Permalänk
Medlem

Jag har ingen ICQ installerad just nu... Skicka mejl per_ullberg@hotmail.com

EDIT: Allt jag vet om Xbox har jag läst på www.xbox-scene.com typ

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

gjorde det för en timme sen. du har inte svarat än =/

Permalänk
Medlem

Har öppnat boxen nu.. jag hade en Samsung DVD samt en Seagate HD .: .. och nu är chippet installerat och allt.. vi vart lite paffa när vi fick se chippet.. VF är det så litet? .. men det var bara en punkt som var.. "svår" .. men det var väldigt pilligt kan jag säga.. men nu går Xboxen som en dröm ..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Kan man ha en vanlig dator hårddisk i xboxen eller måste den vara speciell på nåt vis?

Permalänk
Medlem

sitter en helt vanlig hårddisk i boxarna, om (när) man byter utt hårddisken till en större, vad ska man använda för program för att partionera den?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_cypher
sitter en helt vanlig hårddisk i boxarna, om (när) man byter utt hårddisken till en större, vad ska man använda för program för att partionera den?

Inte säker.. men jag tror man använder Superdisc..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
alla xboxmodeller går att modda, dock har de senare modellerna ett sämre tvchip. Thomson dvdrom är riktigt usel, på andra plats philips och klart klart mycket bättre och bäst är samsung

/Daniel

[edit] glömde ett märke[/edit]

Jasså? Är det sämre? Vad skiljer det från det gamla från Conexant?

Permalänk
Medlem

Jag undrar vilket sätt jag ska använda, jag har en xox v 1.1 eller 1.0, med thomson drive och wd disc. Jag har ett x-bit fastskruvat med pogopins. Det är flashat med evox 6.d EF.
jag har en 120 gig hdd som jag vill instalera och jag tänkte byta genom att byta till min tomma 120 hdd och boota från en evox iso skiva. Men denna jävla iso vill inte funka, någon som vet något sätt jag kan fixa det på. (om någon har en fungerande iso skicka den till bazz_86@hotmail.com och om ni undrar så vet jag att cd-rw skivan som jag bränner in det på ska funka eftersom jag har bränt musik till boxen på den förut, och ja jag har provat dummy space saken med 500 meg t.o.m.)

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Felet med thompson är väl att den suger på allt vad CD heter, men DVD är den väl inte så dålig på?

Den fixar ju knappt cd-rw. Jag har testat 5 olika märken och man får väl testa sig fram en ~20 ggr innan det lyckas.

Men det är ju bara första gången man stoppar i en ny HD som man behöver stoppa i en cd. Annars kör man ju bara med DVD skivor.

Permalänk
Medlem

men jag måste ju få skiten att boota från discen jag menar jag har ju använt den skivan innan till att föra över musik från datorn till boxen.....

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

thompson sväljer verbatim cd-rw skivor utan att blinka

/Daniel

Permalänk
Medlem

Min samsung tog den första CD-R jag skicka i... Nu har jag inte testat så mycket än iof men den musikplattan var inget krångel med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
thompson sväljer verbatim cd-rw skivor utan att blinka

/Daniel

inte min

Permalänk
Medlem

Man kan "bättra" på sin Thomson eller philips lite. Så att den läser fler typer av skivor. Den blir inte lika bra som Samsung men den blir bättre.

Om man öppnar DVD-spelaren och kollar vid lasern så sitter det en trimpot där. Genom att minska resistansen på trimpotten så blir lasern starkare och kan läsa bättre. Det gäller att inte minska för mycket för då bränner lasern sönder skivorn istället.

Thomson
philips

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Pelle76: Den modden funkar utmärkt! Polaren moddade sin box så och nu tar den allt! Förstår inte vad som är bättre med Samsungen efter modden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle76
Man kan "bättra" på sin Thomson eller philips lite. Så att den läser fler typer av skivor. Den blir inte lika bra som Samsung men den blir bättre.

Om man öppnar DVD-spelaren och kollar vid lasern så sitter det en trimpot där. Genom att minska resistansen på trimpotten så blir lasern starkare och kan läsa bättre. Det gäller att inte minska för mycket för då bränner lasern sönder skivorn istället.

Thomson
philips

Det gjorde jag med min philips idag... Den funkar mycket bättre, äntligen läser den verbatim dvd+rw. Blir fan dyrt att köpa högkvalité-dvd+r hela tiden

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Inaktiv

Det finns 2 versioner av Philips läsare, dom ser exakt likadana ut men modellbeteckningen skiljer dom åt, den senare har beteckningen VAD6035/21 kommer inte ihåg i skrivande stund vad den gamla har för modellbeteckning. Den nya version av philips har jag sett i de flesta boxar dom senaste månaderna, den läser utan problem dvd-r/rw dvd+r/rw och de flesta cd-r jag testat i dom, dok läser den inte cd-r lika bra som Samsung men får man inte tag i en Samsung så kan jag rekomendera nya Philipsen.

Permalänk
Medlem

Ladda ur då?

Jag ska köpa ett X-B.I.T chip. Det är lödfritt och enligt www.chipper.nu och www.psxcare.com så är det det mest avancerade chippet som finns på marknaden nu. Syrrans kille har just chippat sin box med det chippet och det är så jävla kul alltså med chippade xboxar.
Men jag (till skillnad från syrrans kille) är lite nervös angående statisk elektricitet.
Det är tydligen ganska lätt att få det i sig om man bara gör nåt litet fel och jag är ganska "gröngöling" när det gäller sånt här. Och i somras så läste jag i tidningen om en 14-åring som höll på i sin dator och dog av en elchock. Det vill ju inte jag göra precis.

Så jag undrar om någon vet hur man gör när man ska ladda ur xboxen på all elektricitet.

Jag har läst på några sidor att man kan ta i ett element innan man börjar i den för att jorda sig men jag vill vara extra säker och verkligen ladda ur xboxen på ström.

Tack då..