Jävulskap & annat kul med .cmd/.bat filer

Permalänk
Medlem

Tackar Det var riktigt roligt Men nu skulle jag vilja så att en fil tar bort sig själv ? Alltså en bat fil som först orsakar saker o sen tar bort sig själv! Kan man göra så och hur gör man det ?

Visa signatur

YIKES!

Permalänk
Medlem

detdenskagöra
remove vaddenheter.bat
exit (vet inte om det behövs eftersom den tagits bort)

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

while(true) Response = MsgBox("Your Anti-Virus program has detected a virus winbuzz.32 that stop your Cpu and Grafic Card Fan. Tried to delete it but was failed due to error your pc will not turn off because of overheat protection settings is set to off.", 5, "Error 404") wscript.sleep(5000) Wend

gjorde den här och la i autostart på brorsans dator å fatta att ja satte grillor i huvudet på han eller? tog typ max 0.05 sec innan han plugga ur sladden

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darknes

while(true) Response = MsgBox("Your Anti-Virus program has detected a virus winbuzz.32 that stop your Cpu and Grafic Card Fan. Tried to delete it but was failed due to error your pc will not turn off because of overheat protection settings is set to off.", 5, "Error 404") wscript.sleep(5000) Wend

gjorde den här och la i autostart på brorsans dator å fatta att ja satte grillor i huvudet på han eller? tog typ max 0.05 sec innan han plugga ur sladden

vad va de för fil du sparade den som .bat .cmd ?? värkar inte få de och funka.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk

ja döpte den till

.vbs

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ah okej, de va den ändelsen jag hade helt glömt bort att den fanns tackar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darknes

Han måste brås på dig altså, för ingen vettig människa skulle gå på det där, dels pga att engelskan är värdelös likaså felmedelandet.

Fast han kanske är 10 år, vad vet jag.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

nepp ja e 20 å anledningen till den dåliga engelskan å stavningen är lite av min stämpel... kan ju inte va allt för seriös

felstavning to the people!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
detdenskagöra
remove vaddenheter.bat
exit (vet inte om det behövs eftersom den tagits bort)

Gäller detta även om jag gör om filen till exe ? Alltså bat-filen till exe fil ?

Visa signatur

YIKES!

Permalänk
Medlem

är übernybörjare på detta, men snodde från nån tidigare här i tråden och skapade denna filen som en .vbs:

while(true)
Response = MsgBox("Your Anti-Virus program has detected a virus winbuzz.32 that stops your CPU and Graphic Card Fan. Your pc will not turn off because of overheat protection settings is set to off.", 5, "Error 404")
wscript.sleep(5000)
Wend

körde den, och det funkade, men va lite osäöker på hur ajg skulle stänga av den

stängde av processen wscript.exe och då slutade det. något annat sätt man stänger av sånt här på?

Visa signatur
Permalänk

Hej på er alla.
jag är väldigt ny på allt som har med detta att göra men tack vare detta forum så har ja börkat lära mig lite grann.
jag tycker att det är väldigt kul med såna här små "oskyldiga skämt" som finns i denna tråden men jag är väldigt dålig på detta själv så jag skulle vilja fråga en sak.

det är ingen som råkar ha en massa cmd-script till såna här skämt/spratt/djävulskap i t.ex txt-filer eller liknande som ni skulle kunna skicka till mig via mail eller nåt sånt? vore väldigt skoj att skoja med folket i skolan eftersom de tror att de är überproffs på allt detta, fast de egentligen inte vet ett skit. de skulle vara väldigt skoj om detta gick att fixa

TACK PÅ FÖRHAND!!

Visa signatur

All the same, take me away.
We're Dead to the World

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
är übernybörjare på detta, men snodde från nån tidigare här i tråden och skapade denna filen som en .vbs:

while(true)
Response = MsgBox("Your Anti-Virus program has detected a virus winbuzz.32 that stops your CPU and Graphic Card Fan. Your pc will not turn off because of overheat protection settings is set to off.", 5, "Error 404")
wscript.sleep(5000)
Wend

körde den, och det funkade, men va lite osäöker på hur ajg skulle stänga av den

stängde av processen wscript.exe och då slutade det. något annat sätt man stänger av sånt här på?

Innan jag visste att man kunde stoppa processen genom att avsluta wscript.exe så startade jag om datorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robbanmurray
Hej på er alla.
jag är väldigt ny på allt som har med detta att göra men tack vare detta forum så har ja börkat lära mig lite grann.
jag tycker att det är väldigt kul med såna här små "oskyldiga skämt" som finns i denna tråden men jag är väldigt dålig på detta själv så jag skulle vilja fråga en sak.

det är ingen som råkar ha en massa cmd-script till såna här skämt/spratt/djävulskap i t.ex txt-filer eller liknande som ni skulle kunna skicka till mig via mail eller nåt sånt? vore väldigt skoj att skoja med folket i skolan eftersom de tror att de är überproffs på allt detta, fast de egentligen inte vet ett skit. de skulle vara väldigt skoj om detta gick att fixa

TACK PÅ FÖRHAND!!

kopiera scripten och spara som txt istället för bat....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
kopiera scripten och spara som txt istället för bat....

