Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Displaybuggarna kan du fixa genom att trycka alt-z 2 gånger. Men jag antar att dom fixat detta i patchen som kommer idag.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Slam verkar endast fungera med knockback upp till level 6-7 eller däromkring. I alla fall alla gånger jag testat (med olika klasser).

Men som sagt, det är väldigt störande med buff/debuff-buggarna. Vissa (många) tycks bara vara displaybuggar, dvs att de bara syns där, men inte har någon inverkan.

Men sen har det hänt att jag fått debuffs som fastnar på en, och som faktiskt har en effekt. En ranger använde pin down, eller vad deras snare heter. Jag sprang toksakta, och buffen fastnade på mig så. Likadant med en necros pet som gav mig frostskada som slöade ner mig... Var bara att relogga så försvann det dock.

Men relogging verkar inte alltid ta bort de s.k. "displaybuggarna" för mig.

Slam är väll lagd som en nybörjarskill för melee klasser, alltså egentligen inte gjord för att funka på högrelevlar. Så jag läst mig till iaf

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Misstänkte att det var på det viset.

Ska bli spännande att se vad patchen idag gör. Hoppas på lite (mycket!) fräscha buggfixar, och gärna en skvätt balansering av klasser. Och så mer innehåll såklart, men det känns inte prio ett, för min del i alla fall. Men man får vara glad över vad man får.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Age of Conan verkar riktigt skoj å jag är faktiskt sugen på det, bara det att jag lirat så myccket WoW genom åren så är trött på MMORPG..... =/

synd att AoC inte har en sådan Try som WoW hade så man kan få lira 10 dagar, eller få spela de första 20 lvlarna som är sp...

(hur höga grafikinställningar tror ni jag kan ha? dator i sign)

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

General

* By popular demand we have added a new "Level up" sound effect.
* Player Building tooltip displays correct predecessor information now.
* Fixed some randomness in when you would see the tutorial popup flags.
* Trading with another player will no longer cause traded items to appear in the incorrect inventory tab.
* Removed the commandline to setting hotkeys since it was only intended to debug hotkeys before the GUI was there
* The "usable items only" checkbox with traders should now work as intended.
* The facemarking 'Freckles' should now work for new characters.
* Minor issue with tradeposts and setting up items for auction has been resolved.
* Corrected several animations for mobs as well as NPCs during cut scenes.
* Increased the xp gained from group normal mobs and group bosses.
* Players will now be able to experience the destiny event in the Field of Chiefs.
* New voice over for some of the events in the Capture The Skull minigame.
* More client and server crashes resolved.

Combat

* Evadebonuses are now applied when you are being attacked from behind.
* Players with Shield of the Risen will not be affected by secondary effects from combos.

Chat

* If you drag a chat window with only one tab in it over the tab-bar of another chat window it will now be added as a tab to that window (inserted before the tab that the mouse is over in the "target" window).
* When pressing enter the input focus will by default go to the last active chat tab rather than the selected "default tab". The previous behaviour can be achieved by checking the "Default Window" menu entry for one of the tabs.
* Tweaked the areas you click to resize the chat window to make them easier to use.

GUI

* Guild Feats: It should now show a scrollbar.
* Buff icons no longer get stuck on after teleporting or talking to an npc.
* Resolved a GUI related crash when clicking on the bank (broker).
* Fixed an issue causing buffs placed outside the currently visible area of shortcut bars to still flash when ending cooldown.
* Whisper replies now always go to the chat tab you sent the original message from, in addition to the tab that is subscribed to the "Tell" channel.
* Added some missing class icons used by the team/raid GUI.
* Raid leaders now have an orange name in the raid GUI.
* Removed an unused hotkey (Show chat config).

Items

* The weapons should now always appear sheathed in the character selection screen.
* Potions: Fixed an issue with the stamina potion 'Old Redrouse', it will now get consumed when used.
* The 'Nemedian War Flail' has been renamed to 'Nemedian Mace'.
* The Rending Strike and Rupturing Strike proc from some equipment will no longer linger on the target indefinitely.

Tradeskills

* Gemmed items should now work (giving bonuses) and viewing them should no longer crash the client.
* Becoming a Woodcutter should no longer erroneously tell you that you've learned the 'Evading Roll' combo.
* Harvesting: Script now keeps track of the persons that are using a resource node. This prevents the user from trying to use it twice and thus not harvesting anything at all.

