HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Hm, undra om HL2 är bounded i ATIs r420. r420 ska komma efter E3, så kanske vi får se HL2 då?

När är e3 mässan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReqourD
När är e3 mässan?

I början av Maj brukar det väl vara? Bara att googla.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

japp i början av maj nångång, skoj ska de bli

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Q:
What information about Hl2 will you give the community at E3 2004? Is it the same presentation as 2003? Or will it be new videos, new screenshots, maybe an statement of the hacker who hacked you? Can you tell me anything that we will see that is "new" on E3.

A:
Hi Robert,

There will be quite a bit of new information and material released on Half-Life 2 in the coming weeks and at E3.

http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?p=403213#post4...

Härligt!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Hoppas dom blir klara med spelet snart.. Kollade igenom bilderna på www.halflife2.net nu, och satan vad jag längtar efter spelet!

Permalänk
Medlem
Citat:

To: Gabe Newell
Subject: Genuinly concerned about HL2's progress

Hello Gabe

Big fan of yours and of course Half Life, what worries my is (as you may know) fragmaster (the ex-webmaster of planethalflife.com) in his farewell post mentioned not too subtley that you had a disturbing small amount of content, there were strong rumours at the time of the leak that there were only 3 levels fully completed of Half Life 2, and these 'exclusive' magazine previews coming this month have played just the 3 levels from last e3, now what I want to ask is (not to sound disrespectful) are these the only 3 levels you have? Im being totally serious, it all seems a little suspect, especially with the statement from fragmaster. Alot of folk are losing faith fast including some of the insane fanboys of you guys and thats saying something.

thanks
Matt

From: "Gabe Newell" <gaben@valvesoftware.com>

The entire game is playable.

http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?p=414052#post4...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja och det betyder att?

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

att spelet är klart?

men dom finslipar det och har sig

Permalänk
Medlem

Jag är ett stort fan till Halflife och jag gillar Valve men en sak som jag inte förstår är varför de inte har en officiel sida till spelet. På så sätt kan de ju döda alla rykten och endast ge ut riktigt information.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Jag är ett stort fan till Halflife och jag gillar Valve men en sak som jag inte förstår är varför de inte har en officiel sida till spelet. På så sätt kan de ju döda alla rykten och endast ge ut riktigt information.

Dom kanske öppnar sidan när "nästa officiella" releasedatum kommer...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
att spelet är klart?

men dom finslipar det och har sig

Det är ganska stor skillnad på spelbart och färdigt.
För övrigt så avskyr jag sättet valve svarar på frågor.

Permalänk
Medlem

Kommer ny info om HL2 i kommande nummer av olika speltidningar innan E3 samt på E3-mässan.

Visa signatur

Permalänk

Läste igenom tråden lite och tänkte bara till dom som tvivlar på att det kommer bli lika bra, storymässigt som ettan. Vad kan gå fel när det är samma kille som skrev den underbara storyn till ettan som har skrivit tvåan ? Tror inte precis att han helt plötsligt fick slut på ideer och slafsade ihop nåt på 2 dar.
För övrigt så hoppas jag, och ber till alla högre makter att spelet ska, som det ser ut på bilderna, komma i en pappkartong ! Hatar dom nya "dvd" fodralen som spelen kommer i.
Nej, pappkartong med en fet manual om jag får bestämma

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Läste igenom tråden lite och tänkte bara till dom som tvivlar på att det kommer bli lika bra, storymässigt som ettan. Vad kan gå fel när det är samma kille som skrev den underbara storyn till ettan som har skrivit tvåan ? Tror inte precis att han helt plötsligt fick slut på ideer och slafsade ihop nåt på 2 dar.
För övrigt så hoppas jag, och ber till alla högre makter att spelet ska, som det ser ut på bilderna, komma i en pappkartong ! Hatar dom nya "dvd" fodralen som spelen kommer i.

Vad ska du med manual?

Permalänk
Citat:

Vilken story? Aah, du menar den som handlade om en labbråtta som jobbar i ett topphemligt underjordiskt labb som sedan invaderas av utomjordingar pga deras mer eller mindre lyckade experiment. Och då man sen ska skjuta sig fram till ytan genom utomjordingar och soldater samtidigt som man räddar världen? Då vet jag. Jag hoppas verkligen också att författaren får ännu en liknande snilleblixt:rolleyes: Tills dess kan vi roa oss med att titta på actionrullar med story av samma klass på "Kanal 6 Action":rolleyes:

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Vilken story? Aah, du menar den som handlade om en labbråtta som jobbar i ett topphemligt underjordiskt labb som sedan invaderas av utomjordingar pga deras mer eller mindre lyckade experiment. Och då man sen ska skjuta sig fram till ytan genom utomjordingar och soldater samtidigt som man räddar världen? Då vet jag. Jag hoppas verkligen också att författaren får ännu en liknande snilleblixt:rolleyes: Tills dess kan vi roa oss med att titta på actionrullar med story av samma klass på "Kanal 6 Action":rolleyes:

Hm, har du ens spelat ettan? Med din syn på spelet verkar det inte så... Storyn var spännande och innehöll både puzzel och stora fighter, villket bidrog till en rysligt bra story. Storyn, grafiken och för att inte tala om musiken gjorde Half-Life till ett utav de bästa spelen jag spelat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweetfish
Hm, har du ens spelat ettan? Med din syn på spelet verkar det inte så... Storyn var både spännande och innehöll både puzzel och story fighter, villket bidrog till en rysligt bra story. Storyn, grafiken och för att inte tala om musiken gjorde Half-Life till ett utav de bästa spelen jag spelat.

Jodå, jag lirade igenom det med en hel del kännsla när det kom ut och jag tycker spelet har det bästa SP genom tiderna hittills. Men jag tycker att storyn är otroligt överskattad. Det var så mycket mer än just den som gjorde det så kul att spela. Orkar dock inte gå in på just vad jag anser gjorde spelet kul just nu.
Men visst bidrog storyn en del till den underbara spelkännslan. Men att säga att den var riktigt genomtänkt och unik är ren bullshit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det var inte storyn som gjorde spelet utan hur storyn berättades på.

My 2cent

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Mr.Bravo det är mycket du inte orkar förklara..
dessutom låt oss höra varför just du är den största valve hataren här ?

Visa signatur

Det krävs en bra musiker för att spela metal.. för att spela hiphop krävs bara en dålig uppväxt....
p4 2ghz 640mb sd 9800pro
http:// <- tryck där!

Permalänk
Medlem

Ja, låt oss höra?

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El-eke
Mr.Bravo det är mycket du inte orkar förklara..
dessutom låt oss höra varför just du är den största valve hataren här ?

Jag tror nog ni tycker jag är en större valve-hatare då jag tycker att Half-Life 1 var ett mediokert spel, max. Fanns ingenting speciellt med det förutom den ohyggliga hypen.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Jag tror nog ni tycker jag är en större valve-hatare då jag tycker att Half-Life 1 var ett mediokert spel, max. Fanns ingenting speciellt med det förutom den ohyggliga hypen.

Um, Daikatana. XD

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk

*harklar sig*
Halflife var det bästa spelet nånsin, ni som misstycker har fel.
Anledningarna var 2. Grafiken som var det coolaste man sett då och nr 2 storyn.
Allt var så perfekt gjort i minsta detalj. Ett gigantiskt forskningslabb insprängt i ett berg ute i öknen, med det coola namnet Black Mesa. (dessutom satan så cool logo)
Redan här skulle alla andra spel som försöker tänka ut en story misslyckas. Precis allt var så underbart uträknat.

"If you disagree with anything you find on this page, you are wrong"

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Avstängd

Kunde inte ha sagt det bättre själv Ripcurl08.

Bara en fråga är det att Valve har skjutit upp realesen på hl2 som gör att vissa är så Anti valve ? Personligen tycker jag det är skit bra att vänta extra länge med spelen så slipper dom vara så förbannade buggiga..

Angående dålig half-life spelkänsla då kan jag säga att till exempel Far Cry var det mest tråkiga och sämsta gameplay jag varit med om skit spel, efter halva spelet hade jag tröttnat totalt det ända som fick mig att fortsätta var att jag skulle kunna säga att jag har klarat spelet.

Och sen klart hl2 är ett revolutionerande spel inom grafik fysikmotorn till skillnad från Far Cry där man förlorar halva Hp'n av att hoppa 2meter ner i marken, eller grafiken som är det mest plastigaste jag sett. Vattnet i hl2 är mycke snyggare än Far Cry's vattnet i Far Cry ser ju ut som någon gelé som är täckt med ett plastfoljé.

När jag menar snyggare menar jag också mer realistiskt ni kan väl inte påstå att Far Cry's plastiga miljö är mer realistisk/snyggare än hl2 mörka skarpa omgivning med djupa detalier

Visa signatur

Det krävs en bra musiker för att spela metal.. för att spela hiphop krävs bara en dålig uppväxt....
p4 2ghz 640mb sd 9800pro

Permalänk

Fan vad jag hatar denna eviga Far-Cry/D3/Stalker vs. Half-Life2 kamp... (Och vart jag än vänder mig ser jag denna ständigt återkommande, Mr. Bravo. Som i sjävla verket verkar vara lite bitter, kanske tack vare Half-Life2 förseningarna, men det är en annan tråd. ) Kan folk inte bara inse att folk har skillda meningar och tycke, vissa gillar Far-Cry, D3, Stalker, Half-Life och andra inte... Alla har sina fördelar/nackdelar. Denna tråden handlar om, enligt min uppfattning, Half-Life. Altså inte en Far-Cry/D3/Stalker vs. Half-Life2 tråd, sånna har och finns redan, håll er till dem om ni inte har något vettigt att tillföra.

