Garanti på paj grafikkort?

Permalänk
Medlem

Garanti på paj grafikkort?

Urk, hade precis varit på lan och när man åkte hem så ramlade burken vid en fet inbromsning. Jag kommer hem och upptäcker att jag får grafikfel när jag bootar datorn. Massa fula streck överallt. Fast i windows funkar det alldeles utmärkt så länge jag inte spelar eller glor på film. Har testat i två datorer också..

Grafikkortet jag har är ett Powercolor Radeon 9800 np flashat till pro med en Zalman ZM80C-HP på och en 9cms fläkt. Tror nog det var anledningen att det pajade, alltså den tunga kylningen.
Har även testat med orginalkylningen utan resultat.

Kan jag få garanti på det tror ni? Är köpt på Mycom.
Måste jag kanske flasha tillbaks det till np? Nån som har bios till det isf?

Tack på förhand...

Permalänk

Garantin är förverkad om du monterar Zalman kylningen.
Du måste nog flasha om det. Det är nog det första dom kommer att slå ner på om du skickar tillbaka det.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så brukar dom se mellan fingrarna om man bara sätter tillbaks orginalkylningen. Men det här med flashingen, dom borde väl kunna se om man har gjort nåt? Eller?

Här är för övrigt några fina bilder på Halo jag tog nyss: http://tell.abe2k.net/trasigt/