Age of Conan-tråden

Permalänk
Medlem

Age of Conan-tråden

Kul att se Funcom göra ett nytt spel.

Hemsidan

Communitysidan
Här finns mer information om de olika klasserna etc.

Lite mer information om spelet från olika sidor.

GameSpot April 20, 2005

Ign April 20, 2005

Gamespy Maj 17, 2005

Interview with Game Director, Gaute Godager November 21, 2005 tipstack till benjiman

Age of Conan - Hyborian Adventures Peek #1 November 22, 2005 tipstack till benjiman

Age of Conan - Hyborian Adventures Peek #2 November 23, 2005 tipstack till benjiman

Age of Conan - Hyborian Adventures Peek #3 November 24, 2005 tipstack till benjiman

Age of Conan - Hyborian Adventures Peek #4 November 25, 2005 tipstack till benjiman

Age of Conan -- First hands-on April 24, 2006

The Artistry of Age of Conan -- Hyborean Adventures (PC) April 24, 2006

Age of Conan -- Separate Tracks with Gaute Godager (PC) April 25, 2006

Age of Conan -- Monstrous Opposition (PC) April 25, 2006

Age of Conan -- Art & Design: Building Hyborea (PC) April 25, 2006

Interview with Funcom regarding the upcoming Online Action RPG, Age of Conan – Hyborian Adventures Maj 4, 2006

E3 06: Age of Conan: Hyborian Adventures Updated Impressions May 15, 2006

Age of Conan: Hyborian Adventures Preview Juli 21, 2006

Gameplay Preview #9 - Siege PVP and Massive PVP Juli 28, 2006

Gameplay Preview #10 - Blood Money and PVP Aug 18, 2006

Age of Conan: Hyborian Adventures Preview Dec 14, 2006

Age of Conan Updated Preview på Gamespot Dec 15, 2006
-------------

Age of Conan faq
Under följer ett lätt utdrag, mer kan läsas genom att klicka på länken ovan.

When is the game due for release?

We do not have a set release date yet but we are currently planning for release in 2006
Enligt mmorpg.com så är det planerat 4:e kvarttalet av 2006.

What platforms is the game being released on?

The game is currently being developed for Windows.

Will the game be subscription based like MMOs or free like online FPS or RTS games?

The pricing structure for the game hasn't been decided yet, check back nearer release for more details

Gameplay

What is Age of Conan - Hyborian Adventures?

Age of Conan is an online action RPG set in the Conan universe as created by Robert E Howard.

When in the timeline of the Conan Universe is the game set?

The setting is chronologically directly after the Robert E. Howard book “The Hour of the Dragon”, in the era when Conan was king of Aquilonia. This novel is heralded by many as one of Howard’s strongest, and gives us a great entry point into Howard’s world.

What exactly is an online action RPG?

Age of Conan takes all the best aspects from the various genres and melds them into an enjoyable whole. The frantic combat action of the best action titles, a deep and involving story crafted by our experienced and award winning storytellers all set within an online world full of other players to enjoy the action, trade and share experiences with!

Gameplay Preview #1 Ranged Combat

Gameplay Preview #8 - Spellweaving

Character Customisation Preview

Citat:
  • Race - Chosing your starting race will of course be the first choice you have to make!

  • Bone scaling on all parts of the body, including arms, legs and torso etc, allowing you to define the height, weight and porportions of your character

  • Over twenty sliders for facial expressions (for example there are five sliders just to customise the nose - length, width, placement, angles and more...)

  • Skin Coloring of character.

  • A wide selection of hair and facial hairs.

  • An age slider so your character can be a determined younger man or a seasoned veteran

  • Texture Layering for Tattoos, scars, facepaint and more.

  • Ability to wear piercing, bands etc...

Music Feature: Knut Avenstroup Haugen

Klass information

Archetypes & Class list <- Senast klass informationen

Gameplay Preview #2 Class Tree Explained

Gameplay Preview #3 Mage Archetype

Gameplay Preview #4 Warrior Archetype

Gameplay Preview #5 Thief Archetype

Gameplay Preview #6 Priest Archetype

Archetype and Class Feedback

Litet uttdrag från Archetype and Class Feedback.

  • The 'warrior' archetype has been renamed to 'Soldier'

  • The 'thief' archetype has been renamed to 'Rogue'

  • The 'Crusader' class has been renamed to 'Zealot'

  • The Priest of Mitra is available to Aquilonian and Cimmerian races

  • The Scourge of Derketo is available to Stygian and Aquilonian races

Ny klass information: Jan 12 - 2007

  • Guardian and Halberdier have been merged, class name is Guardian.

  • Barbarian, Reaver and Master Thief merged, class name is Barbarian.

  • Conquer and Liberator merged, class name is Conqueror.

  • Zealot and Dark Templar merged, class name is Dark Templar.

  • Defiler and Lotus Master merged, class name is now Assassin.

  • Ranger and Waylayer merged, class name is Ranger.

  • Stormcaller and Druid merged, class name is Druid of the Storm.

  • Scourge of Derketo’s abilities have been merged across the Priest archetypes

Så den slutgiltliga listan ser ut följande:

  • Priest Archetype – Druid of the Storm, Scion of Set, Priest of Mitra, Bear Shaman

  • Mage Archetype – Demonologist, Lich, Necromancer, Herald of Xotli

  • Soldier Archetype – Guardian, Conqueror, Dark Templar

  • Rogue Archetype – Ranger, Assassin, Barbarian

Grafikuppdatering

Funcom Brings SpeedTree©RT Into Age of Conan

Trailers/Videos
(spara som för att ta ner dom)
Preview trailer November 18, 2005 tipstack till benjiman

Tortage Jungle Video Tipstack till benjiman

Sneek Peek Of Age Of Conan - Hyborian Adventures Mars 24, 2006 Tipstack till Skirn

Age of Conan's hemsida med alla trailers 2005-2006

Age of Conan vid E3 Maj, 2006 <- Rekommenderas att titta genom, väldigt informationsrik. Tipstack till benjiman

Age of Conan 'Adventure' clip Dec 14, 2006 Tipstack till benjiman

Age of Conan Developer Diary 1 Dec 23, 2006

Age of Conan trailer hd Jan 10, 2007

Samtliga Age of Conan trailers på Gametrailers.com
Bilder
Bilder på FZ's hemsida

Bilder på Gamespot's hemsida
----------------
*Denna post uppdateras då och då med nya länkar och information.*
Ps: Om det är något jag har missat så säg till.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ohh Funcom som ska göra det...då kan det ju bli bra. Hoppas dom blir klar med det så man får testa.

Permalänk
Medlem

Ska väl vara klart i början av 2006, så det är inte SÅ långt bort
Ska likt DDO ha realtids strider vilket är ett enormt steg upp från dagens MMO spel!

Permalänk
Medlem

Så länge arnold inte gör rösten är det helt ointressant!

Arnold 4 president

Permalänk
Medlem

Låter riktigt coolt, gillade verkligen Conan serier när jag var yngre och ett spel baserat på den värden verkar grymt.
Och med ett "twitch" system verkar det bli som ett Planetside fast fantasy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaos
Ohh Funcom som ska göra det...då kan det ju bli bra. Hoppas dom blir klar med det så man får testa.

Jo Funcom har lyckats bra med Anarchy Online, så man får hoppas att de lyckas minst lika bra med Age of Conan.

*edit*
Lade till två länkar i första posten som har lite mer information om spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Nice.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

någon som har nån aning om när spelet kommer släppas?
står säkert på någon av sidorna men jag orkar verkligen inte läsa igenom text såhär tidigt på morgonen...

Permalänk
Medlem

General

When is the game due for release?
We do not have a set release date yet but we are currently planning for release in 2006

What platforms is the game being released on?
The game is currently being developed for Windows.

Will the game be subscription based like MMOs or free like online FPS or RTS games?
The pricing structure for the game hasn’t been decided yet, check back nearer release for more details

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Hehe, skojigt att lira som barbar

Permalänk

Det är en nästintill omöjlig uppgift att kombinera spel-skicklighet och levling men man kan ju alltid hoppas att de lyckas.

Permalänk
Medlem

Här kommer några länkar till IGN RPGVaults massiva intervju om Age of Conan. 5 dagar med olika topics och massor med trevligt nytt material som screenshots, musik och film

Day One: Interview with Game Director, Gaute Godager
Day Two: Music in age of Conan
Day Three:Art Direction
Day Four: Technology
Day Five: Combat

Extra : Tortage Jungle Video Preview Trailer

Alla länkar tagna från officiella AoC forumet.

EDIT: Såg att det inte fanns någon som hade postat preview trailern från förra(?) veckan så lade till den också.

Permalänk
Medlem

Funcom Brings SpeedTree©RT Into Age of Conan
http://www.funcom.com/wsp/funcom/frontend.cgi?func=publish.sh...

Och jag som tyckte att grafiken var bra innan på deras natur.

Jag hoppas verkligen på att Funcom klarar av att göra Age of Conan till ett bra mmorpg.

-----------------------------------
*edit*

Nu har det första Age of Conan newsletter kommit ut.

Citat:

Welcome,
Welcome to the very first Age of Conan: Hyborian Adventures newsletter! Preparing for the launch of one of the worlds most anticipated online RPG's, today we unveil the entire class tree in Conan! Unique and intriguing classes like Lotus master, Waylayer, Herald of Xotli, Scion of set and Priest of Mitra are but a small taste of all the brutal glory to be found in Conan.

Class tree revealed
We also advise you to check out our great and welcoming community portal, your one-stop resource for anything Age of Conan related. Packed with interviews, exclusives, previews and media, this site is something every player should bookmark. There you can join up on our forums where you will also get to meet many of the developers!

feature fansite
To mark this first newsletter we wanted to have something special to tell you all about so today sees the release of the archetype and class tree for Age of Conan.

You can find the entire tree here-> http://www.ageofconan.com/content/classlisting.htm

This shows all the archetypes and classes that players will be able to play in Age of Conan. You can also find more details on how the class system in the game works in today's article on our community site! ->http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?sessio...

Our first newsletter wouldn't be complete without mentioning the great community that we are delighted to see building up around the game. At the front of the pack is Conan.ch run by Tarib.

Tarib actually had the site up and running when the project was merely rumours and still under wraps! You can find the site here so make sure you check it out!

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Åhh massa nyttig information Gascogne! Fin start på tråden
Som gammal Anarchy Online gamer, som förövrigt är det bästa mmorpg spelet jag spelat (blev tyvärr sämre med expansionerna) blir det till att förboka snart. Hoppas verkligen att Funcom lyckas med detta nu ;>

Permalänk
Medlem

Ahh, mina drömmar håller nog på att uppfyllas - striderna i spelet ser ju helt brutalt bra ut och för att inte tala om animationerna. Kolla in Sneek Peek Of Age Of Conan - Hyborian Adventures på G4TV, ni får scrolla ner lite. Köttslamsor och blod flyger omkring hejvilt när gubbarna strider. Första gången jag ser hur striderna ser ut i rörelse, mäkta imponerad om man jämför med andra MMO-titlar

FunCom verkar vara trogna till världen som Robert E. Howard skapade, med dess brutalitet och "grittyness" helt intakt i spelet. "Underbart" är nog ett för svagt ord att använda just nu... Über!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Åhh massa nyttig information Gascogne! Fin start på tråden
Som gammal Anarchy Online gamer, som förövrigt är det bästa mmorpg spelet jag spelat (blev tyvärr sämre med expansionerna) blir det till att förboka snart. Hoppas verkligen att Funcom lyckas med detta nu ;>

