Värdering av gamla NES-spel?

Permalänk

Värdering av gamla NES-spel?

Hej!

Jag har ett Zelda 1 pal till Nintendot. Det är nytt och helt oöppnat, dvs med plasten fortfarande på!!

Vad kan ett sånt vara värt om
man mot för modan skulle kränga det? Vad tror ni?

Finns det några sidor på nätet som tar upp det här med
värdering på spel?

Tacksam för svar!

-----------------------------------------

Edit:

Jag tänkte att vafasen visst vore det väl kul att ha kvar men är lite för nyfiken att se vad det kan vara värt. Så jag la upp det på
tradera:

http://www.tradera.com/auction/aid_3723625

Verkar inte hamna över 600 som det ser ut nu iaf.. :/

fortsättning följer!!

Permalänk
Medlem

Inte värt ett skit.. så du kan lika gärna skicka det till mig

Permalänk
Medlem

det är nog värt en hel del, svårt att bestämma ett fast pris dock

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Ett par hundra, där ett par är 2-5.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

600-1000kr.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Till rätt person kan du nog få det sålt för mer än 1000 pix eftersom det är oöppnat.

Lär ju finnas en bunt Nintendo fetisher på nätet

Edit: Spara det i 10-20 år till och du lär kunna kränga det för dyra pengar

Permalänk

Kika runt på nätaktioner och se vad andra betalar för det. Tradera, eBay, etc.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk

Skall du kunna sälga det för mer än 50kr måste du hitta rätt köpare. Gör du bara det kan du nog få rätt så bra betalt.
På tal om något annat, i Zelda 1 och vissa andra gamla nintendospel sitter ett litet batteri som behövs för att man skall kunna spara och slippa börja från början igen nästa gång. Dessa batterin borde snart bli ganska trötta, då spelen börjar bli ganska gamla. Inom en inte allt för avlägsen framtid kommer därför sparfunktionen sluta fungera på dessa gamla spel.

Permalänk
Medlem

Baalzamon: Det går att öppna kassetten och byta batteriet.

Tradera är ett bra ställe att kolla hur mycket folk är beredda att betala, här är t ex. en auktion av Zelda i mycket bra skick uppe i 560kr: http://www.tradera.com/auction/aid_3644060

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Stora pengar! Känns ekonomiskt säkert för framtiden - har ett NES på vinden i _mkt_ gott skick

//A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Baalzamon: Det går att öppna kassetten och byta batteriet.
http://www.tradera.com/auction/aid_3644060

Visst är det så, men långt ifrån alla klarar av/har utrustning för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
600-1000kr.

Hehe, är du galen.

Zelda finns ju i hur många ex som hellst.
Alla som har ett NES har ju zelda.

till och med på blocket som brukar härjas av överpriser kan man hitta det för 2-300kr

här är ett exempel men sett billigare

http://www2.blocket.se/view/1717442.htm?l=0&c=1&city=0

För 1000kr får du en hel basenhet inkl zelda, 2hk och nåt spel till.

Permalänk

Fan vad dåliga svar du får av klåparna här. Lyssan inte du blir bara lurad, om du handlar rätt kan du få minst 2000kr för spelet. men spara det, om 10 år är det värt 10 000kr. Zelda är det mest eftertraktade spelet, och inplastat = pengar. Spara för din pension. Det är värde där

Permalänk
Medlem

Baalzamon: Ok, jag får väl omformulera mig lite: De som har kunskapen som krävs kan öppna kassetten och sätta i ett nytt batteri.:)

Buffi: Du har nog missuppfattat det här lite, han har alltså ett spel som fortfarande är inplastat, hur många såna kan du hitta på blocket för 300kr?

Lite offtopic: Jag vann en auktion på tradera (var enda budgivaren), jag vet inte hur länge den här sidan kommer finnas kvar: http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=3546036

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffi
Hehe, är du galen.

Zelda finns ju i hur många ex som hellst.
Alla som har ett NES har ju zelda.

Det är oöppnat. Det gör en jäkla skillnad att det inte är begagnat. Som sagt kostar det 449:- på www.spelbutiken.se och då är det "Begagnat NES spel. Innehåller endast kassett, saknar box och manual".

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Inplastade är fint.

Tidgit i höstas på den kringresande marknaden fanns det ett inplastat FF7 för 400 spänn.
Och jag hade inte pengar! Jag hade skatteåterbäringen men hade inte växlat in mot pengar.
Det grämer mig.
Inplastade FF7 växer inte direkt på träd.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk

Zelda 1 inplastat och i fint skick? Det går ju att få tag på hyffsat enkelt, om än begagnat. Jag hade kunnat tänka mig att lägga ett par hundra, för Zelda 1 i fint skick saknas i samlingen...

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Zelda 1 inplastat och i fint skick? Det går ju att få tag på hyffsat enkelt, om än begagnat. Jag hade kunnat tänka mig att lägga ett par hundra, för Zelda 1 i fint skick saknas i samlingen...

Jo jo men detta är ju liksom nytt. inte begagnat eller nåniting.. då måste det väl ändå vara
värt lite mer än några hundra?

eller vilket tror ni är mest "eftertraktat" till nes? Zelda vet ju alla är bra såklart. men tex punchout är ju också riktigt kul eller boubble bubbles??

