Permalänk
Medlem

FAQ - D-link 604 Router

Det har kommit en massa frågor om d-link 604 routern, så jag hade tänkt lägga upp en liten FAQ som vi kan fylla på, om det är okej för moderatorerna alltså

ETT PAR LÄNKAR FUNKAR EJ, ANVÄND DENNA DÅ:
http://support.dlink.com/faq/

Fråga: Jag sitter bakom en Router, d-link604. Och Telia/Comhem Internet.
Om jag kör utan routern funkar allt fint. men när jag kopplar in routern så loggas jag ut, bara sådär ibland (flera gånger om dagen).
Svar: Testa med den nyaste firmwaren:
Kolla först vad du har för modell, det står på undersidan.. HW:B eller HW: D.
B: http://213.216.192.242/techdocs/20030908_604_181b2.zip
D: http://213.216.192.242/techdocs/di604_d1_301b1.zip
Övrig: ftp://ftp.dlink.de/di-products/di-6..._182_031003.zip En annan firmware - Skriven av kenneth13
Eller försök kyl ner din router den kan vara för varm. Testa stäng av en stund eller borra ut hål och sätt på en fläkt. Men dom flesta klarar sig utan kyling.

Fråga: Fan jag kommer inte in på http://192.168.0.1 fattar inte vad det är för fel någon som vet?
Svar: Gå in på Kör > Cmd > Ipconfig /all > Sedan Kolla efter standard-gateway den ska du in på.

Fråga: När jag försöker att uppdatera firmware så går det inte, Varför?
Svar: Kan bero på att du måste byta ut kabel som går till modemet från router, med den datorn du uppdaterar ifrån. Om inte det funkar testa en annan firmware. Annars testa stänga av routern sedan sätt på igen om ca 30 minuter.

Fråga 3: När jag har laddat hem firmwaren får jag med några olika filer vilken ska man använda på firmware uppdateringen?
Svar: Det är .bin filen

Fråga: Jag vill köra en FTP/webb-server på min dator bakom en D-link 604, men jag kommer bara åt den lokalt, varför?
Svar: Skriv in http://192.168.0.1 i addressfältet i din webbläsare, har du aldrig varit där förr, skriv "admin" som user och sedan loggar du in.
Sedan går du till fliken "advanced" och gör en portforwarding på port 21 för FTP eller 80 för HTTP (webb). sen fyller du i till vilket ip du ska portforworda porten till. sedan bockar du i "enable"

Sedan går du längst ned på sidan och tar "apply", sen "restart" - skriven av hamp0e

Fråga: Jag har fixat en webbserver och öppnat porten 80 och allt går bra, jag kan se min sida genom adressen: 192.168.0.xx men den funkar inte på Internet. T.ex. Min kompis kan inte se den.
Svar: Det är inte din Lokala adress som ska vara adressen han går in på utan, din "riktga" adress. Gå in på www.myip.dk den adressen ska din kompis in på. Om det inte funkar kan det vara DMZ, Här finns en guide hur du gör: http://www.medialabs.se/d-link/dmz.htm

Fråga: Hur gör jag för att kunna skicka filer med ICQ bakom en router?
Svar: Gå in i Main -> preferences -> connections -> server
Ställ in att använda ICQ-porten 5190
Ställ in Not using firewall.

Gå in i Main -> preferences -> connections -> user
Ställ in Not using proxy och Use following TCP listen ports for incoming events, och sen de portar du vill använda till ICQ (tex 60000-61000). Spara inställningarna och stäng av ICQ helt.

Starta ICQ igen och gå in i Main -> preferences -> connections -> user
Ställ in Using proxy.
Det går bra med vilken proxy-typ som hellst.
Spara inställningarna och avsluta ICQ.

Starta ICQ igen och gå in i Main -> preferences -> connections -> user
Ställ in Not using proxy.
Spara inställningarna och avsluta ICQ.

