Permalänk
Medlem

Ultimate boot cd

jag har nyss bränt ut en Ultimate boot cd , för felsökning (fins på filer) Men den vill inte boota varför?

Visa signatur

WMII

Permalänk

Ställ om i BIOS:en så datorn bootar från skiva först

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem

Eh, Har gjort det , så noob är jag inte ;-D

Visa signatur

WMII

Permalänk
Hedersmedlem

Den här tråden passar bättre i Microsofts operativsystem. Ett tips är att kolla igenom mer noga vart ni placerar tråden i fortsättningen.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Vad menar du med ultimate boot?
Vad finns på skivan? Vad ska kunna bootas? Har du satt rätt flaggor?

Edit: Nu förstår jag lite bättre.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Jag brände den nyligen åsså.
Inga problem med att boota.
Brände du den som ISO? Och inte bara filen i ett filsystem?
I nero så ska du välja "Burn (ISO?) Image".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Den här tråden passar bättre i Microsofts operativsystem. Ett tips är att kolla igenom mer noga vart ni placerar tråden i fortsättningen.

*Tråd flyttad*

UltimatebootCD har inte så mycket att göra med just Microsofts operativsystem utan flera OS då den innehåller flera användbara verktyg som tex hårddisktester, hårddiskrensare, antivirus, filhanterare, partitioneringsprogram, bootmanagers, CPU tester, Minnestester, Nätverkstest mm mm mm
(listan är lång)

sax från deras FAQ

Question: Which operating system does Ultimate Boot CD run on?

Ultimate Boot CD runs independently of any operating system. It will boot from any Intel-compatible machine, regardless of whether DOS/Windows/Linux/BeOS is installed on the machine.

jag kanske har fel, men det är klart att den här tråden är svårplacerad

iallafall...jag har använt den flera gånger på ett stort antal datorer och jag har aldrig stött på det problemet du beskriver, testa att bränna om den (använd en cdrw eftersom det kommer uppdateringar lite då och då samt att du enklare kan lägga till vad du vill)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
UltimatebootCD har inte så mycket att göra med just Microsofts operativsystem utan flera OS då den innehåller flera användbara verktyg som tex hårddisktester, hårddiskrensare, antivirus, filhanterare, partitioneringsprogram, bootmanagers, CPU tester, Minnestester, Nätverkstest mm mm mm
(listan är lång)

sax från deras FAQ

Question: Which operating system does Ultimate Boot CD run on?

Ultimate Boot CD runs independently of any operating system. It will boot from any Intel-compatible machine, regardless of whether DOS/Windows/Linux/BeOS is installed on the machine.

jag kanske har fel, men det är klart att den här tråden är svårplacerad

/.../

Det är sant, tänkte inte på det faktiskt. Fan, i vilket fall passar den bättre här än i ÖÄ. Vill ni har den någon annanstans är det bara att säga till.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den kan ligga kvar här Rich

har testat en del nya saker som jag inte brytt mig om tidigare som hdd-raderare och dyl
(kul när man har en extra dator ståendes)

mycket användbar cd faktiskt så jag rekommenderade en kompis som jobbar på bank att kolla in den (dom brukar slå sönder sina hdd's annars)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Jag brände den nyligen åsså.
Inga problem med att boota.
Brände du den som ISO? Och inte bara filen i ett filsystem?
I nero så ska du välja "Burn (ISO?) Image".

Mountade den i Deamon tools Drog över alla filer till Winxp Eget brännar prog (SMIID ;D)

Heheh .. helt noob är jag inte , men jag börjar fundera om det är Brännarn min som är knasig !Tack iaf ;D

Visa signatur

WMII

Permalänk
Medlem

du måste bränna den som en image.

i nero 6, om du har det, så tar du menyn recorder och väljer burn image.

Visa signatur

Den enda sanningen är att det inte finns några andra sanningar.

Permalänk
Medlem

har alldrig behöft göra så förut , alltid funkar på mitt sätt

Visa signatur

WMII

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hegge
har alldrig behöft göra så förut , alltid funkar på mitt sätt

ISO-filen innehåller en boot-sektor, denna följer inte med om du bara kopierar alla filerna för sig.

Sen så tycker iaf jag att det är mycket enklare att bränna med Nero direkt, än att först mounta med D-tools och dra över alla filerna till en egen mapp?

Permalänk

Man måste stänga skivan vid bränning.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsmartin
Man måste stänga skivan vid bränning.

Det kanske man måste, men felet i det här fallet är ju helt klart att han inte bränner med bootsektorn

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS