HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem

tror det kommer bli suveränt när det väl kommer, tror det är väldigt viktigt för valve att göra en bra uppföljare både vad gäller spelkänslan och mod-vänligheten.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

ROFL, spela spelet innan ni klagar!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Haha, ser det fult ut Mandrake? Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha........... Du ger mig magvärk.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk

Jag håller med herr Bravo angående storyn. Sjävla storyn i sig är väldigt lam och överskattad... det är sättet den är berättad på som gjorde den bra. Ganska kul att höra folk som klagar på Dooms storyn och säger att HLs story är mycket bättre... om man tänker efter så är de väldigt lika.

Grafiken kunde ha varit bättre också, men de vill scala motorn så mycket som möjligt och då kan man inte slänga in alla shaders man hittar

Jag väntar på HL2, ska bli kul att spela... men fan så mycket roligare att modda!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII

Jag väntar på HL2, ska bli kul att spela... men fan så mycket roligare att modda!

kunde inte sagt det bättre själv

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InAction
Haha, ser det fult ut Mandrake? Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha........... Du ger mig magvärk.

Då é jag nöjd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Jag håller med herr Bravo angående storyn. Sjävla storyn i sig är väldigt lam och överskattad... det är sättet den är berättad på som gjorde den bra. Ganska kul att höra folk som klagar på Dooms storyn och säger att HLs story är mycket bättre... om man tänker efter så är de väldigt lika.

Grafiken kunde ha varit bättre också, men de vill scala motorn så mycket som möjligt och då kan man inte slänga in alla shaders man hittar

Äntligen någon som orkar tänka efter lite;)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mandrake
Då é jag nöjd

Haha:D

Men du kan ju inte påstå att spelet är "fult". Men det finns snyggare spel. Fast det är ju en smaksak som sagt (Ett antal gånger).

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Att spelet ser fult utt på dessa screenshots betyder bara att man inte använder sig av allt på max. Ni har ju själva sett filmerna där spelet var snyggare. Valve har ju knappast "photoshopat" ruta för ruta i filmerna. De första bilderna kan dock vara "lite förbättrade".

Jag har ju förbokat spelet och betalt 50kr! Då måste det var snygg och bra spel!

Permalänk
Medlem

förstår inte varför de inte har max AA och AF när de fixar screens.. blir 100 ggr snyggare då, å efterssom det bara är screens spelar det ingen roll om de har 2 fps eller 100..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd

man kan ju alltid hoppas på en demo under e3. om spelet nu ska komma efter sommaren ser det inte allt för mörkt ut.

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psyke
man kan ju alltid hoppas på en demo under e3. om spelet nu ska komma efter sommaren ser det inte allt för mörkt ut.

Det tar ganska mycket tid och kraft att göra ett demo. De har själva sagt att de inte ska göra ett demo innan spelet är ute... tror de vill jobba på hela spelet nu istället för att lägga undan tid på att göra ett demo.

Permalänk
Medlem

men varför inte ett half-life 2 uplink?

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

om de gör ett demo så har man ju något att underhålla sig med, å då gör det inget om hl2 blir fördröjt nån/några månader extra

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

"Currently the minimum system requirement for HL2 are looking to be: 1Ghz
Proc, 256RAM, Dx7 level GPU."

Permalänk

Skillnaden story mässigt på doom och hl är främst att hl's är mycket mer genomtänkt och genom arbetad. Doom storyn skulle jag mer lr mindre kunna komma på själv, medans hl har så mycket detaljer, små viktiga moment som häjer spelet så enormt.
Om man kollar på den där filmen på han som klarar det på 56 min lr vad det är så ser man ju allt dom har byggt upp. Miljön är så på nåt sätt realistisk (inte flejmas)

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk

Lite fler nya scans om jag inte har missat något.

http://games.tiscali.cz/clanek/screen.asp?id=5434

Edit: Skitlänkar. Någon som vet vad man kan ersätta frågetecknet med i URL? Får inte upp några bilder med [img]

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Lite fler nya scans om jag inte har missat något.

http://games.tiscali.cz/clanek/screen.asp?id=5434

Edit: Skitlänkar. Någon som vet vad man kan ersätta frågetecknet med i URL? Får inte upp några bilder med [url]

kan ju säga att många av bilderna är från betan. men va fan, det spelar vällingen roll!

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Konspirationsteori #1:
Valve själva har släppt källkoden och betan för att ha en ursäkt för att försena spelet. De hade ju lovat att den skulle släppas i september och det skulle se lite fult ut om de bara sa "vi ljög".

Det skulle ju vara helt onödigt att göra... Kolla på t.ex Lionhead Studios. Dom har haft ett antal releasedatum på B&W 2. Varför skulle valve läcka när massa andra spel som det finns stora förhoppningar om också blivit mycket försenade???

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazzir
Det skulle ju vara helt onödigt att göra... Kolla på t.ex Lionhead Studios. Dom har haft ett antal releasedatum på B&W 2. Varför skulle valve läcka när massa andra spel som det finns stora förhoppningar om också blivit mycket försenade???

de har ju sagt hur det e! de var dålig planerning. så därför kom inte spelet ut förra året. inget mer tjat om sånt nu

Visa signatur

Permalänk

Det var väl inte alls från betan ? Var väl dom nya bilderna som den tyska pcg hade släppt, afaik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad bra att man har Internet så slipper man köpa tidningarna!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Indeed
E3 närmar sej med stormsteg, fan kan inte vänta. Darn att man inte e född i los angeles

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ATI’s Half-Life 2 theater presents exclusive, unreleased content from the year’s most anticipated game, including guest appearances by Valve Founder/Managing Director Gabe Newell. Learn how ATI’s technology delivers the ultimate Half-Life 2 experience with all the suspense, challenge and visceral charge of the original, featuring a shader-based renderer, an advanced facial animation system to drive 40 distinct facial muscles and advanced physics that enable players to wield their crowbar in the face of unimaginable threats.

http://www.ati.com/companyinfo/events/e3/index.html

Citat:

Valve says Half-Life 2's SDK will be available sometime before E3 2004 this May.

Källa: PCG

Visa signatur

Permalänk

Mums, får bara hoppas att nån filmar lite därifrån. (ganska troligt ja)
Ingen som vet ifall det kommer på nåt sätt komma upp en livecam lr nåt som nån går runt och bara filmar ATI/valve/vivendi ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Mums, får bara hoppas att nån filmar lite därifrån. (ganska troligt ja)
Ingen som vet ifall det kommer på nåt sätt komma upp en livecam lr nåt som nån går runt och bara filmar ATI/valve/vivendi ?

Kolla här! http://www.e3insider.com/

Visa signatur

Permalänk

Aaah, thnx
Ska fan se till att dra dit själv nästa år, iofs inget hl2 då att kolla på.... hl3 kanske

Visa signatur

Permalänk
Medlem

verkar som SDK:n ska komma under E3 eller strax efter, låter härligt

Visa signatur

Permalänk

Nya förhandstittar:

Gamespy's
IGN's

Och en trevlig liten bild.

GESTAPOS!!!!

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk

Humm, svävande gubbar och ingen AA (Tyckte även jag såg snea texturer på ett hus:confused: ). Är fortförande inte så imponerad av bilderna från spelet.
Däremot så var det rätt intressant text om själva inledningen i spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste instämma med Mr. Bravo här.. inte alls imponerad
Och jag tycker mig också se snea texturer i byggnaderna