Permalänk
Testpilot

Modifiera strömkablarna

Jag har tänkt på en sak med strömkablarna som går till alla enheter så som CD-rom och hårddisk, finns det nån anledning till att det är två jordkablar? dom går ju ändå till samma punkt i nätagget.

Jag kan inte tänka mig att det går så mycket ström att det skulle behövas 2 st till jord, eller behövs det av nån annan anledning?

Jag hade nämligen tänkt att fixa till kablarna lite och kom på att det skulle vara rätt snyggt med vanliga elkablar som man använder till 230V. Annars får jag väl skaffa lite kabelstrumpor från Elfa i stället.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

jo dom är nödvändiga, eller igentligen är väll bara en av de nödvändiga då den går på en spänning? *
rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Testpilot

Jag tänkte såklart inte ta bort båda utan bara en.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Ska du dra bara en kabel bör du nog i alla fall koppla in den till båda stiften i kontaktdonen. Varför där är två vet jag inte, men tar du istället en lite grövre kabel så borde det ju inte kunna bli problem...

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]