Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

någon som har ringar, amuletter eller något annat som ökar mana-steal? behöver till min whirlwind barbar

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Matzon, kör du non-ladder?

Har isf en crescent moon som du kan få billigt ;=)

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Remslem
Matzon, kör du non-ladder?

Har isf en crescent moon som du kan få billigt ;=)

jag kör ladder tyvärr

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
tror inte att laddern kommer starta om fler gånger. blizzaard bryr ju sig intge om d2 längre så att säga

Varför skulle inte Blizzard bry sig om Diablo II ?, spelet säljer ju fortfarande, flera år efter det gavs ut.

Kan bara säga att jag längtar jättemycket efter Diablo III, för det kan väl inte ha lika kass direct3d support som Diablo II hade ?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mophex
Mm, men det är ändå lite smådrygt. Mycket bekvämare att redan ha det
När ska du börja lira igen då?

Hmm, jag vet inte riktigt. Runt DH i sommar tror jag. Jag får se om jag har tid och ork. Jag har några builds som jag vill testa på - en Paladin som använder pilbåge etc.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Nån som har talrasha set att byta bort? Ger Mal + trang hjälm + @

Permalänk
Medlem

jag har precis börjat spela efter ett uppehåll sen i höstas så mitt gamla acc är borta. har precis börjat på en pala, typ hammer/melee-pala. kör scl, undrar om någon har några fina startsaker till den :P?..är på typ lvl 10 nu..

Permalänk
Avstängd

Har också börjat spela Diablo II igen efter att tröttnat på att dö, är på level 43 just nu efter två dagars spelande (softcore denna gång då jag slängt min hardcore assassin). Jag har satsat lite mer på liv och lite mindre på stryka, hoppas jag håller mig vid liv lite längre nu när jag börjar närna mig Baal.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag säger bara akta en svensk som har "mostafa" som acc-name!
Han lurade min polare till att droppa allt han hade på sin Smite-Paladin.
Han hade high-zaka, seraph hymn, Greif, um-shako, Wartravellers, och allt han hade i stashen!
Han hade kämpat i många månader för att få detta och på bara några minuter har han förlorat allt för att EN spelare inte kan spela rent.

/M

Visa signatur

Var snäll och sitt ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buzzer
Jag säger bara akta en svensk som har "mostafa" som acc-name!
Han lurade min polare till att droppa allt han hade på sin Smite-Paladin.
Han hade high-zaka, seraph hymn, Greif, um-shako, Wartravellers, och allt han hade i stashen!
Han hade kämpat i många månader för att få detta och på bara några minuter har han förlorat allt för att EN spelare inte kan spela rent.

/M

Varför i hela friden droppade han prylarna!?

Permalänk
Medlem

Han droppade inte dom med flit.
Han killen som lurade honom sa att han skulle dupa hans greif.
Så var det något med att min polare skulle bli dödad 14ggr helt utan eq och sen skulle Greifen varit dupad.
Men istället för att dupas så slängdes alla min polares items ut på marken, det blev som en corpse-explosion.

/M

EDIT: stavfel

Visa signatur

Var snäll och sitt ner.

Permalänk
Medlem

Imo får man skylla sig själv om man går på ett sånt korkat trick. Gammalt som gatan, konstigt att han inte greppade att det var en scam om han har "kämpat i flera månader".

Permalänk
Medlem

Jo, du har rätt i vad du säger.
Men Blizzard behöver verkligen ta tag i sånna problem!

/M

Visa signatur

Var snäll och sitt ner.

Permalänk
Medlem

En fråga, går det ställa in vilken gametyp den ska leta efter någonstans, när man vill joina games på b.net? Det verkar som att efter att jag klarade baal på nightmare så letar den bara efter games med folk som har gjort just det. Vilket inte riktigt är vad jag vill, då jag fortfarande bara är level 62 och skulle behöva lite mer low-level action än 30 games fyllda med 90+ chars.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

nej det går tyvär inte...och jag håller med det är j*vla svårt o hitta "Act 1" o.s.v i hell då det är mest baalruns som sagt...du får väll lägga upp ett game och döpa till "ACT 1" eller något sånt o hoppas folk joinar ;P

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000

Permalänk
Medlem

nån som vet hur man fixar realm down?

Permalänk
Medlem

Asch :/ Dumt att jag gick o klarade baal isf, får tänka på det till nästa gång. Vill egentligen inte spela Hell alls, vill upp på ~75 innan jag börjar med Hell. Ville helst hitta några NM-games men nåja, får väl plåga mig igenom några Baal-runs på egen hand.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

khendom : kör du ladder eller icke ladder? skulle kunna baalruna med dig då jag vill få upp min javazon

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000

Permalänk
Medlem

Ladder, lvl 64 meteorb sorceress atm

Visa signatur

Permalänk
Medlem

oke..du kan skicka pm om du har lust och lira lite någon gång. kan dra in min sorc o köra runs med den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sure, pm till myrus eller?

bnet verkar vara nere nu, så det får väl bli lite käk

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khendon
Sure, pm till myrus eller?

bnet verkar vara nere nu, så det får väl bli lite käk

jepp till mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

får jag me vara me?

Permalänk
Medlem

ja jag ser då ingen anledning till varför inte fler ska få vara med

Visa signatur

Permalänk
Medlem

^^ act1-act5 i hell ladder va? när skapar ni game och namn//pass??

Edit: *rixard86 är mitt acc

Permalänk
Medlem

tänkte först baal runa lite med khendon eftersom han / hon ville gå upp lite i lvl först

edit: ladder ja

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hör gärna av er till mig när ni ska lira. Jag har en sorc som ständigt behöver bli bättre

Permalänk
Medlem

nån som har lust att mf:a med mig på scnl? tråkigt själv

Heter *Remslem på b.net. bara att adda ;D

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"

Permalänk

Jag har nyss startat en Blizzard / Charged Bolt Sorc. Någon som kan hjälpa mig lvla och MF?

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

Plågat mig upp på lvl 74, har dock värdelös armor så hell är en väldigt ängslig upplevelse

PM khoma om ni vill hitta på något, typ klara Act II hell eller så )

Visa signatur