Permalänk
Medlem

Problem med skrivare

Jo det är så att jag har en gammal HP LaserJet IIIp och problemet är följande.

Varje gång jag skall skriva ut en bild, alltså en som täcker nästan hela A4 pappret så blir det utskrivet på två sidor.
På ena sidan kommer 2/3 avd bilden och på andra den resterande delen.

Otroligt irriterande, upplösningen ligger iofs bara på 300dpi men om man ska ska skriva ut ett inscannat dokument, t.ex en blankett så blir det samma sak.

Tonern är inte slut, och tonern är inte heller "för liten"...jag gissar på för lite skrivarminne?

Men far min hade en HP LaserJet II+ och hade samma problem(han hade den på jobbet) , några datorknuttar kom och fixade det, det var någon inställning tydligen,dom lade då inte till någe minne det vet han, men pappa är 50 och minnet tryter...

hjälp?

Permalänk
Medlem

Tror att det är något annat fel än minnet.
Har en 5-6 år gammal LaserJet och när minnet i den inte räcker så skriver den fortfarande ut på en sida fast det blir stora pixlar och ser rätt trist ut...

Låter mera som att det är det som skickas från datorn som är felet, har inget specifikt tips tyvärr...

Permalänk
Medlem

Det verkar som att det finns problem med XPs inbyggda drivrutiner (HP har inte släppt några). Dock inte som du beskriver utan fula grafikutskrifter (ungefär som om skrivaren haft lägre upplösning).

* Har du rätt drivrutin installerad? Den ska finnas som standard i XP (borde vara samma i server 2003).

* Testa göra en cold reset.

* Prova att ställa din fråga på HP's forum. Där finns många kunniga personer.
http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/bizsupport/category...

Permalänk
Medlem

dom blir alltid "fula" då upplösningen bara ligger på 300dpi, det är det här med att 1/3 av bilden hamnar på ett andra papper som är jobbigt.
och "cold reset"?

Men jag ska fråga på deras forum.

BTW, trevligt med folk från mina hemtrakter(är ursprungligen från Piteå, men bor i uppsala)

Och tack

Permalänk
Hedersmedlem

Hade liknande problem med en HPLJ 5L i Win XP. Det löstes genom att installera en något äldre drivrutin för Win 2000. Kanske funkar på andra skrivare också, vad vet jag.
HP är förresten rätt roliga, har en LJ 1300 på jobb, förra veckan köpte vi en CLJ2550 och i ivern att testa den glömde jag lägga in drivrutinerna. Vad händer ? Jo, jag skrev ut i färg med 1300-drivrutinen. Mycket märkligt.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

hmm, jag ska prova det, man behöver inte 2k skivan va? har iofs den men vette vart

aja...återkommer