Permalänk
Avstängd

SMS-avisering

Sàg nyss att komplett bòrjat med SMS-avisering, d.v.s du slipper vànta en extra dag pà att pappersavin ska komma i brevlàdan, utan du fàr istàllet ett nr till din mobil som du visar upp pà utlàmningsstàllet!

Jàvligt smidigt verkar det vara iaf !!

Hàr kan ni làsa lite mer:

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=page&page=news&topic=e9...

hoppas nu att alla andra tar efter detta utmàrkta exempel.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Frågan är dock hur det blir när det strular, vilket det kommer att göra, förr eller senare. Du får du inte både en AVI i brevlådan och ett SMS, du måste välja. Och lyckat ifall det händer något med SMS:et. Dock är det bra att folk tänker på sådana möjligheter som tar tillvara på det som varje datorkåt nisse bär på.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd

Det finns ju "leveransrapporter" fòr sms, sà man fàr ju hoppas att de pà nàgot sàtt anvànder sig av dessa rapporter och kollar sà att smset kommer fram.

àven om det strular fòr kanske 1 av 100 sà àr det àndà bàttre àn att vànta en hel dag

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
Det finns ju "leveransrapporter" fòr sms, sà man fàr ju hoppas att de pà nàgot sàtt anvànder sig av dessa rapporter och kollar sà att smset kommer fram.

àven om det strular fòr kanske 1 av 100 sà àr det àndà bàttre àn att vànta en hel dag

Jo visst kan man hoppas på det men vad händer om den dator kåte är för snabb med tummen så smset försvinner innan han fått ut siffrorna? Får han då lägga ut pengarna och sen skylla sig själv? Har själv tagit bort några sms innan jag hunnit läsa dom för att man just trycker för snabbt ibland

Permalänk
Avstängd

man fàr ju hoppas man kan se nummert om man loggar in pà sitt konto hos komplett!

men inte fan vet jag?

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Frågan är dock hur det blir när det strular, vilket det kommer att göra, förr eller senare. Du får du inte både en AVI i brevlådan och ett SMS, du måste välja. Och lyckat ifall det händer något med SMS:et. Dock är det bra att folk tänker på sådana möjligheter som tar tillvara på det som varje datorkåt nisse bär på.

Webhallen har samma system och jag är rätt säker på att jag faktiskt fick en AVI dagen efter iaf.

EDIT: Såg nyss att det inte är riktigt samma system, my mistake.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Avstängd

Perfekt att börja med det när man inte har planer på att handaa något från dom

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Det är absolut inga problem att ta ut något från posten ifall man inte har AVI eller SMS:nr, bara och att vara snäll och säga sitt namn så letar dom upp varan, har gjort det säkert 3-6ggr nu.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Det är absolut inga problem att ta ut något från posten ifall man inte har AVI eller SMS:nr, bara och att vara snäll och säga sitt namn så letar dom upp varan, har gjort det säkert 3-6ggr nu.

Enligt posten utlàmningstàlle pà Hemkòp sòdra fòrstadsgatan i Malmò begàr de ett brott om de ger dig paketet utan att du har avin.

Sà jag brukar gà till postcentralen, och terrorisera den snygga bruden som jobbar dàr, sà fàr hon kolla igenom alla avier som finns, tills hon hittar den med mitt namn. Vàrst àr att hon kànner igen mig nu lol. Men vad gòr man inte fòr att fà paketet en dag tidigare?

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem