C-strike :rullöga:

Permalänk
Medlem

C-strike :rullöga:

Har ett liiitet problem :/
När jag skapar server så får jag ip adressen som min dator har men de sista 5 siffrorna ***.**.**.***:63803 blir annorlunda med jämna mellanrum, men som jag fattat det ska de bli 27015 på cs. Iaf problemet är när mina kompisar ska spela på den och vi inte vet vilka de sista siffrorna är. Finns det nått sätt att ta reda på??

MvH. Das schutze soldaaten

Edit: Damn skrev i fel forum (igen) och kan inte ta bort :/

Permalänk
Medlem

Det står väl i consolen? Och de sista siffrorna är porten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Det står väl i consolen? Och de sista siffrorna är porten.

Nää eftersom jag har router kommer 192.168.0.82:27015 upp där och det är inte den externa ip adressen lr vad de heter...

Permalänk
Medlem

det spelar ingen roll..... dom sista siffrorna efter ":" är porten som öppnats. Du får configa port 27015 så den alltid används av din router till CS. Jag förstår ärligt inte hur din router beteer sig... varför ändrar den port som du öppnat? Har du slängt ett öga i Server.cfg? Kolla att porten som används är 27015. Annars vet jag inte vad det är för fel.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixard
Nää eftersom jag har router kommer 192.168.0.82:27015 upp där och det är inte den externa ip adressen lr vad de heter...

Funkar det inte att bara ansluta med IPn och skita i porten? Eller som någon skrev, se till att din router alltid använder rätt port.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
www.whatismyip.com?

De sista siffrorna då?'

Grejjen är att routern använder 27015 men på nått sätt så blir det att mitt modem som ansluter till den yttre världen använder 6****

Permalänk
Medlem

Har samma problem som dig men har du testat att sätta DMZ på servens interna ip??

Permalänk
Medlem

om du har router så måste du ju öppna port på 27015 för att de ska funka

lycka till!:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Montis
om du har router så måste du ju öppna port på 27015 för att de ska funka

lycka till!:D

Been there done that

@sunnis ok ska testa

EDIT: Tack sunnis ser ut som det funkar nu *happy*