NPC

* Monsters 4 levels or higher will now correctly have increased evade and immunity chance.
* Resource gathering npcs will now display the '?' over their heads when you have the goal and items to return to them.
* Princess Akivasha now attacks back when attacked in Sanctum of the Burning Souls.
* The encounters in the Armsman's Arena should be less chaotic.
* Demonic Pict will no longer try to cast spells at players without being able to do so.
* The Quest NPC's for the Frost Swamp, Imerian Ravine and Oasis of Zaara have been shuffled around in the Resource and Building playfields to make it easier for players to spot them amongst all the other tradeskill NPC's

Pets

* Movement speed of pets have been increased both in and out of combat.

Playfields

* The Armsman's Arena is now a private instance.

Archetypes

Mage

* Contract of Protection, Protection of Set, and Runed Flesh now have 1 hour cooldown. While any of the three is active, the player will temporarily receive a 'Weakened Protection' debuff indicating if the maximum amount of absorbed damage has been expended until the shield refreshes.
* The maximum damage Protection of Set and Runed Flesh can absorb before failing has been increased by 50%
* The Archmage feat has been moved to the 2nd tier of the Mage general tree

Player Characters

Demonologist

* The base splash damage inflicted by Fires of Gehenna has been increased from 10% to 30%
* The base splash damage inflicted by Shockstrike has been increased from 15% to 20%
* The base column radius of Hellfire Stream has been increased by 1 meter
* Hellfire Stream and Shock have received a minor damage increase
* Inferno of Amher and Shockblast have had their cooldown reduced by 0.5 seconds
* The splash damage bonus of Discharge Shockstrike has been increased to 100%
* Swift Shockstrike now additionally increases the damage of Shockstrike by 1/2/3/4/5%
* Shock now has 35% splash damage, up to 3 targets and 3 meters from the primary target
* Shockstrike and Shock have had their base chance to crit increased
* The scaling of the Shock spell has been corrected, leading to a damage increase at most levels
* The bonus of the Lingering Flames feat on the Incinerate effect has been increased from 30% to 250% at maximum rank
* The casting time of Detonation has been reduced from 3 seconds to 1.5 seconds
* Living Thunderstorm and Living Firestorm now correctly use a percentage-based manacost
* Living Thunderstorm should now correctly appear in the hostile spells tab
* The casting time of Infernal Knowledge, Diabolic Insight, Mark of Dagon, Shield of Infernal Flames, Abaddoron Warrior, Mystic Suppression, Cursed by Hell, and Cursed by the Heavens have been reduced by 50%
* The beneficial effect of the Pact of Earth Walking spell has been increased from 200% to 400%
* Pact of Earth Walking is now instant cast

Necromancer

* Fixed a bug causing the available pet point indicator in the pet list GUI to sometimes show 0 points available rather than the actual number.
* Spellweaving can be cast and cancelled normally now.

Dark Templar

* 'Mystical Bane' combo: The damage dealt by the Incinerate Ether component of Mystical Bane combos will now correctly deal 50% of the mana burned to be consistent with other power burn effects.

Priest of Mitra

* Revivication Feat: The healing effect granted by the Revivication feat will no longer fail to trigger if the Priest is level 65.
* Condemnation now receives a partial cooldown if the spell does not complete channelling.
* Purification procs will no longer incorrectly apply a cooldown to Condemnation.

Barbarian

* Barbarian's should no longer be unable to attack or move directly after performing any rank of their 'Savage Rage' combo.
* 'No Escape' combo should now always give you a cooldown when used and you will always get disarmed.

Herald of Xotli

* 'Fire Lance' combo now only needs 3 attacksteps to execute so it can be triggered faster. The combo now also hits targets a bit further away than before making it more effective.

Conqueror

* Combo 'Throat Slash' has been corrected to be a spear attack instead of a ranged attack.

Tempest of Set

* Mark of Set now has the correct casting animation and effect for all ranks.

Quest

* Updated quest journals of "Phoenix of the East" to reflect new position of NCP General Tatius.
* Fixed animation problem where Arias could not decide to sit or stand during conversation.
* Ninus and Si-Khu will reliably spawn when logging out near the Temple of Mitra.
* The access quest for the Armsman's Arena revamped.
* The Phoenix of the North: Resolved an issue with Mithrelle not standing up if not viewing the small cutscene.
* Resolved an issue that forces quests to not update on zoning.
* Wagon Wreck: Revamped with a new quest goal.
* The Poisoned Cup: Revamped with more interaction with the objects in the quest.
* The Curse of the Werewolves: Slight enhancement on quest targets.
* Wolf Hunt: Slight enhancement on quest targets.
* Greater Prey: Slight enhancement on quest targets.
* Death to the Vanir: Slight enhancement on quest completion.
* Finding Safe Passage: Revamped with a new quest goal.
* Captives of the White Hand: Revamped with a new quest goal.
* The Cheiftains Vengeance: Revamped with a new quest goal.
* Wolves at our Throats: Revamped with a new quest goal.
* Bartholomo's Wife will respawn more often, if you happen to kill her before required to by the quest 'The Awakening III'
* It should be easier to deal with Renton's Corrupt Friends when doing the quest Awakening II
* Sanctum of the Burning Souls: The boss drop 'Bloodtainted Hoop' will no longer end up in the quest inventory.
* Field of the Dead: 'Fur of Bloodclaw' will no longer end up in the quest inventory.
* Tarantia Noble: Improved these quests: Bloodroot, Concealing the Chinks, Purging the Fallen, Source of Contagion.
* The Lurking Horror: The Area marker is now set on the map
* Pool of Black Blood: Quest now updates when you kill the Lesser Black Ones as well.
* The Slave Rebellion: Replaced radius with a fixed waypoint for one of the goals.
* Fetching Fungi: A waypoint will now lead the way to Sanctum, and to the mushrooms inside.
* Lifting the Curse: Waypoint will now lead you to the Sanctum of Burning Souls.
* The Sinister Sepulcher: Orb is now destructible, and all the Undead Thralls in the area will update the quest.
* The Black Skulls: Corrected some wrong waypoints.
* Fleet of Mouth: Cycaelus has upped the difficulty. You now need to beat his record on half the time you needed before

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Fixed animation problem where Arias could not decide to sit or stand during conversation.

Haha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser att de fixade No Escape, heh.

Demonologist fick många förbättringar, var de svaga innan eller vadå?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Ser att de fixade No Escape, heh.

Demonologist fick många förbättringar, var de svaga innan eller vadå?

Ja.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Tack för notes!
Skönt att se patchar släppas medans man väntar på att det är dags att börja lira.
Semestern kan inte komma fort nog

Permalänk
Medlem

* Potions: Fixed an issue with the stamina potion 'Old Redrouse', it will now get consumed when used.

neeeeeej säger jag till den fixen, jag levde ju på att den var oändlig.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Nightcrawl det hela beror på att det inte finns några limits i AoCs pvpsystem.
Om du som lvl26 skulle ge dig på en lvl36 mob skulle du få massa nackdelar och mobben skulle ha massa fördelar.
Detta existerar inte inom pvp så därför blir enda skillnaden i princip att du förmodligen har mindre hp och gör mindre skada, det är inte som i wow där om du är lägre level så kan du inte träffa ett skit.

Japp, det är det jag menar. Lite småskoj att för en gångs skull kunna vara till nytta trots att man är låglevel som inte är så vanligt i andra spel. Bara eve-online som jag kommer att tänka på på rak arm.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

pvp

Har en fråga till angående PvP. Finns det attacker som stunnar motståndaren för att man ska kunan göra nån bra attack lr nått liknande? För alla filmer jag ser är de bara 100% köttande. Ser inte ut att kräva så mycket taktik direkt. Jämfört me wow där man som frost mage t.ex. kunde göra frost nova. Har Demonologist något liknande?

Permalänk
Medlem

Re: pvp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pajja
Har en fråga till angående PvP. Finns det attacker som stunnar motståndaren för att man ska kunan göra nån bra attack lr nått liknande? För alla filmer jag ser är de bara 100% köttande. Ser inte ut att kräva så mycket taktik direkt. Jämfört me wow där man som frost mage t.ex. kunde göra frost nova. Har Demonologist något liknande?

Det finns olika CCs. Men jag känner inte riktigt till någon combo som immobiliserar en i mer än några sekunder faktiskt. Och det är väl bara att tacka för. Fanns inget drygare än att stå en kvart transformerad till ett får, eller springa i fear runt halva skogen.