Jo jag håller med att Anarchy Online blev lite sämre med expansionerna, annars är det ett underbart spel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Ahh, mina drömmar håller nog på att uppfyllas - striderna i spelet ser ju helt brutalt bra ut och för att inte tala om animationerna. Kolla in Sneek Peek Of Age Of Conan - Hyborian Adventures på G4TV, ni får scrolla ner lite. Köttslamsor och blod flyger omkring hejvilt när gubbarna strider. Första gången jag ser hur striderna ser ut i rörelse, mäkta imponerad om man jämför med andra MMO-titlar

FunCom verkar vara trogna till världen som Robert E. Howard skapade, med dess brutalitet och "grittyness" helt intakt i spelet. "Underbart" är nog ett för svagt ord att använda just nu... Über!

Ah tackar, jag har letat efter g4tv saken. ^^

Tycker verkligen om att Funcom försöker få så mycket av världen som Robert E. Howard har gjort. Och jag tror faktiskt att Funcom kan lyckas med detta spel.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Ser verkligen trevligt ut
Får se ifall man kanske provar detta, tycker dock inte att det han berättade om storyn lät vidare bra(i G4TV klippet). Men kanske kan man bara skita i den.

Permalänk

Crush yo enemies, see dem driven befo you...

Permalänk
Medlem

Hear the lamentations of their women

Visa signatur

sad panda

Permalänk

Jag tycker att det är ett konstigt tema för ett mmorpg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Jag tycker att det är ett konstigt tema för ett mmorpg.

Hur menar du med ett konstigt tema? Utveckla gärna.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Age of Conan vecka på Gamespy!
http://archive.gamespy.com/landing/ageofconan/

Tipstack går till fz.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Åhh massa nyttig information Gascogne! Fin start på tråden
Som gammal Anarchy Online gamer, som förövrigt är det bästa mmorpg spelet jag spelat (blev tyvärr sämre med expansionerna) blir det till att förboka snart. Hoppas verkligen att Funcom lyckas med detta nu ;>

Visst var Anarchy online det bästa mmorpg spelet men frågan är om Funcom sköter detta spelet istället för att ignorera alla buggar de skapar i sina patchar som sedan sopas under mattan i hopp om att folk ska lära sig att leva med dem.

Under de två åren jag spelade AO så kan jag inte säga mer än att jag har full förståelse för varför en stor skara "oldtimers" lämnade AO i slutet på förra året. Funcom lovade förbättringar, inte mycket som hände för utom att man gav spelarna lite nytt utseende på städer istället för att åtgärda buggar som fanns i överflöd. Folks konton blir hackade stup i kvarten, servrarna crashar var 20 minut , Funcom går ut med att de jobbar på problemet, 1 vecka går, samma visa, 2 veckor går, samma visa, 3 månader går , samma visa.

Efter att ha spelat Anarchy Online har iaf jag fått uppfattningen att Funcom lyser upp mycket för uppkommande expansioner , dessvärre så ignorerar de redan befintliga problem eller skjuter upp dem på obestämd tid.

Men som sagt , sköter Funcom sig så kan nog detta bli ett lyckat spel.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Age of Conan vecka på Gamespy!
http://archive.gamespy.com/landing/ageofconan/

Tipstack går till fz.se

Den länken fanns redan på första posten i tråden, men det tål att upprepas. ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille
Visst var Anarchy online det bästa mmorpg spelet men frågan är om Funcom sköter detta spelet istället för att ignorera alla buggar de skapar i sina patchar som sedan sopas under mattan i hopp om att folk ska lära sig att leva med dem.

Under de två åren jag spelade AO så kan jag inte säga mer än att jag har full förståelse för varför en stor skara "oldtimers" lämnade AO i slutet på förra året. Funcom lovade förbättringar, inte mycket som hände för utom att man gav spelarna lite nytt utseende på städer istället för att åtgärda buggar som fanns i överflöd. Folks konton blir hackade stup i kvarten, servrarna crashar var 20 minut , Funcom går ut med att de jobbar på problemet, 1 vecka går, samma visa, 2 veckor går, samma visa, 3 månader går , samma visa.

