Ursprungligen inskrivet av Enity
Det som fick mig att ledsna på wow var tbc som förstörde precis allt jag gillade med wow.
Hursomhelst det jag tycker är att visst ska casualsen kunna få gear som är bra för det dom håller på med, dvs casual instanserna och sånt.
Men dom ska aldrig någonsin kunna få gear som är likvärdig raidgear utan att raida.
Klarar man inte av att raida på grund av olika anledningar som att man t.ex jobbar natt och det inte finns någon guild som raidar på andra tider ja då är det väl oturligt.
Finns inget som äcklar mig så som wellfare epics, helst ska absolut enda sättet att få tag i epics vara från raid annars får man nöja sig med kvaliteten under epic.
Sen måste man faktiskt inte vara hardcore för att raida heller, jag kommer ihåg att det fanns många casual guilder som raidade både mc och bwl (fanns väl även extremfallen som klarade av stora delar av aq40) visst så var naxx något som casualsen inte klarade av men det hade säkert kommit med tiden om det inte vore för att tbc kom ut.
Men de som inte tycker om att raida då? Ska de lämnas utan möjlighet till bra gear? Varför måste raiding vara den enda vägen till endgame?
Jag håller med om att wellfare epics inte är kul för någon. Det ska krävas tid och energi för att komma någonstans, men om man väljer att lägga ned den tiden i en raidinstans eller på pvp borde inte spela någon roll. Att bra gear bara skulle kunna gå att få genom att raida är ju bara löjligt enkelspårigt. Om det tar 200 timmar att samla ihop till en viss pryl mätt i raidande, så borde det kunna gå att samla ihop till samma pryl på 200-250 timmar om man spelar solo eller pvp också - det är vad jag tycker.
Visst att många tycker det är kul att raida, det gör jag också, men du och många andra verkar vara fruktansvärt enkelspåriga och ser det som enda "riktiga" sättet att spela endgame på. Det måste ju finnas fler sätt än bara ett.