Permalänk
Medlem

Dell 24" ...borta?

Jag ska beställa en 24" tft från Dell ,men idag var skärmen borttagen på deras sida(den fanns där igår).Är det nån som vet varför?

Permalänk
Medlem

När jag kollade för några dagar sedan så stod det något om att pga extremt hög efterfrågan så visste dem inte när leveranserna kunde ske...

Kanske dröjer så länge att de valt att ta bort den ur sortimentet tillsvidare?

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

Det är slut i lagret, det svaret fick jag efter allmin väntan. Idag skickade dem iväg min 24", beställde den 24:e Mars, så jag har väntat typ 1 månad på min.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Hedersmedlem

Tillverkas inte samma skärm under ett annat namn än DELL också?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Tillverkas inte samma skärm under ett annat namn än DELL också?

En exakt kopia av skärmen finns nog inte under annat märke, däremot är ju panelen i den tillverkad av Samsung och används i flera andra modeller...

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

Vilka är dom flera andra modellerna som använder denna panel???

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

Finns inte flera modeller tror jag, samma panel kommer att andvändas i Samsungs nya 243T med backlight LED. Annars är det DELL som kör med denna panel, flera märken har jag inte hört nått om.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

243T är en gammal modell med sämre prestanda, och någon uppföljare har Samsung ännu inte presenterat. Däremot har dom en LCD-TV med samma panel som 2405FPW men den är svindyr..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weiman
243T är en gammal modell med sämre prestanda, och någon uppföljare har Samsung ännu inte presenterat. Däremot har dom en LCD-TV med samma panel som 2405FPW men den är svindyr..

Vad snackar du om? Samsungs nya 243T (inte den gamla) presenterades för några månader sedan på Cebit mässan 2005. Varför änns kommentera när du inte vet? :

http://www.golem.de/0503/36934.html
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42093...
http://www20.tomshardware.com/business/20050317/cebit2005-03....

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk

DELL skärmarna är egentligen Sony skärmar med en liten DELL logga på bara.

Kolla Sonys sortiment istället så hittar du säkert samma skärm

Visa signatur

VVV (Vilja, Våld och Vaselin) fungerar till allt som har med datorer att göra

Permalänk
Medlem

Hmm, verkar otroligt konstigt att dom skulle släppa en ny skärm med mycket bättre prestanda utan att byta namn, men så verkar ju vara fallet.

Citat:

DELL skärmarna är egentligen Sony skärmar med en liten DELL logga på bara.

Nu tänker du på CRT-skärmar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Finns inte flera modeller tror jag, samma panel kommer att andvändas i Samsungs nya 243T med backlight LED. Annars är det DELL som kör med denna panel, flera märken har jag inte hört nått om.

Som jag trodde då

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk

Har dom inte höjt priset oxå?
Iallafall på 2005´an som jag skulle köpa nu för lite över 6000pix, kostar nu över 7000. Surt sa rö/även

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Finns inte flera modeller tror jag, samma panel kommer att andvändas i Samsungs nya 243T med backlight LED. Annars är det DELL som kör med denna panel, flera märken har jag inte hört nått om.

My bad, jag som blandade ihop den med 23" panelen som sitter i Viewsonic, Apple, Benq & LG prylarna.

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Avstängd

hm suck, jag skulle verkligen velat haft en 24" .. mmm

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Man blev ju lite småknäckt när man betalade 11.800 för den o alla snackade om att få den för 8-9.000 men nu när man ser hur svårt det verkar vara för dem att leverera så är jag nöjd att jag inte väntade

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yooda
Man blev ju lite småknäckt när man betalade 11.800 för den o alla snackade om att få den för 8-9.000 men nu när man ser hur svårt det verkar vara för dem att leverera så är jag nöjd att jag inte väntade

Sen får du tänka på att du har haft din längre en dem flesta, somsakt ska jag äntligen få min nu på torsdag denna vecka, väntat för länge! 8800kr betalade jag dock, det var det värt att vänta för, sedan kanske jag får något mer rabatt pga väntetiden.

Man kan iaf konstatera att skärmarna är efterfrågade extremt! Över flera hundra beställningar har gjorts, och lagret gick slut. Bristvara idag är det inge snack om.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))