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna köpt metriod eller nått liknande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrlindqvist
Jo jo men detta är ju liksom nytt. inte begagnat eller nåniting.. då måste det väl ändå vara
värt lite mer än några hundra?

eller vilket tror ni är mest "eftertraktat" till nes? Zelda vet ju alla är bra såklart. men tex punchout är ju också riktigt kul eller boubble bubbles??

Om jag fick tag i något av:
Rygar
Solomons Key
Ice Climber
Bubble Bubble I
Castlevania I
Super Mario Bros I & II

...i perfekt skick, dvs inte en skråma på kartongen och helt oöppnad, då skulle jag nog kunna tänka mig att betala dyra pengar.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Om jag fick tag i något av:
Rygar
Solomons Key
Ice Climber
Bubble Bubble I
Castlevania I
Super Mario Bros I & II

...i perfekt skick, dvs inte en skråma på kartongen och helt oöppnad, då skulle jag nog kunna tänka mig att betala dyra pengar.

Jag kanske ev (ev!!) kan få tag i ett NYTT castelvania 1 (pal). Jag antar att det inte är så uppskattat att köpa/sälja här när det finns en marknad men du kan ju skriva vad du
själv tycker ett nytt sånt är värt så kan jag ju höra av mig eller så

Vad säger ni om spelen nedan era "värderingsexperterna"!!

pinball, turtles 1, kung fu, duck tales 1, chessmaster, megaman 2, rad racer, tennis, v- ball ??

Borde det itne finnas någon sorts sajt som tar upp info om sånt? Givetvis så är ju allting subjektivt, men ändå.. kul att veta

Permalänk
Medlem

Re: Värdering av gamla NES-spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrlindqvist
Edit:

Jag tänkte att vafasen visst vore det väl kul att ha kvar men är lite för nyfiken att se vad det kan vara värt. Så jag la upp det på
tradera:

http://www.tradera.com/auction/aid_3723625

Verkar inte hamna över 600 som det ser ut nu iaf.. :/

fortsättning följer!!

Det var modigt av dig att ha 1kr i utropspris:). Räkna med att det kommer nån mupp och lägger ett bud i allra sista minuten och sabbar auktionen.

Själv gjorde jag ett riktigt fynd; ett inplastat F-Zero till snes för 231kr inkl frakten, det var nån som betalade lika mycket för ett använt exemplar med ful kartong och manual:). Det är även nån som försöker sälja bara kassetten för 200kr.:D

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Jag skulle slitit bort plasten direkt och spela lite :/

Jekla viljestyrka du har. ( om du nu inte har två exemplar )

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk

Re: Re: Värdering av gamla NES-spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Det var modigt av dig att ha 1kr i utropspris:). Räkna med att det kommer nån mupp och lägger ett bud i allra sista minuten och sabbar auktionen.

Själv gjorde jag ett riktigt fynd; ett inplastat F-Zero till snes för 231kr inkl frakten, det var nån som betalade lika mycket för ett använt exemplar med ful kartong och manual:). Det är även nån som försöker sälja bara kassetten för 200kr.:D

ja jo, modigt eller dumdristigt?? Vore ju liksom mindre kul om man bara fick 600spänn när man väl bestämt sig för inte ha kvar det.. fast kollar man nu så verkar det vara en jäkla boost! men det är klart, en sån chans kanske de galna spelsamlarna inte missar??

f-zero till snes är ju kungligt det också, lär nog också stiga i värde om du sparar det några år eller vad tror du

Permalänk
Medlem

Att du säljer det överhuvudtaget... kunde ju väntat tills jag haft pengar iallafall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KL
Att du säljer det överhuvudtaget... kunde ju väntat tills jag haft pengar iallafall

det var faktiskt bra sagt! Jag kom på det sen att det kanske itne var helt smart att ha den så precis innan folk har några pengar såhär i slutet av månaden.. Så därför så skrev jag i auktionen att jag kan vätna med betalning t o m 1 december! schysst va??

Permalänk
Medlem

Kom o tänka p en sak om man tittar på bilden på din auktion så är där ett hål i kartongen uppe till vänster på skölden. Jag vet att det är det på de man köpte nya här i Sverige. Men jag är nästan bergis på att jag har sett nåt paket där det fanns en symbol där också (likt nykeln, hjärtat och gripen).
Är det någon som vet om det finns, kanske är på nån utländsk version eller nån nyutgåva.

Permalänk

Jag tror jag vet vad du menar. Surfade runt lite på ebay för ett tag sen och såg amerikanska versioner som INTE Hade hål. Det var också nån form av "classic" dvs nyutgåva. Hur ny? Vet inte, kanske släppt i mitten av 90-talet..

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Värdering av gamla NES-spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av herrlindqvist
ja jo, modigt eller dumdristigt??

f-zero till snes är ju kungligt det också, lär nog också stiga i värde om du sparar det några år eller vad tror du

Lite dumdristigt var det nog.:)

Han jag köpte F-Zero av har tydligen flera exemplar för han har lagt ut en ny annons. Lägg ett bud vetja, du kanske har samma tur som jag och får det för 198kr.:)
Jämför dessa två auktioner, vilken bjuder man helst på?
http://www.tradera.com/auction/aid_2660463
eller
http://www.tradera.com/auction/aid_3701908?:D

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100