Permalänk
Medlem

Mail TELIA/BBB/TISCALI

Hej! Jag har ett problem någon här kanske vet en lösning på. Jag sitter på en BBB anslutning på mitt studentrum .. Hemma så hade jag Telia i hemmet och Tiscali på Jobb. Jag har 2 mailkonton ett på telia och ett på Tiscali. Men nu när jag kör med BBB kan jag inte skicka mail med varken Telia eller Tiscali kontot från Outlook.

Någon som vet varför och om man kan fixa det?

/F

Visa signatur

--------------------------------
"All your base belong to us!"
"They set us up the bomb!"

Permalänk

Förmodligen är det så att du endast kan skicka mail via Telias / Tiscalis SMTP servers om du har ett ip från respektive operatör vid skickningstillfället...

Men om du fortfarande vill kunna skicka mail från dina Telia konton samt Tiscali's så behöver du bara ändra "utgående epostserver" till BBB's (smtp.bredband.net) på samtliga konton i Outlook.

Pang Bom.. Tatjing.. nu kan du skicka dina mail som vanligt igen från dom andra kontona också..

Permalänk
Medlem

Woho .. det var ju nice .. jag trodde att SMTP servern var konto baserad .. jaja .. där lärde man sig nåt nytt

Visa signatur

--------------------------------
"All your base belong to us!"
"They set us up the bomb!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fanfar
Woho .. det var ju nice .. jag trodde att SMTP servern var konto baserad .. jaja .. där lärde man sig nåt nytt

En del är det, en del är det inte. Som regel är ISP'ernas inte kontobaserade, utan begränsade till sitt eget nät.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.