla gubben vad har nu hänt för något?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

hehehehe nu börjar alla klaga i steams forum på grund av att Valve flyttat fram HL2 preloaden av ljudfilerna på grund av att dom har fullt upp med att få CSS att funka bättre. Herregud.....det är ju bara ljudfiler för f*n!!
Jag förstår inte att det finns så mycket gnäll här i världen..... inte konstigt att det funnits 2 världskrig.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
En sak ska du ha klart för dig, det jag skrev var verkligen inte menat som en klagan, utan mer ett råd, och inte enbart till dig, utan till alla här på Sweclockers...

Så ursäkta ifall du tog illa upp, det var verkligen inte min mening.

Nog om detta nu...
Jag är rätt sugen på Half-Life 2....

Du får väl ta och uppskatta lite icke illa menad ironi. Faan den här tråden börjar bli lite seg. Kan ingen Doom fan komma o klaga lite eller nåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du får väl ta och uppskatta lite icke illa menad ironi. Faan den här tråden börjar bli lite seg. Kan ingen Doom fan komma o klaga lite eller nåt.

Haha

Okej, jag kan leka doom fanboy lite..

Half-Life 2 kommer blir 855967498 gånger sämre än Doom 3, Doom 3 äger allt å alla!!!
n00bz!

Permalänk

Nehe. Hur kan du bara säga så om MITT favoritspel. HL2 kommer att äga DOOM3!!!!

Permalänk
Medlem

Äsch, detta blir bara spam... Orkar inte
Half-Life 2 kommer bli ett underbart spel

Nu ska jag spela C.S.I och tjäna pengar

Puss på er

Permalänk

Ok några rykten då? Har den gått guld snart eller?

Permalänk
VR-fantast
Citat:

ati shader day 2003:
gabe: Harr! Only ATI cards can run hl2 worth a damn! look at my graphs!the 5900xt is slower as a 9600pro, and has less value too! ...and Ineeded to code a partial precision path (oh noes teh horror!!)... BUY A9800XT TO RUN HALF LIFE 2, it LAUNCHES in a month!

month later:
gabe: omgz0rz we got hax0red and leaked all our code. yeh so what if itwas only half done, stfu it was leaked and we need to delay. enjoy yourcoupons.

next year:
gabe: teh half life 2 is coming out soon, be sure to buy your ati cards to run it!

few months later:
gabe: okees there looking for sept release date. we are gettin theretho! ATI is FAST! ruby is in teh hl2 game, she is a cool cg posterchick! only cost ati an extra 100,000 for that!

few weeks ago:
gabe's marketing buddies: har har! all you 6800 owners will be in tehshitz0r when you see teh pain that is HL2! testers say 30% faster, theyare right, you are teh suck. word. Doom3 sucks.

now:
gabe: harrrrr! Here comes the VST synthetic benchmark which is mostlyGPU bound with more shaders in a single scene than half life 2 has inan entire level and probably does a crap job of predicting hl2performance... but it shows that ATI ARE TEH WIN and it takes attentionoff of the horrible doom3 benchmarks! sm2.0b forever, sm3.0 can go killitself. and I won't have to answer stupid email anymore, because doingthat is much harder than coding a massive shader synthetic benchmarkand linking it to steam. so what if it doesn't even remotely approach ahal

:rolleyes::D