Rösta fram t-shirt till communityt!

Problem att maxa linnan från en källa

Permalänk
Medlem

Problem att maxa linnan från en källa

Jag har 2mbit Biggnet (www.biggnet.se om det är av nödvändigt vetande) och tankar jag från en källa vilken som helst så kommer jag ändå bara upp i 120kb men drar jag däremot från flera källor så kommer jag lätt upp i 250-260kb/s (om jag inte pillar på datan och lämnar den "ifred"

Kan någon komma med någon smart förklaring på detta fenomen?

note: innan någon anmärker det så vet jag att data=inforation, men jag har sagt "data" till en dator så länge jag levat så jag orkar inte ställa om mig

jo en sak till, jag ska visst ha 8mbit inom nätet men hur inni sjutton är det tänkt att jag sak hitta andra biggnet snubbar, eller biggnets spelservrar de påstår de har?

Visa signatur

Shit happens

Permalänk
Medlem

Re: Problem att maxa linnan från en källa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av damned
jo en sak till, jag ska visst ha 8mbit inom nätet men hur inni sjutton är det tänkt att jag sak hitta andra biggnet snubbar, eller biggnets spelservrar de påstår de har?

Du får väl fråga folk? :P.

Och om de 'påstår' att de har spelservrar så lär de ju veta vad det är för spelservrar de har. Är ju bara att fråga de som påstår det :).

Och en sak till... är det inte lättare att bara skriva "dator" istället för "data" (när det nu ska vara det) istället för att komma med en lång förklaring om varför man skriver "data" istället för "dato"r?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Problem att maxa linnan från en källa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Du får väl fråga folk? :P.

Och om de 'påstår' att de har spelservrar så lär de ju veta vad det är för spelservrar de har. Är ju bara att fråga de som påstår det :).

Och en sak till... är det inte lättare att bara skriva "dator" istället för "data" (när det nu ska vara det) istället för att komma med en lång förklaring om varför man skriver "data" istället för "dato"r?

normalt bryr jag mig inte men postar man här antar jag att risken för att få just sånahär svar är större

Visa signatur

Shit happens