Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Avstängd

På senaste DVD Gamer så fanns det ett morderniserat spel som är likt Diablo, Maximus XV (tror jag det hette). Spelet var mycket bra programmerat, men en minst sagt en katastrof när det gäller röstskådespelarna.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Ingen som har ett konto med någon trevlig karaktär att skänka?

Permalänk
Medlem

Whine whine whine... skulle behöva en helt vanlig vit sacred targe, kanske en gilded shield men helst sacred targe. Kan ge bort min harmonybåge

har lite annat skit också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture
Whine whine whine... skulle behöva en helt vanlig vit sacred targe, kanske en gilded shield men helst sacred targe. Kan ge bort min harmonybåge http://img162.echo.cx/my.php?image=harmony9ap.jpg har lite annat skit också

det är inte så att du ska göra en spirit?

Permalänk
Medlem

Tänkte först en Herald of Zakarum men som är rätt dyra och jag är rätt fattig så jag gör hellre en spirit. Hittade en heraldic nyss med 13 till alla res. Vet inte om jag ska leta vidare efter en bättre eller uppgradera den.

Permalänk
Medlem

jag använde en med 28 till alla resist så lite mer än 13 skall du nog kräva

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga. Hur får jag en lvl 1 till hell?

ska det vara barb?

Maste man cheata?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z3R0
Jag har en fråga. Hur får jag en lvl 1 till hell?

ska det vara barb?

Maste man cheata?

hmm jag tror man måste "fuska" på något sätt eftersom man måste vara lvl 20 för att döda the ancients nu. men i 1.09 gick det lätt ialla fall

Permalänk
Medlem

Om någon annan dödar ancients för första gången i samma "game" så klarar man questen. Vet inte ok dom har fixat det i 1.1patchen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture
Om någon annan dödar ancients för första gången i samma "game" så klarar man questen. Vet inte ok dom har fixat det i 1.1patchen.

det är fixat i 1.1 patchen, så nu måste man vara lvl 20 för att klara den.

Permalänk
Medlem

nån som vet vad en bal key gör??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chicken

ska inte den vara till studentbalen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chicken

kan du förklara vad en bal key är för något?

Edit: jag fick en etheral skulder som tack för att jag boosta en kille genom hell, han droppa den i act1 för att jag inte hade plats. tyvär glömde jag den och gamet var försvunet när jag kom på att den fanns. Fan va iriterad jag blir på mig själv när sånt händer:(

Edit2: jag boosta en kille genom normal sammt cowade han till lvl 25, för det gav han mig bara 1 mal och 1 um som tack för hjälpen innan han lefta, det vissa sig att det var en galen norman med en lvl 96 hammapala. Så det kan löna sig att vara shysst

Permalänk
Medlem

har precis skapat en barb och undrar om man skall satsa på concentrate eller berserk?

Permalänk

Nån som har en CoH för trade? behöver den väldigt mkt... Om ni e nybörjare så kan jag boosta eller hjälpa er. Jag har en sorc som e ganska bra och en pala som duger oxå. båda e runt lvl 80-85.

Permalänk

när jag skulle boosta en kompis så fick inte han någon exp alls nästan, vad kommer det sig?

Permalänk
Medlem

Du får ju ge lite mer detaljer för att vi skall kunn avgöra vad för fel det är. Din level, hans level, svårighetsgrad ni körde på, vilken akt etc.

Visa signatur

"I tried to be hardcore and all I got was this lousy T-shirt"

Permalänk

ok, min lv ca 25 den andres från början. normal och act 1. TACK

Permalänk
Medlem

Bästa, och nästan enda sättet för en gubbe under lvl25 att levla är att själv döda monster, där han får mest XP. Level 1-9 akt1, lvl10-17/18 akt2, lvl18-25 akt3/4
Efter level25 är det bara att köra baalruns på normal till lvl40, sedan nightmare, sist hell.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whizpah
Bästa, och nästan enda sättet för en gubbe under lvl25 att levla är att själv döda monster, där han får mest XP. Level 1-9 akt1, lvl10-17/18 akt2, lvl18-25 akt3/4
Efter level25 är det bara att köra baalruns på normal till lvl40, sedan nightmare, sist hell.

fram till lvl 6 ska man levla själv, sen är det tristruns tills man är ca lvl 13, sen act 2 och tombruns till lvl 20 och därefter e det cowruns som gäller till lvl 25, sen instämmer jag i den lvlings metod

Permalänk
Medlem

Bästa levelboosten jag någonsin fått var i ett 8playerspel där en sorceress dök upp med lvl40+ enchant, och enchantade mitt vapen. JAg gick till act2-3, dödade all i min väg och var lvl20 på bara några minuter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan, det var så längesen jag spelade. Blir grymt sugen av den här tråden.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

hmm hur är det igentligen med meteor buggen igentligen? vissa säger att den finns andra påstår motsatsen. Hur är det igentligen?

Permalänk
Medlem

Meteor bugg?? Tell me.

Permalänk
Medlem

de brukar gnälla på bnet att det finns en meteor bugg som gör att monter som dör av meteoren bara ger en hälften av xpn som man skulle fått igentligen. jag har dock aldrig märkt något eftersom jag är den som använder meteor ibland

Permalänk
Medlem

Har visserligen inte kört sorc sen 1.1betan men jag märkte inte att meteor gav mindre exp. Sprang mest runt i cowlevel med andra och där gör då gör det knappast någon skillnad men jag uppmärksammade aldrig om jag fick mindre exp än vanligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xmx
har precis skapat en barb och undrar om man skall satsa på concentrate eller berserk?

Jag har gjort en concentrate-barbar som är level 75 nu. Han är hur kass som helst, min javazon har hur lätt som helst i hell, men barbaren får storstryk.
Jag kanske bara har dålig utrustning.

Permalänk
Medlem

startade också en barbar för ett tag sedan, satsade allt på double swing, funkar hyffsat.

Permalänk
Medlem

Berserk är asbra ju!
Bara man har sköld och mycket liv kan man nog klara hell hyffsat lätt.
Jag har kommit till act två men sen tröttnade jag på att jaga efter varenda monster så jag gjorde en javazon.

Permalänk
Medlem

Roligaste var i 1.09 när man kunde komma från normal till hell på 1 timma sluta när 1.10 kom