Permalänk
Avstängd

Jo men så fort det är en tråd som handlar om Half-life då ska ju Mr.Bravo komma in och förespråka om hur valve suger och sen så säger han att han inte orkar förklara varför

Visa signatur

p4 2ghz 640mb sd 9800pro

Permalänk
Medlem
Citat:

*harklar sig*
Halflife var det bästa spelet nånsin, ni som misstycker har fel.
Anledningarna var 2. Grafiken som var det coolaste man sett då och nr 2 storyn.
Allt var så perfekt gjort i minsta detalj. Ett gigantiskt forskningslabb insprängt i ett berg ute i öknen, med det coola namnet Black Mesa. (dessutom satan så cool logo)
Redan här skulle alla andra spel som försöker tänka ut en story misslyckas. Precis allt var så underbart uträknat.

Hm, jag tycker faktiskt att Unreal hade både coolare grafik och story..
Och namnet Black Mesa är ändå snott btw.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweetfish
Fan vad jag hatar denna eviga Far-Cry/D3/Stalker vs. Half-Life2 kamp... (Och vart jag än vänder mig ser jag denna ständigt återkommande, Mr. Bravo. Som i sjävla verket verkar vara lite bitter, kanske tack vare Half-Life2 förseningarna, men det är en annan tråd. ) Kan folk inte bara inse att folk har skillda meningar och tycke, vissa gillar Far-Cry, D3, Stalker, Half-Life och andra inte... Alla har sina fördelar/nackdelar. Denna tråden handlar om, enligt min uppfattning, Half-Life. Altså inte en Far-Cry/D3/Stalker vs. Half-Life2 tråd, sånna har och finns redan, håll er till dem om ni inte har något vettigt att tillföra.

Du är ju helt ute och cyklar, självklart finns det en absolut sanning om vilket av spelen som är bäst. Och det av dom som är bäst är självklart bäst på alla punkter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av El-eke
Jo men så fort det är en tråd som handlar om Half-life då ska ju Mr.Bravo komma in och förespråka om hur valve suger och sen så säger han att han inte orkar förklara varför

http://www.forumplanet.com/planethalflife/topic.asp?fid=6549&...
Där har du några anledningar om du verkligen undrar..

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris

Och namnet Black Mesa är ändå snott btw.

Visst, vi borde väl säga 'lånat'. Hade de snott det hade de blivit stämd för länge sedan.

Visa signatur

Permalänk

Haha, så ni sitter här och snackar skit om mig?

Har aldrig sagt att jag hatar varken Valve eller HL2. Valve känns väl lite ruttna pga alla falska förväntningar. Men jag hatar dom inte. Dom kämpar för att ge oss en värdig uppföljare till ett av de bästa spelen genom tiderna. Jag kommer helt klart att spela det när det väl kommer ut.
Själva spelet HL2 är så jävla hypat så folk inte vet vad dom säger. Då syftar jag mest på grafik-motorn och storyn. Det är bara så irriterande när ungar gapar om hur bäst och överlägset det är utan att ens tänka efter.

Men visst. För att få slut på detta gnäll så säger vi att det är en smaksak (Vilket det är), och låter folk tycka vad dom vill. Inte för att jag inte skulle tillåta det annars, men jag lovar att inte gnälla mer om ni slutar predika så överdrivet om detta spel (syftar inte på någon speciell).

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Haha, så ni sitter här och snackar skit om mig?

Har aldrig sagt att jag hatar varken Valve eller HL2. Valve känns väl lite ruttna pga alla falska förväntningar. Men jag hatar dom inte. Dom kämpar för att ge oss en värdig uppföljare till ett av de bästa spelen genom tiderna. Jag kommer helt klart att spela det när det väl kommer ut.
Själva spelet HL2 är så jävla hypat så folk inte vet vad dom säger. Då syftar jag mest på grafik-motorn och storyn. Det är bara så irriterande när ungar gapar om hur bäst och överlägset det är utan att ens tänka efter.

Men visst. För att få slut på detta gnäll så säger vi att det är en smaksak (Vilket det är), och låter folk tycka vad dom vill. Inte för att jag inte skulle tillåta det annars, men jag lovar att inte gnälla mer om ni slutar predika så överdrivet om detta spel (syftar inte på någon speciell).

Får se hur det blir på E3 5maj?. Både Doom3 och HL2 har mycket att visa enligt moá...

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se