World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Hedersmedlem

World of Warcraft-tråden!

Fortsätt med WoW-diskussioner i denna tråd

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk

Hur skaffar man sig alchemy över 225? Tränar man det och isf, var eller hur går man tillväga?

Hur skaffar man sig leatherworking över 225? Tränar man det och isf, var eller hur går man tillväga? Jag vet att det finns olika inriktningar man har inte full koll på detta.

Är Alliance...vet ni hur man gör ang. ovanstående? Thottbot gör mig inte klokare.

Permalänk
Medlem
Citat:

3.10 Where do I train Artisan Leatherworking?

Alliance Master Leatherworker: Drakk Stonehand, in Aerie Peak, The Hinterlands

Horde Master Leatherworker: Hahrana Ironhide, in Camp Mojache, Feralas

Requires level 35 and 5 gold

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?ForumName=wow-p...

Alchemy hittade jag inget om, daremot hittade jag denna listan.

Citat:

8.3 Where can I find the Artisan Trainers (For training in Expert)?

Alchemy - Ainethil in Darnassus (A) or Doctor Herbert Halsey in The Undercity (H)

Blacksmithing - Bengus Deepforge in Iron Forge (A) or Saru Steelfury in Orgrimmar (H)

Enchanting - Kitta Firewind in Elwynn Forest (Tower of Azora) (A) or Hgarth in Stonetalon Mountains (H)

Engineering - Springspindle Fizzlegear in Iron Forge (A) or Roxxik in Orgrimmar (H)

Leatherworking - Telonis in Darnassus (A) or Una? in Thunder Bluff?

Tailoring - Georgio Bolero in Stormwind City (A) or Josef Gregorian in The Undercity (H)

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Varför en ny tråd igen? Slöseri med resurser säger jag bara...

Permalänk
Hedersmedlem

Tråden är rensad!
nice

hursomhelst -

nu verkar det vara omöjligt att spela

jag kan logga in, men efter att jag har gjort det får jag bara upp en tom realmlista
:
http://gurra.lewt4life.com/realm.JPG

någon som vet hur man kan tänkas få det att fungera?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Det är ju maintenance idag. Kanske därför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Tråden är rensad!
nice

hursomhelst -

jag kan logga in, men efter att jag har gjort det får jag bara upp en tom realmlista

Som vanligt ar det maintenance pa fredagar.

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-server-sta...

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Tråden är rensad!
nice

hursomhelst -

http://gurra.lewt4life.com/realm.JPG
någon som vet hur man kan tänkas få det att fungera?

SNÄLLA! Förminska bilden eller gör den till en länk!

Citat:

Varför en ny tråd igen? Slöseri med resurser säger jag bara...

För det gick inte att skriva i den förra, för den var förstor.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga

Jag vill verkligen ha
http://www.thottbot.com/?i=9007

Den finns i gnomeregan. Men problemet är att när jag går in och dödar Fallout. Så droppar han Skorna
http://www.thottbot.com/?i=3550

Men sen om jag går ut igen så har inte instancen restartart.. Hur restartar man den?? Jag vet att man gå med i grupp för att få en ny runda.. Men jag vill inte joina någon som kanske snor den ifrån mig....

Och PS: Gurra.. snälla edit din bild

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Jag har en fråga

Jag vill verkligen ha

Den finns i gnomeregan. Men problemet är att när jag går in och dödar Fallout. Så droppar han Skorna

Men sen om jag går ut igen så har inte instancen restartart.. Hur restartar man den?? Jag vet att man gå med i grupp för att få en ny runda.. Men jag vill inte joina någon som kanske snor den ifrån mig....

Du får köra om tills han droppar kniven, vill inte ha den själv, men har väl dödat Fallout ett par gånger, skorna 4 gånger, kniven en gång i staven 3

Visa signatur

Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Du får köra om tills han droppar kniven, vill inte ha den själv, men har väl dödat Fallout ett par gånger, skorna 4 gånger, kniven en gång i staven 3

Men hur gör jag för att "instancen" ska restarta?.. För han dör ju och kommer inte tillbaka

Permalänk
Medlem
Citat:

Men hur gör jag för att "instancen" ska restarta?.. För han dör ju och kommer inte tillbaka

Går ut ur den, vänta 5 minuter, få nån att invita dig till ett part, lämna partyt, gå in igen, om du ser en liten trogg springa förbi det första valvet man ser är den resettad, annars är det bara att gå ut och pröva igen, inte alltid det funkar, om det inte funkar flera gånger i rad, gör det nån annan dag då istället, instancen har då buggat ur

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem
Citat:

Går ut ur den, vänta 5 minuter, få nån att invita dig till ett part, lämna partyt, gå in igen, om du ser en liten trogg springa förbi det första valvet man ser är den resettad, annars är det bara att gå ut och pröva igen, inte alltid det funkar, om det inte funkar flera gånger i rad, gör det nån annan dag då istället, instancen har då buggat ur

Jag gjorde så här igår..

Gick dit. Dödade han
Gick ut. Joina en grupp gick in själv igen dödade honom
Sen plötsligt kickade dom mig :S
Sen gick jag in igen. Men då var han inte där...

Aja får la köra det idag med då så fort dom är klara med scanningen

GURRA.. fixa din bild!!!

Permalänk
Hedersmedlem

Bilden fixad!

tack för informationen
visste att bilden skulle ge mig lite uppmärksamhet iaf ^^

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

JAg undrar hur man tar bort sitt account för att skapa ett nytt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naleo

Du kan inte ta bort ditt konto. Skapa ett nytt gör du genom att köpa en till kopia av WoW och skapa ett nytt med den nya nycklen.
http://www.blizzard.com/support/wowbilling/?id=abl01131p

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naleo

Varför skulle man villa det?

En ny gubbe kan du ju skapa.. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför skulle man villa det?

En ny gubbe kan du ju skapa.. =/

Han kanske är bannad?

Visa signatur

0

Permalänk
Medlem
Citat:

Han kanske är bannad?

Tanke på bannad.. Mötte på en STÖRD kille i HighLands

1. Han tar dual imot mig Jag lvl37rogue han lvl37hunter
2. Jag tar stealth och knockar han. Direkt när han har halva livet kvar fryser han mig och tar "springa snabbare" Och springer ut ur matchen
3. Han kommer tillbaka. Och tar dual igen. Han skickar djuret på mig och jag dödar det sen jagar jag han med min sprint medans han springer som fan. Han lyckas springa till jag får slut på mina 15sec. Och springer vidare tar ett skott på mig som gör mig i slowmotion.. sen stun.. Sen dör jag.

4, Han kommer tillbaka och säger.. U damn loooser. LOOOOSER.. sen fortsätter han så i 10min. Jag svarar bara tillbaka.. Okey.. Ahh okey..

Fyfan så störande person.. Kan man inte säga GG eller något.. :S Visst sa jag chicken när han sprang ut ifrån matcherna.. Men inte höll jag på att tracka han i 10min...

Permalänk
Medlem

Fick min lilla ponny sent igår kväll, level 40. La en massa bud på platemail prylar och loggade sen ut. Går naturligtvis upp lite tidigare idag för att njuta av nya prylar och glömmer att det är maintenance varje fredag. Ibland är WoW livet hårt

Permalänk
Medlem

Man behöver en kompis för att resetta en instance. Följande funkar för mig:

Din kompis invitar dig.
Du går in, hoppar ner och dödar Vicous Fallout. Spring ut.
Din kompis disbandar, och invitar sedan dig igen.
Nu bör instancen vara resettad, så in och försök igen.

Jag körde denna vid ~lvl38-39 för att få pengar till mount. Ungefär 5g per timme fick jag. Dock ingen exp, men det var precis vad jag ville.

Permalänk
Medlem

Instacen resettas var 30.e minut. Är bara att vänta och göra något annat sålänge. Jag vet, för jag grindade också fram den daggern

Permalänk
Medlem

puckon finns det på alla servrar och överallt, men det finns inget värre när man gruppat för att klara värsta svåra questet eller för att få tag i en kista så när man äntligen har sista mobsen kvar och ska rolla så kommer det ett par idioter och tar lådan mitt framför ögonen på än, då blir man lagom arg..

EDIT: ngt helt annat men vart kan jag få info om i vilka instancer saker droppas ?

Permalänk
Medlem

Jag är lvl38 nu och har 22gold Hoppas jag får snabba pengar nu

Är inte så svårt att få mycket gold.

1. Allt du hittar som är grönt sälj på AH
2. Plocka allt du ser Även en tand kan vara värd 10silver
3. Alla questitems du får som du inte ska ha.. Sälj dom
4. Ha ett arbete som du får pengar för exempel Skinning. Enchanting (Fick 1,50gold för 10st Vision Dust

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Hur skaffar man sig alchemy över 225? Tränar man det och isf, var eller hur går man tillväga?

Hur skaffar man sig leatherworking över 225? Tränar man det och isf, var eller hur går man tillväga? Jag vet att det finns olika inriktningar man har inte full koll på detta.

Är Alliance...vet ni hur man gör ang. ovanstående? Thottbot gör mig inte klokare.

Du tränar artisan hos master alchemist i feathermoon stronghold, här finns en karta på var hon befinner sig: http://www.thottbot.com/index.cgi?m=6031

Visa signatur

blubb

Permalänk
Medlem

guldet går segt för mig att få, har alchemy och herbalism och fa.
är lvl 39 och har 63G.. hinner aldrig få mina 90 tills nästa ding :/

Permalänk

90g är ju en småsak jämfört med hur mycket man behöver för level 60 mount.. Försöker själv få ihop 600g så att jag kan köpa mitt level 60 mount snart.. Tar ett tag.. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Instacen resettas var 30.e minut. Är bara att vänta och göra något annat sålänge. Jag vet, för jag grindade också fram den daggern

Onödigt segt, lämna bara instancen och be en guildmate bjuda in dig till ett party (han behöver inte vara nära dig eller något), knata in och döda fallout igen och hoppas på dagger. Sen ut igen lämna gruppen och be nästa guildpolare bjuda in dig och prova igen och igen.

Fick döda han 13 gånger själv vet jag.

Permalänk
Medlem

Har hört att man med blacksmithing ska kunna skapa en trinket som ger immunitet mot fear i 20 eller 30 sek.. men den finns ju inte på thottbot?

Någon som kan länka eller bekräfta att den finns?

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q3maniac
puckon finns det på alla servrar och överallt, men det finns inget värre när man gruppat för att klara värsta svåra questet eller för att få tag i en kista så när man äntligen har sista mobsen kvar och ska rolla så kommer det ett par idioter och tar lådan mitt framför ögonen på än, då blir man lagom arg..

EDIT: ngt helt annat men vart kan jag få info om i vilka instancer saker droppas ?

Hände exakt samma sak igår.. Jag och en kompis stog och slogs imot 6st lvl39gubbar.. Ett gäng kommer och tar kistan som är i deras "läger".. sen sticker..

Hatar sådant folk.. Sen folk som slår ett slag på en ond sen springer in i en annan person..