Jag kan dock inte alla CCs utantill än, så jag får reservera mig för eventuella faktafel.

Teknik krävs det i alla fall. Sen beror det lite på vem man möter såklart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Re: pvp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Det finns olika CCs. Men jag känner inte riktigt till någon combo som immobiliserar en i mer än några sekunder faktiskt. Och det är väl bara att tacka för. Fanns inget drygare än att stå en kvart transformerad till ett får, eller springa i fear runt halva skogen.

Jag kan dock inte alla CCs utantill än, så jag får reservera mig för eventuella faktafel.

Teknik krävs det i alla fall. Sen beror det lite på vem man möter såklart.

Okej:D aja får väl testa AoC när det kommer ut någon sorts trial tid. Det verkar lovande iallafall. Hoppas det är bättre än wow för jag behöver lite omväxling. Känner mig för imba me min 70 rogue:p

Permalänk
Medlem

Ni som har koll, har de fixat buggen att om man är female så sänks ens DPS??? Har inte tid att spela så mkt pga. jobb men sist jag körde för 1,5 vecka sedan var de inte fixat den.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Ni som har koll har de fixat så om man är female så sänks ens DPS??? Har inte tid att spela så mkt pga. jobb men sist jag körde för 1,5 veckasedan var de tinte fixat.

Inte fixat, alla kvinliga karaktärer har fortfarande 32,5% lägre DPS än män.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi

Working as intended, hahah

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip

Ja, lätt! Män ÄR bättre och starkare än kvinnor, så är det, det är sanning!

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip

Haha

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Fan också,nu när man äntligen gått över till PvP.Min char blev en female ranger är lvl 20 med henne nu.Orka börja om för hundra femtio gången.

Detta får dom fan fixa snarast.Sjukt dåligt

Permalänk
Medlem

Vadå sjukt dåligt? De försöker ju göra det så realistiskt som möjligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Vadå sjukt dåligt? De försöker ju göra det så realistiskt som möjligt

med tanken på att alla karaktärer här är 'Heroes' vilket betyder att de är elit av elit, och om du faktorerar in det så tänk på att väldens starkaste kvinna är starkare en 99,99% av alla män.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

med tanken på att alla karaktärer här är 'Heroes' vilket betyder att de är elit av elit, och om du faktorerar in det så tänk på att väldens starkaste kvinna är starkare en 99,99% av alla män.

Då får du ju även tänka på att de starkaste av männen alltid är starkare än de starkaste kvinnorna

Permalänk

Varför gör killar kvinnliga karaktärer? Något jag alltid stört mig på.

Känns lite transsexuellt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Varför gör killar kvinnliga karaktärer? Något jag alltid stört mig på.

Känns lite transsexuellt.

för när man ska spela en längre tid vill man inte stirra på en mnlig röv hela tiden det känns lite homosexuelt då

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja alla karaktärer, även männen. Och jag kan lova att världens starkaste män är starkare än världens starkarste kvinnor.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
för när man ska spela en längre tid vill man inte stirra på en mnlig röv hela tiden det känns lite homosexuelt då

Personligen tycker jag det känns lite värre om alla killar spanar in mig som spelar och vettefan vad mer som görs bakom skärmen

Beror väl på helt enkelt hur man ser på saken.

Permalänk
Medlem

Inget dom inte annars skulle göra antar jag

Personligen har jag en kvinnlig karaktär endast pga. att jag kan ta av henne kläderna så att hon visar brösten samtidigt som jag låter ett vildsvin attackera henne så att hon börjar stöna riktigt ordentligt.

Gäller att få ut så mycket som möjligt av spelet, eller hur?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl

Personligen har jag en kvinnlig karaktär endast pga. att jag kan ta av henne kläderna så att hon visar brösten samtidigt som jag låter ett vildsvin attackera henne så att hon börjar stöna riktigt ordentligt.

Är väldigt sugen på att byta signatur när jag läst det du skrev

- Nightcrawl "Personligen har jag en kvinnlig karaktär endast pga. att jag kan ta av henne kläderna så att hon visar brösten samtidigt som jag låter ett vildsvin attackera henne så att hon börjar stöna riktigt ordentligt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl

Varit singel för länge?