Permalänk
Medlem

Klassdiagram

Vi ska göra ett klassdiagram för ett program i en laboration, och jag kan inte hitta någon förståelig länk någonstans om hur ett klassdiagram ska se ut.

Programmet består av fyra klasser, och om jag skulle beskriva beroenden så hade det varit:

att Shop är beroende av List och Queue, som båda är beroende av Node.
Shop -> List ->
-> Queue -> Node

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

hur sådana diagram ser ut kan faktiskt skilja sig en del från fall till fall....

ja, ofta bygger man upp det i små block och drar linjer och pilar emellan dem.... orkar inte rita en bild...

Permalänk

Om du i vardagsspråk beskriver klasserna och deras relationer, så kan jag kanse ge dig ett förslag på hur det kan se ut.

Visa signatur

IT-Fundamentalist

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lyckades hitta en lärare på universitetet som kunde förklara.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk

vår föreläsare på lth har skrivit ett jättebra kompendium, tror det är svårt att hitta någon mer kortfattad svensk UML-fakta
besök www.cs.lth.se/EDA061

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrik_0007
vår föreläsare på lth har skrivit ett jättebra kompendium, tror det är svårt att hitta någon mer kortfattad svensk UML-fakta
besök www.cs.lth.se/EDA061

Tyckte det var svårt att hitta något på den länken också

har du en direktlänk?

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar...

Permalänk
Permalänk

tack, mycket läsvärt!

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar...