Permalänk
Medlem

Coolermaster aerogate 2

Jag har en coolermaster aerogate 2 som inte vill fungera, den bara piper och piper när jag kopplar in den...
skärmen lyser fast den visar inget... fläkten snurrar..
Jag har kopplat in alla grejer som det står att man ska göra.

Vad kan vara problemet?

Någon som har en bild på hur ni har kopplat och hur den ser ut när den funkar..

Permalänk
Medlem

har du prövat o resetta allt? min var så första gången flippad men sen ordnade den sig

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Får inte heller nån ordning på den, men när den piper så trycker jag bara in den stora ratten så slutar den pipa. Dock blir jag tokig på fläktkontroll-systemet, den vill inte hålla fläktarna där jag vill. Nä för min del blir det en analog nästa gång såvida ingen har en lösning på det.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

hur resettar man den då? eller var sitter högtalaren så man kan slå sönder den? =D

Visa signatur

Better to burn out than fade away.

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in tempsensorerna? Jag kopplade inte in dom första gången och då pep den som faen. Har du inte sensorerna ikopplade så piper den.

Visa signatur

sweet

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att den piper om man inte har tempsensorer inkopplade samt om cpu-fläkten inte är inkopplad i aerogaten. (eller om någon fläkt stannar)

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger