Ett litet program: unformat_text (plockar bort formatering hos kopierad text)

Permalänk
Glömsk

Ett litet program: unformat_text (plockar bort formatering hos kopierad text)

http://psionicist.online.fr/unformat_text3.zip (3 kB)

Citat:

unformat_text.exe
bjorn@sweclockers.com

Vad?

Kör programmet och det plockar bort all onödig textformatering från text du kopierat.
Aldrig mera copy-paste-öppna-notepad-paste-copy för att bli av med alla jävla fonter och färger!
Stödjer ASCII och Unicode.

Jag fattar inte?

Gå till en hemsida, kopiera något och klistra in i Word exempelvis. Formateringen följer med.
Det är som vi alla vet väldigt irriterande. Kör programmet och klistra in igen. Et voila.

Hur?

Programmet har bara en funktion - den som beskrevs ovan. Du kör programmet, programmet
fixar det det ska och avslutas. Förslagsvis lägger du programmet väl tillgänglig i quicklaunch,
eller fixar en tangentbordskombination för att starta det. Vad vet jag.

EOF

Håll till godo.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Hedersmedlem

Hur skulle man ens kunna drömma om att göra ett sådant här program? Ännu värre är att jag finner det mycket användbart

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Glömsk

Ikonen ser ut som din avatar också.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Hedersmedlem

Fantastiskt Psio! Fixa nu bara en snygg ikon till det så jag kan ha det på skrivbordet.

Permalänk
Testpilot

Smart, då slipper man få med alla länkar som blir blåa och fula i word.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Glömsk
Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Snygg vetefan dock.

Jag får nog fan hålla med dig

Jag gjorde några ikoner till en BitTorrent-klient för ett tag sen, men de användes aldrig. Du får så gärna köra på någon av dem om du vill.

http://w1.421.telia.com/~u42121130/icons.zip

Permalänk
Inaktiv

Riktigt bra program Psionicist.
Tycker det är märkligt att inte man kan typ trycka
CTRL + ALT + V eller liknande när man ska klistra in i ex.
Dreamweaver- och få samma funktion.

Samma sak gäller Outlock.

Tack.

Bara en sak som är nackdel. Får inte igång programet på min stationära, utan bara bärbara. Windows XP PRO på den stationära. Och HOME på den andra.

http://www.hardvara.net/programo.gif

(bilden ovan visar vilka program som är öppna)

Permalänk
Medlem

Hmm måste testas. Jag har alltid startat en notepad och mellanklistrat där för att få bort formatering. Men det här verkar ju smidigare.

Visa signatur
Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel

Jag får nog fan hålla med dig

Jag gjorde några ikoner

Ska försöka fixa en snyggare ikon i åtminstone 256 färger. Det är något jag velat lära mig men skjutit upp i alla fall, får fixa det nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidhellmyrs
Bara en sak som är nackdel. Får inte igång programet på min stationära, utan bara bärbara. Windows XP PRO på den stationära.

Progarmmet idlar inte, man startar det, det plockar bort formateringen och avslutas. Därför du inte ser det i listan över processer. Man skulle kunna göra så att programmet körs hela tiden men det är ju dels onödigt och så skulle det plocka bort all formatering hela tiden, och det vill man ju inte.

Visa signatur

Permalänk
Glömsk

var det bästa jag lyckades få till.

Duger?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag Office2000 och upp. När man klistrar in något med formatering, så frågar den om man vill behålla den, eller klistra in som plain text.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
http://psionicist.online.fr/ikon.gif var det bästa jag lyckades få till.

Duger?

Not too bad. Den kan jag leva med. Se till att själva ikonen också har den där svarta kanten runt.

Permalänk
Avstängd

Så kommer man ihåg skaparen av programmet kanske?

48x48 i PNG-format.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Glömsk

Okej, nya ikoner: http://psionicist.online.fr/unformat_text3.zip

Svider lite att ikonerna tar 6 KB och själva programmet 3 KB, men det får man väl leva med.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

@Psionicist

Jag hade gärna haft ett program som IDLAR då jag i princip aldrig vill ha med formateringen. Du kanske kan göra två versioner?

En som gör som den gör idag. Och en till som idlar i SYSTRAY. Och bara i princip "tömmer formateringen" när något nytt hamnar i "urklippshanteraren". Enkel högerklick i systray stänger av programmet.

Typ ?