aja, de är ju klart... min request gällde mest om nån kunde skicka scripten i NÅGON form till mig... spelar givetvis ingen roll om de är txt lr bat/vbs lr liknande.
men de viktigaste är att jag på nåt sätt får reda på vad alla script är till... skulle vara väldigt snällt om den som har lust att skicka lite roliga/elaka script också skickar med en liten förteckning på alla script som beskriver i huvudsak vad varje script gör så ja inte pajar en polares dator totalt istället för att bara spela han ett spratt (eller tvärtom)

Visa signatur

We're Dead to the World

Permalänk
Medlem

kanske går lite offtopic nu men...

det är så att jag va på ett lan där det var en kille som jävlades lite. brukar inte träffa killen så mycket, men har han på msn, ingen som har nått småball spratt man kan göra över msn?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
kanske går lite offtopic nu men...

det är så att jag va på ett lan där det var en kille som jävlades lite. brukar inte träffa killen så mycket, men har han på msn, ingen som har nått småball spratt man kan göra över msn?

Jag har en kass idé.
Säg att det är nytt LAN fast än det inte är det, och se om han dyker upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Jag har en kass idé.

hahahhaha

nästan värt o testa, tack för tipset

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Jag har en kass idé.

hehe fatta va sur han kommer bli efter det lr?

Visa signatur

We're Dead to the World

Permalänk
Medlem

är det nån som vet hur man kan skriva in en "random" dator? det är nämligen så att jag skriver på ett litet roligt minivirus med cmd och det enda som fattas är att jag ska få bat-filen att söka efter en slumpmässig dator och sedan utföra kommandon till just den datorn. istället för at skriva namnet på varenda dator man vill göra nått på.

Permalänk
Medlem

någon som vet ett program som kallas för filmmjölksprogrammet? han som har det påstår att det är en liten ofarlig trojan som gör att man kan kontrollera andras datorer. ska tydligen involvera en bild på ett filmjölkspaket

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur får man en fil att flytta sig själv? så det är typ

move me to "ditdenska" done

eller ngt, kan inte mycket, har medelande, men vill göra så den hoppar till autostart menu:n (så den är lätt att få bort) eftersom annars lär han formatera eller ngt, o så elak är inte jag..

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

hur skriver man t ex en .vbs fil som kör ett kommando i kommandokontrollen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad ska man skriva för att få Internet Explorer att öppna sig och fa in på en viss hemsida?

Permalänk
Medlem

Hallå...

tack för alla tips, äntligen kan jag jävlas med folket änu mer men visserligen så borde jag ta de lite lungt pga att jag vart polis anmäld för data intrång och var på lite förhör men men....

är det någon som vet om det går att fixa så att skriptet/programmet automatiskt trycker på enter eller någon annan tangent?

så att man tillexempel öppna upp ett doc och böjar skriva eller kanske startar en installations fil och full följer den...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tazzan
jag vart polis anmäld för data intrång och var på lite förhör men men.

Vad gjorde du för något för att bli polisanmäld?
Ps, att skryta om att åkt fast är väl knappast något smart? Det visar oftast bara att du är ganska dålig på det du gör.

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem

ne, jag vet och jag är inte så stolt för de pricis.. men vi syslade med det i ca ett halv år och de var kul så länge de vara...

men åter till frågan... är det någon som vet hur man skriver för att skriptet/programet automatiskt trycker på enter eller någon annan tangent?
jag vet att de ska gå men man kanske måse skriva lite i c++ och de är jag inte så jätte haj på, kan typ bara göra enklare miniräknare.

Permalänk
Medlem

hejsan, jag har kommit fram till att

C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386\Shutdown.exe -f

blir ganska kul, men jag undrar hur man gör så den flyttar på sig själv?
Move C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart
så den startar upp varje gång datorn startar..
sen kanske man skulle lägga in

while(true) Response = MsgBox ("Jag svettas, det är för varmt, du borde stänga av mig! Stäng av mig?", 4, "Heeet, så het...") Wscript.sleep(60000) Wend

Då så kommer ju medelande, och klagar på värme, men jag vill att om man säger ja så startar den om, och nej så försvinner det i 60 sekunder. hur gör man det? och sen flytta den till autostart..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

de där med ja och nej vet jag faktiskt inte och de skulle vara lite kul och veta men hur som hällst kan du göra att de startas upp automatiskt genom att lägga det i reistret genom att skriva:

"REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v fil2 /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\fil2.bat"

och "%systemroot%\system32\fil2.bat" är ju vart filen är men de fatta du säkert. jag vet inte om du använder dig av nåt program men hur som hälst så kan du ju använda dig av Quick Batch File Compiler då kan du själv kan ta include på vissa filer, då när du startar programet kommer han temporert att packa upp filen. Så tillexempel kan du skriva:
"copy värme.bat (eller vad din fil nu heter) %systemroot%\system32\
REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v värme /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\värme.bat"
och vips så kommer offret bli väldigt förbannat.

Permalänk
Medlem

när jag "skapar" så kör jag anteckningar, spara som, redigera (mera haxxor känsla)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Set cmd = CreateObject("WScript.Shell") While(true) If MsgBox ("Jag svettas, det är för varmt, du borde stänga av mig! Stäng av mig?", 10, "Heeet, så het...", 4) = 6 Then cmd.Run "shutdown -s -t 00",0,true End If Wscript.sleep(60000) Wend

Ingen aning om detta funkar, och kan tyvärr inte testa

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."