Starta ICQ igen. Nu ska den använda portarna mellan 60000 och 61000

Gå in i setupen för routern och lägg till två rader i Virtual server. 5190 samt 60000-61000.
Apply, och sen restart. Klart. - MadModder

Fråga: Hur öppnar jag portar?
Svar: Finns en guide här: http://www.medialabs.se/d-link/port.htm

Fråga: Näer jag skickar filer genom msn (bakom routern) Så går det inte.
Svar: Testa att öppna dessa portar i routern och kolla om det fungerar:

21486
59619

Delad Internet-anslutning med ICS/NATFör tillfället kanske vissa utvidgade funktioner i MSN Messenger, till exempel röstkonversationer och filöverföringar, inte fungerar om program och maskinvara för Internet-delning (ofta kallade NAT-enheter) används. Grundfunktioner som inloggning, snabbmeddelanden och kontroll av e-post bör inte påverkas alls.
Filöverföring och ljud- eller videokonversationer fungerar inte om både du och personen som du kommunicerar med har datorer med Windows XP ICS NAT. MSN Messenger identifierar inte NAT-typen som UPnP-NAT (Universal Plug-n-Play).
Gör följande på datorn med XP ICS som är ansluten direkt till Internet:

Klicka på Start -> Inställningar -> Kontrollpanelen
Dubbelklicka på Nätverksanslutningar
Högerklicka på den delade nätverksanslutningen och välj Egenskaper
Klicka på fliken Avancerat
Markera kryssrutan Tillåt att andra nätverksanvändare kontrollerar eller inaktiverar den delade Internet-anslutningen
Spara inställningarna genom att klicka på OK.
Annars kanske du har mjukvara som stoppar (brandvägg).

Frågor och Svar, från OJJE:
Q.
När jag ska uppgradera mitt Firmwire från version 1.6x? så kommer detta felmeddelande upp Invalid Upgrade File .

A.
Om din D-link router har firmwire version 1.6x, så betyder det att du har Bx versionen av routern. Kontrollera att det är rätt firmwire så att det inte är Dx versionen av routern som är nyare.

*********
Q.
Hur får jag BitTorrent, Azureus eller någon annan Bittorrent klient att fungera genom routern?

A.
Logga in på routern, genom att i webbläsaren surfa till http://192.168.0.1 , därefter klickar du på Advanced och sedan på Virtual Server i vänstermenyn. Därefter klickar du i rutan Enable och i Service Ports skriver du in följande: 6881-6999 och avslutar med att fylla i ditt interna ip-nummer i rutan Service IP. Avsluta med att klicka på knappen Apply och Restart. Klart!
**********
Q.
Kan man spela Counter-strike på nätet när man har en router eller måste jag öppna portar?

A.
Nej, om du bara ska spela på nätet så behöver du inte öppna några som helst portar, utan det ska fungera.
Men om du ska hosta en server så måste du öppna upp ett par portar: 27005 & 27015.
**********
Q.
Hur får jag Battlefield 1942 att fungera genom routern?

A.
Öppna port 14567 så ska det fungera.
Men vill du även sätta upp en server bakom din router och låta den synas på Gamespy så måste du öppna dessa också:

14690
22000 (only for LAN games)
23000-23009
27900 (Gamespy Master Server UDP Heartbeat)
28900 (Gamespy Master Server List Request)
**********
Q.
Hur får jag igång KaZaA and Grokster när jag har en D-link router?

A.
Öppna porten 1214.
**************
Q.
Varför fungerar inte min ftp-klient när jag ska connecta till min server genom routern?

A.
Du måste kryssa i "passive mode". Av säkerhetsskäl tillåter inte routern Active Mode...
***********
Q.
Hur får jag igång Starcraft eller Diablo så att jag ska spela på Battle.net?

A.
Du måste öppna porten 6112 först.
*********
Q.
Hur får jag igång Steam när jag har en router?

A.
Öppna följande portar:
1200
27000-27015
27030-27039

------------------------------------------------------------------

Portar:
FTP - 21
DNS - 53
Pop3 - 110
Web - 80
ICQ - 5190 samt 60000-61000
Starcraft & Diablo - 6112
Steam - 1200, 27000-27015, 27030-27039
Battlefield 1942 - 14567
Battlefiled 1942 på GameSpy - 14690, 22000 (only for LAN games), 23000-23009, 27900 (Gamespy Master Server UDP Heartbeat), 28900 (Gamespy Master Server List Request)
Counter-Strike - 27005 & 27015
BitTorrent, Azureus m.m. - 6881-6999
Kazaa, Grockster m.m. - 1214
Msn - 21486, 59619
MSN (Om den frsta inte funkade) - 6901 - To enable voice communications, 1863 - To enable messaging, 6891-6900 - To enable file transfers

Flera Portar: http://lists.thedatalist.com/

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Fråga 4: Jag vill köra en FTP/webb-server på min dator bakom en D-link 604, men jag kommer bara åt den lokalt, varför?

Svar: Skriv in http://192.168.0.1 i addressfältet i din webbläsare, har du aldrig varit där förr, skriv "admin" som user och sedan loggar du in.

Sedan går du till fliken "advanced" och gör en portforwarding på port 21 för FTP eller 80 för HTTP. sen fyller du i till vilket ip du ska portforworda porten till. sedan bockar du i "enable"

sedan går du längst ned på sidan och tar "apply", sen "restart"

klart!

Permalänk

Vore trevligt med en faq för 504G också. Hur gör man port forwarding på den ?

Jag ger upp på min 504G, verkar inte vara någon som riktigt vet hur man configar den för ftp. SÅ jag kommer ge bort den till en bekant och skaffar istället ett rent ADSL modem så slipper man dessa port bekymmer.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Tyvärr kan jag inte mycket om den. Men kan juh ta reda p (testa att söka?) Skulle gärna vilja be en moderator att Klistra denna tråd ?

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

tokbra med en liten faq!
köpte faktiskt en 604 just idag och har ett par frågor..

5: Hur gör jag för att skicka filer med icq bakom routern?

6: Hur gör jag för att få dc att funka i active mode bakom routern?

Gärna väldigt detaljerade svar, skriv som att ni skriver till någon som inte har en aning om vad router, portar och sånt är..

Permalänk
Medlem

Sådär Ja. vad tyckr ni nu då?

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

jätte bra jag har en d-link 604+ som krånglar ochså på samma sätt är den likadan som 604??

Permalänk
Medlem

perfekt! men jag efterlyser fortfarade mer tydlighet..
nästan en screenshot så man ser exakt vad som ska fyllas i för att det ska bli rätt...

Permalänk
Medlem

Sunnis: Jo det funkar för det kortet också.

Gurre: Jo det komer, men funkar bra annars?

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk

Bra tanke, och här finns en annan firmware som jag har använt:
ftp://ftp.dlink.de/di-products/di-604/Treiber_Firmware/di604_...

Permalänk

jag har dsl-604+ tidigare har den hängt sig en massa och så hörde med d-link dom sa att man skulle stänga av proxy dns och mata in det manuellt på datorerna. (fanns nog ett annat ställe också på routern att mata in så att den gav ut dns nummrena.)
hittils har den inte hängt sig mer för mig iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm ska kolla upp det, Men ber någon moderator att få detta klistrat, Kan vara bra, för jag är trött på allt tjat om d-link 604 och des problem.

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk

ramii din avatar gör det svårt att se dina inlägg:P

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har precis (efter ett halvår) fått problem med min 604:a. När jag ska gå in på 192.168.0.1 så matar jag in admin och rätt lösenord. Sen försöker IE hämta sidan i ungefär 20 minuter innan setupen slutligen dyker upp. Överföringshastigheten är verkligen riktigt kass. För övrigt funkar routern fint. Dock väldigt störande att inte kunna komma åt portinställningar och liknande.
Någon som vet en bra lösning ? Har iofs inte provat med att återställa den (factory reset), men skulle helst slippa det pga drygt att mata in portinställningar igen..

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

Det står hur man gör för att skicka filer med ICQ, men hur gör man för att skicka filer via MSN? (haft "lite" problem med det)

Tack.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Msn behöver man inte öppna portar.

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Trojan1313:

Som ramii säger, man ska inte behöva öppna några portar för att skicka filer genom msn.

Bygger på med lite frågor och svar:
***********
Q.
När jag ska uppgradera mitt Firmwire från version 1.6x? så kommer detta felmeddelande upp Invalid Upgrade File .

A.
Om din D-link router har firmwire version 1.6x, så betyder det att du har Bx versionen av routern. Kontrollera att det är rätt firmwire så att det inte är Dx versionen av routern som är nyare.

*********
Q.
Hur får jag BitTorrent, Azureus eller någon annan Bittorrent klient att fungera genom routern?

A.
Logga in på routern, genom att i webbläsaren surfa till http://192.168.0.1 , därefter klickar du på Advanced och sedan på Virtual Server i vänstermenyn. Därefter klickar du i rutan Enable och i Service Ports skriver du in följande: 6881-6999 och avslutar med att fylla i ditt interna ip-nummer i rutan Service IP. Avsluta med att klicka på knappen Apply och Restart. Klart!
**********
Q.
Kan man spela Counter-strike på nätet när man har en router eller måste jag öppna portar?

A.
Nej, om du bara ska spela på nätet så behöver du inte öppna några som helst portar, utan det ska fungera.
Men om du ska hosta en server så måste du öppna upp ett par portar: 27005 & 27015.
**********
Q.
Hur får jag Battlefield 1942 att fungera genom routern?

A.
Öppna port 14567 så ska det fungera.
Men vill du även sätta upp en server bakom din router och låta den synas på Gamespy så måste du öppna dessa också:

14690
22000 (only for LAN games)
23000-23009
27900 (Gamespy Master Server UDP Heartbeat)
28900 (Gamespy Master Server List Request)
**********
Q.
Hur får jag igång KaZaA and Grokster när jag har en D-link router?

A.
Öppna porten 1214.
**************
Q.
Varför fungerar inte min ftp-klient när jag ska connecta till min server genom routern?

A.
Du måste kryssa i "passive mode". Av säkerhetsskäl tillåter inte routern Active Mode...
***********
Q.
Hur får jag igång Starcraft eller Diablo så att jag ska spela på Battle.net?

A.
Du måste öppna porten 6112 först.
*********
Q.
Hur får jag igång Steam när jag har en router?

A.
Öppna följande portar:
1200
27000-27015
27030-27039
**********

Jag fyller på med mer imorgon. Ska titta på teve nu

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Men jag kan inte skicka filer via MSN, jag kan inte komma på något annat som kan stoppa filöverföringen...

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

möjligtvis en mjukvarubrandvägg?

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Testa att öppna dessa portar i routern och kolla om det fungerar:

21486
59619

Delad Internet-anslutning med ICS/NATFör tillfället kanske vissa utvidgade funktioner i MSN Messenger, till exempel röstkonversationer och filöverföringar, inte fungerar om program och maskinvara för Internet-delning (ofta kallade NAT-enheter) används. Grundfunktioner som inloggning, snabbmeddelanden och kontroll av e-post bör inte påverkas alls.
Filöverföring och ljud- eller videokonversationer fungerar inte om både du och personen som du kommunicerar med har datorer med Windows XP ICS NAT. MSN Messenger identifierar inte NAT-typen som UPnP-NAT (Universal Plug-n-Play).
Gör följande på datorn med XP ICS som är ansluten direkt till Internet:

Klicka på Start -> Inställningar -> Kontrollpanelen
Dubbelklicka på Nätverksanslutningar
Högerklicka på den delade nätverksanslutningen och välj Egenskaper
Klicka på fliken Avancerat
Markera kryssrutan Tillåt att andra nätverksanvändare kontrollerar eller inaktiverar den delade Internet-anslutningen
Spara inställningarna genom att klicka på OK

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk

Har bytt bort min router idag mot ett vanligt ADSL modem, tycker det bara är problem med routers.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Vore trevligt med en faq för 504G också. Hur gör man port forwarding på den ?

Jag ger upp på min 504G, verkar inte vara någon som riktigt vet hur man configar den för ftp. SÅ jag kommer ge bort den till en bekant och skaffar istället ett rent ADSL modem så slipper man dessa port bekymmer.

Det är inte så svårt som det verkar. Du går in i admininterfacet, klickar på Services för att sedan gå till NAT. Väl där så ser du en utvikningslist mitt på skärmen, klicka på NAT Rule Entry.

There you go.

Visa signatur

Utan förväntningar kan man leva ett liv utan besvikelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OJJE
Testa att öppna dessa portar i routern och kolla om det fungerar:

21486
59619

Delad Internet-anslutning med ICS/NATFör tillfället kanske vissa utvidgade funktioner i MSN Messenger, till exempel röstkonversationer och filöverföringar, inte fungerar om program och maskinvara för Internet-delning (ofta kallade NAT-enheter) används. Grundfunktioner som inloggning, snabbmeddelanden och kontroll av e-post bör inte påverkas alls.
Filöverföring och ljud- eller videokonversationer fungerar inte om både du och personen som du kommunicerar med har datorer med Windows XP ICS NAT. MSN Messenger identifierar inte NAT-typen som UPnP-NAT (Universal Plug-n-Play).
Gör följande på datorn med XP ICS som är ansluten direkt till Internet:

Klicka på Start -> Inställningar -> Kontrollpanelen
Dubbelklicka på Nätverksanslutningar
Högerklicka på den delade nätverksanslutningen och välj Egenskaper
Klicka på fliken Avancerat
Markera kryssrutan Tillåt att andra nätverksanvändare kontrollerar eller inaktiverar den delade Internet-anslutningen
Spara inställningarna genom att klicka på OK

Ska pröva det när jag kommer hem idag då. Tack på förhand.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Re: FAQ - D-link 604 Router

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ramii
Fråga 1: Jag sitter bakom en Router, d-link604. Och Telia/Comhem Internet.
Om jag kör utan routern funkar allt fint. men när jag kopplar in routern så loggas jag ut, bara sådär ibland (flera gånger om dagen).
Svar: Testa med den nyaste firmwaren:
Kolla först vad du har för modell, det står på undersidan.. HW:B eller HW: D
B: http://213.216.192.242/techdocs/20030908_604_181b2.zip
D: http://213.216.192.242/techdocs/di604_d1_301b1.zip
Övrig: ftp://ftp.dlink.de/di-products/di-6..._182_031003.zip En annan firmware - Skriven av kenneth13
Eller försök kyl ner din router den kan vara för varm. Testa stäng av en stund eller borra ut hål och sätt på en fläkt. Men dom flesta klarar sig utan kyling.

Använd dessa länkarna istället. Så man får de absolut senaste firmwaren D-Link släpper. Bättre med senaste versionen såklart
HW: D http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download%2FInternet+Gateways...
HW: B http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download%2FInternet+Gateways...

Permalänk
Medlem

Hittade nu följande information om messenger, testa att öppna dessa portar också. testa dig fram.

6901 - To enable voice communications
1863 - To enable messaging
6891-6900 - To enable file transfers

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Inaktiv

Fråga 1: Jag sitter bakom en Router, d-link604. Och Telia/Comhem Internet.
Om jag kör utan routern funkar allt fint. men när jag kopplar in routern så loggas jag ut, bara sådär ibland (flera gånger om dagen).
Svar: Testa med den nyaste firmwaren:
Kolla först vad du har för modell, det står på undersidan.. HW:B eller HW: D
B: http://213.216.192.242/techdocs/20030908_604_181b2.zip
D: http://213.216.192.242/techdocs/di604_d1_301b1.zip
Övrig: ftp://ftp.dlink.de/di-products/di-6..._182_031003.zip En annan firmware - Skriven av kenneth13
Eller försök kyl ner din router den kan vara för varm. Testa stäng av en stund eller borra ut hål och sätt på en fläkt. Men dom flesta klarar sig utan kyling.

Asså jag har BostreamADSL2.5 och kör med denna DI-604 modellen...lokalt så funkar det bra..men utåt så har jag package loss mot gateway.

Kan detta fel bero på firmware version...har 3.02 just nu

Current Firmware Version: V3.02
Firmware Date: Tue, Dec 2 2003

asså v3.01b1 den erju äldre än den jag har? hur kan det vara det senaste

tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeathStar
ramii din avatar gör det svårt att se dina inlägg:P

haha jo jag vet

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Jag har själv ComHem och en D-link 604 Bx. Har aldrig haft några som helst problem med att den loggar ut. Vet att det Telia kunder ibland loggas ut men D-link har ju släppt en ny firmwire som är speciellt anpassat till telia.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OJJE
Jag har själv ComHem och en D-link 604 Bx. Har aldrig haft några som helst problem med att den loggar ut. Vet att det Telia kunder ibland loggas ut men D-link har ju släppt en ny firmwire som är speciellt anpassat till telia.

Har precis som du inte haft några problem med min d-link 604 Bx, fram tills för nån vecka sedan. Började med att jag inte kom åt webkonfigurationen. Och nu även utloggningar ibland. Väldigt störande. Blir till att ringa deras support och kräva en ny router.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Inaktiv

Felet jag har är Wide area network...harju me mellan rum pack loss när jag pingar min gateway...kör jag direkt via bostream adsl så flyter det på...men DI-604 verkar inte gilla någonting. Det lokala nätverket funkar dock utan problem...så det är någonting när jag ska fara utanför det lokala nätet

Har upgraderat firmware version till 3.03 fast likadant ännu...kanske ska testa 3.04

http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1422#604