Efter att ha spelat Anarchy Online har iaf jag fått uppfattningen att Funcom lyser upp mycket för uppkommande expansioner , dessvärre så ignorerar de redan befintliga problem eller skjuter upp dem på obestämd tid.

Men som sagt , sköter Funcom sig så kan nog detta bli ett lyckat spel.

Jag slutade spela Anarchy Online december 2004 mestadels tackvare att expansionerna inte var värst roliga. Älskade verkligen hur missions fungerade i grundspelet, vore trevligt om andra spelföretag kunde göra nått liknande.

Tycker ändå att Funcom har lyckats bra med sitt Anarchy Online trots alla problem de har haft för inte tala om deras start med spelet.
De lär ha lärt sig ett och annat med tiden så förhoppningsvis får inte Age of Conan samma buggiga start hehe.

En kul sak som kommer att vara med i spelet är barfights.
Artikellänken finns även på första posten med massa andra men postar länken här igen.

Age of Conan -- Seperate Tracks with Gaute Godager (PC)

Citat:

Most of the taverns in Age of Conan will be PvP zones, but the system will be quite different than that in the outside world. Rather than sword battles and duels to the death, players will instead swig mugs of ale and smack each other over the head with cups and broken table legs. Losing the battle doesn't mean death -- it just means getting tossed out by the bouncers. There will be no levels in bar fights. Everybody from level 20 to 80 will be on an even playing field.

Gissa om man kommer spendera mycket tid i barer.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Låter skitkul ju

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Hur menar du med ett konstigt tema? Utveckla gärna.

Conan liksom. : / En film om Conan... man kommer ju inte spela Conan.

Permalänk

Conan är kung och storyn kretsar runt honom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Conan liksom. : / En film om Conan... man kommer ju inte spela Conan.

Det här spelet utspelar sig i Hyboria, en värld som kanske inte är lika känd som Tolkien's Midgård, men säkert minst lika detaljerad med olika folkslag, kulturer, monster och så vidare. Conan, och världen Hyboria, skrevs av en "pulp-writer" vid namn Robert E. Howard på 30-talet, så filmerna regisserade av John Milius och Richard Fleischer är inte precis "grunden" till Conan - mannen, myten, legenden. Det finns mer än just den muskulösa barbaren som är intressant i Hyboria... folkslaget Stygians t.ex är mycket ballare, enligt mig. Onda, spinkiga egyptier med mörka krafter är nog ett bra sätt att beskriva dem. Finns en hel del "lore" att läsa om på spelets hemsida.

On another note, så lär man ju se ganska mycket av detta i spelet:

LegolarzLOL: "What is best in life?"
Kounan: "To crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women!"

...i alla fall när spelet/betan precis har kommit ut, vågar nästan slå vad om.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Age of Conan är singelplayer i början, det kan vara intressant att se hur det urartar sig.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Det här spelet utspelar sig i Hyboria, en värld som kanske inte är lika känd som Tolkien's Midgård, men säkert minst lika detaljerad med olika folkslag, kulturer, monster och så vidare. Conan, och världen Hyboria, skrevs av en "pulp-writer" vid namn Robert E. Howard på 30-talet, så filmerna regisserade av John Milius och Richard Fleischer är inte precis "grunden" till Conan - mannen, myten, legenden. Det finns mer än just den muskulösa barbaren som är intressant i Hyboria... folkslaget Stygians t.ex är mycket ballare, enligt mig. Onda, spinkiga egyptier med mörka krafter är nog ett bra sätt att beskriva dem. Finns en hel del "lore" att läsa om på spelets hemsida.

On another note, så lär man ju se ganska mycket av detta i spelet:

LegolarzLOL: "What is best in life?"
Kounan: "To crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women!"

...i alla fall när spelet/betan precis har kommit ut, vågar nästan slå vad om.

Är Red Sonja del av samma värld?