Prince Of Persia: The Sands Of Time

Permalänk
Medlem

Prince Of Persia: The Sands Of Time

Tänkte lira detta roliga spel igen, jag slutade spela efter en lång tid, så jag klarade inte hela spelet. Men nu tänker jag installera det igen men jag hittar inget "hoppa över bana"-fusk.

Så finns det någon snäll person som har och kan skicka alla savegame-filer till mig?

Du kan få en gmail-invite av mig om du vill.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Åfan
Man tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Åfan
Man tackar

No problem!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Nån som orkar förklara hur man klarar hissen? Hon bara dör hela tiden...

Permalänk

Om det är den hiss jag tror det är så är det bara att ha ihjäl alla gubbar som dyker upp. När det är klart så stannar den.

Permalänk

Spelet är ju barnsligt enkelt så man nästan blir sur på det.
Dock upptäckte jag en liten bugg, vid ett ställe ska man svinga sig upp på en grej och sen svinga sig ner igen.
När jag gjorde detta hade jag väldigt lite liv och på tillbaka vägen dog jag och det var en save precis innan.
Hade jag då inte haft kvar en gamal save-fil så hade jag fastnat där och inte kunnat spela vidare :/

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Men va jobbigt. Jag kör 1152x864 ute i Windows och jag kan inte välja det i spelet, den upplösningen finns tydligen inte, nästan alla andra finns.
Nån som vet hur jag ska göra för att få ha den upplösningen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Spelet är ju barnsligt enkelt så man nästan blir sur på det.
Dock upptäckte jag en liten bugg, vid ett ställe ska man svinga sig upp på en grej och sen svinga sig ner igen.
När jag gjorde detta hade jag väldigt lite liv och på tillbaka vägen dog jag och det var en save precis innan.
Hade jag då inte haft kvar en gamal save-fil så hade jag fastnat där och inte kunnat spela vidare :/

Du menar att du skadas av ett fall?
Nej, det finns inga ställen i spelet där det är oundvikligt att skada sig. Gör en liten kullerbytta när du landar så klarar du dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Nån som orkar förklara hur man klarar hissen? Hon bara dör hela tiden...

mm den var klurig.. bara skydda henna. inget annat o göra

Permalänk

I hissen ska man dessutom använda megafreeze vid ett läge där fienderna är många. Då blir det mycket lättare.

Permalänk

Hissen är den (IMO) svåraste striden i hela spelet. Det handlar mycket om att försöka locka bort fienderna från prinsessan, och sedan utnyttja megafreeze när det börjar bli riktigt körigt.

Det var den strid jag svor mest över när jag spelade.

Visa signatur

Mattias Lönnqvist
www.spelforum.nu / www.dvdforum.nu
Recensent och EA-fanboy

Permalänk
Medlem

Jag fastna inte en enda gång i spelet tyckte det var super lätt klara det på xbox
Kul så länge det vara iaf.

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem

Spelet gör reklam för olika spel under installationen, någon som har testat de? Tycker ni att de är bra/värd att spela?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk

Ett tips till hisstriden är att man kan stå nära prinsessan och blocka, då skyddar man även henne från alla attacker förutom de där oblockbara.

Permalänk
Medlem

Om ni inte visste det så ska detta underbara spel få en uppföljare som för närvarande beräknas släppas i november. Det kommer vara mycket mörkare och blodigare, prinsen har mognat och stor vikt har lagst på att få en mer realistisk miljö. Detta kommer säkerligen bli ett av årets bästa spel!

http://www.princeofpersiagame.com/teaser/us/

Permalänk
Medlem

Längtar också som fan
Men i trailern så står det att det släpps vid jul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado

Men i trailern så står det att det släpps vid jul

Aj då, det senast nämnda datumet brukar alltid vara det riktiga när det gäller spel-releaser. :/

Permalänk
Medlem

Har spelat genom det två gånger utan fusk och det var lika kul båda gångerna! Och hissen var inte alls så svår! Det värsta var att jag råkade att spara över gammal data når jag hade minimalt med energi!! Och skulle klara en massa fåglar, gissa om man fick i nerverna, men till sist gick det!!!
Då lärde jag mig att använda två olika save data! (gäller PS2)
Vätar på uppföljaren!!

Permalänk
Medlem

Klarade det nu
Var riktigt kul men jag fick börja om så jävla många gånger ibland med klättrandet vid vissa ställen mot slutet.
Spoiler

Hoppas dem blir ihop i 2an.