Klocka Prescott till 3.8Ghz = shutdown

Permalänk
Medlem

Klocka Prescott till 3.8Ghz = shutdown

Nya Prescott går från triumf till triumf, köp köp som MrTT säger!

"We then proceeded to see how the Prescott fared with a little overclocking and we quickly found out that at a mere 5% overclock the temperature would soon be touching upon 70 degrees Celsius, too hot to our liking."

"It could go a little further, with a bump in core voltage by 0.1-volts we managed to touch 3.8GHz, but quickly shut the system down as the temperature was at 171 degrees Fahrenheit, or 77 degrees Celsius in a matter of minutes.

"

http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1693/

Permalänk
Medlem

och köp amd som avicenna säger!

Visa signatur

på luft : 2600c@3700, 3200e@4300
7900gs @ 750/1800 3dmark05:11411, 3dmark06: 6875
6200agp @ 673/718 3dmark03: 8107, 3dmarl 05: 3458

Permalänk
Medlem

Snarare kanske jag säger att man inte nödvändigtvis ska köpa Prescott idag, men ni gör ju som ni vill.

Permalänk

varför du ska ta upp MrTT i tråden vet jag ej, dock är det ju sant att de prescottar som finns ute nu inte duger till mycket. Jag själv funderar på att köpa en A64 i vår.

Visa signatur

det var sent och jag var trött

Permalänk

Den blir ju 70grader med original kylaren!

avicenna vi har ju sett hur varma amd blir med sina Fnis skrattar ihjäl mig alla intels P4 var kalla medans alla AMD var svinvarma med original kylaren och amd gjorde inget och nu har dom härmat intels cpu fniss vilka n00bs skriver detta angående andra tråden

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virustommy

avicenna vi har ju sett hur varma amd blir med sina Fnis skrattar ihjäl mig alla intels P4 var kalla medans alla AMD var svinvarma med original kylaren och amd gjorde inget och nu har dom härmat intels cpu fniss vilka n00bs skriver detta angående andra tråden

jag förstår faktiskt inte vad du försöker skriva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Skriver du nånsin nått vettigt?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt

Skulle inte tro det.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jag tror han försöker säga något om boxade kylare, men är ej säker.

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Avicenna, det blir för varmt med orginal kylaren ja. Men med lite vatten eller bättre så är det ju ingen fara. Min northwood som jag har just nu pumpar säkerligen ut runt 100w. Inte fasiken behöver jag ha mina fläktar på mer än 5v i min vattenkylninge. Varför skulle det vara så dåligt för mig att köpa en prescott som överklockar bättre?

Som exempel... (jag har en 2.8 som stannar på 3.3 bara för att klargöra)

Sen, skulle det vara kul för en sådan som mig som inte har haft en AMD på länge. Eller som har sett AMD64ans orginal kylare. Hur ser den ut? hur bra kyler den? hur mycket låter den?

Permalänk
Medlem
Citat:

har aldrig sett det heller...

Permalänk
Citat:

^

Hmm snacka om sega..jag skämtade om du förstog det x1st eller du kanske inte gör det.
skriver ju mer vettiga saker än du gör iaf.
Dessutom är inte Prescott 478 den man ska gå efter det är när den kommer på 755 sockeln

och att amd Cpu:na var ju svinvarma eller? alla låg runt 45-55 med original kylaren. Men nu Amd64 har dom samma form som intels cpu:s så det ska få ner tempen bättre så har dom härmat intels form.
X1zt dessutom har amd gått ner på 0.09u än nää just det därför intel kommer vinna för ska bli kul när amd ska tillverka i 0.09 och se hur varma dom blir.

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem
Citat:

^

Hmm snacka om sega..jag skämtade om du förstog det x1st eller du kanske inte gör det.
Dessutom är inte Prescott 478 den man ska gå efter det är när den kommer på 755 sockeln

och att amd Cpu:na var ju svinvarma eller? alla låg runt 45-55 med original kylaren. Men nu Amd64 har dom samma form som intels cpu:s så det ska få ner tempen bättre så har dom härmat intels form.
X1zt dessutom har amd gått ner på 0.09u än nää just det därför intel kommer vinna för ska bli kul när amd ska tillverka i 0.09 och se hur varma dom blir.

Du har gjort det igen.....

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

maniak : vad har han gjort ? jag förstår vad han skriver, nog du som e lite efter.

Visa signatur

Abit IC7-MAX3 | P4 3.0@3.9 [260fsb] OCZ Tech 2x256Mb DDR PC3700ELCAS2 |Gf Ti4600, Vapo PE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BubbLaN^
maniak : vad har han gjort ? jag förstår vad han skriver, nog du som e lite efter.

Han visade igen hur han var MR Intel fanboy.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Alla som skriver negativt om AMD i detta forumet är Intel-Fanboys tydligen.

AMD är felfria, visste ni inte det?

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk

AgV... snälla, lägg ner innan jag skrattar ihjäl mig...
Virustommy lyckades med att ha flera grova fel i sitt senaste inlägg, (bland annat antydan på att IHS skulle förbättra kylningen) och sedan avslutar med ett minst sagt spekulativ uttalande om att AMD också kommer vara minst lika varma när dom går över till .09mikrometer (låter som om det är baserat på tankegångar av typen "Om Intel, PCns frälsare, inte kan få ner tempen när dom går över till en mindre process så kan inte AMD klara det heller")
Varför inte kolla på socket478-Prescott??? det är ju DEN vi har nu!
Ingen (jag menar INGEN) vet hur det kommer gå med AMDs process-shrink, ingen vet heller hur bra Intel kommer lyckas minska värmen på Prescott eller när det kommer hända...

50 grader (på en processor som inte är känd för låg idle-temp) är en sak, 60 grader idle på en processor som inte gillar hög temp (och trottlar ner vid ca75) är en helt annan...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Seså, inget AMD Vs. Intel krig nu.

Permalänk
Medlem

Frostyfog: -=AgV=- försöker bara få er att förstå hur dumt det ser ut när en hord av amdägare anfaller ett fåtal individer såfort de försöker säga något positivt om Intel.

Permalänk

Ca[[pp - och han har rätt till stor del...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Frostyfog: -=AgV=- försöker bara få er att förstå hur dumt det ser ut när en hord av amdägare anfaller ett fåtal individer såfort de försöker säga något positivt om Intel.

Jag äger en Intel burk, men inte fan är jag nån Intel fanboy för det.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

va de inte typ apple som utvecklar typ 40watt med sin nya 90nm kärna?
isåfall så betyder det ju inte att övergången från 130nm till 90nm behöver öka värmeutvecklingen.
det är bara prescott som är misslyckad.
Fast de e klart, jag ska inte säga något förrän jag sett vad en AMD lyckas med när dom övergår till 90nm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Jag äger en Intel burk, men inte fan är jag nån Intel fanboy för det.

relevans?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rush
va de inte typ apple som utvecklar typ 40watt med sin nya 90nm kärna?
isåfall så betyder det ju inte att övergången från 130nm till 90nm behöver öka värmeutvecklingen.
det är bara prescott som är misslyckad.
Fast de e klart, jag ska inte säga något förrän jag sett vad en AMD lyckas med när dom övergår till 90nm

G5'an är i sig svalare också, tror jag... eller får mer gjort per cykel, nåt sånt :p, och AMD (och IBM antagligen också) ska ju börja med 65nm "snart".

EDIT: Sen till all pajkastning mellan AMD och Intel... orka, whinea på Apple/IBM istället, det är mer accepterat här.

Permalänk

Jag har haft AMD ett tag nu, en 1700+ och en 2600+.
Finns inte mkt positivt o säga. Dom blir varma som in i h*lvete
Och dom är slöa när det gäller tyngre spel. Laggar som f*n
Och min Farsas P4 2.2GHz Äger min dator lätt. Pentium4 ska jag lägga in i min nya burk som kommer i mitten av kommande vecka. Det är en Antec Super Lanboy. Ska köpa till ett Asus P4P800-Deluxe o minst 3.2GHz P4. Efter det ett ATi Radeon 9800pro ICE Q. Sen 2 * 512 Corsair och f*n om inte spelen flyter me 1280 X 1024 allt på max 2x anti aliasing !!!!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Jag har haft AMD ett tag nu..... en 2600+.
.....Laggar som f*n
Och min Farsas P4 2.2GHz Äger min dator lätt.

ok... jag vet inte hur du får det att gå ihop men ok... om du säger det så....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Jag har haft AMD ett tag nu, en 1700+ och en 2600+.
Finns inte mkt positivt o säga. Dom blir varma som in i h*lvete
Och dom är slöa när det gäller tyngre spel. Laggar som f*n
Och min Farsas P4 2.2GHz Äger min dator lätt. Pentium4 ska jag lägga in i min nya burk som kommer i mitten av kommande vecka. Det är en Antec Super Lanboy. Ska köpa till ett Asus P4P800-Deluxe o minst 3.2GHz P4. Efter det ett ATi Radeon 9800pro ICE Q. Sen 2 * 512 Corsair och f*n om inte spelen flyter me 1280 X 1024 allt på max 2x anti aliasing !!!!!!

1. Har du kanske monterat på kylflänsarna fel?
2. Din Farsas dator var en P4 2.2A gissar jag på, det finns ingen chans i världen att den skulle ta en XP2600 om resten av burken är likvärldig.
3. Skit bakom tangentbordet skapar mycket problem..

Men ha det så kul med nya burken.. Passa på att köp en Prescott, så slipper du AMDs varma processorer.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp

Fan där satt den C[[pp

Frosyfrog: Vad tror du är troligast

1 När amd går ner på 0.09teknik så kommer dom hålla 28-35 grader som Athlon64 gör idag

2.Att dom kommer få värmeproblem och släpper sina 0.09 processorer långt senare än planerat efter intel har stabiliserat sina 0.09processorer och

3.Att intel kommer va varma hela tiden och att Amd kommer gå om intel med 0.09 enkelt.

Maniak: Vaddå då om jag är Intel fanboy vafan är inte du då Amd fanboy du försvarar amd lika mycket som jag försvarar intel så yttra dig inte

Visa signatur

Permalänk

inte #1 då det innehåller ett fel - AMD64 håller sig ljummen++ (:D) den oxå... (dvs lungt över 50 i load)
inte heller #2 är något måste.. visst även AMD kan floppa, men att Intel gör en FUBAR-värmare betyder inte att AMD måste följa deras exempel
#3.... om det vore så enkelt... att Intel troligen inte kommer lyckas bli kallare än AMD på ett tag hoppas jag att man kan räkna med (för det är större risk/troligare att AMD lyckas skapa en spishäl på 0.09 än att Intel kommer fixa strömförbrukningen på prescott!)
att Intels PR-machineri skulle få grus i kvanarna är dock inte troligt, därför kommer nog inte AMD att ta så mycket marknad...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

^

menar du heatspreader eller, jag viste inte att intel har ensamrätt på kopparplattor.