Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

MSN 7 och Zone Alarm... Fungerar inte?

Permalänk
Medlem

MSN 7 och Zone Alarm... Fungerar inte?

Fick till uppgift att fixa en kompis dator... Inte ovanligt

Nu är det så att hon har kört zonealarm länge, samt MSN Messenger. Men är hon uppgradera till MSN 7 på sin Win2000 burk så slutade det fungera.

När man trycker på inloggning så försöker den inte ens logga in känns det som, och det förstår jag då brandväggen blockar det.

Före Messenger 7 blockade den ju inte det där, varför nu?
Jag har öppnat alla portar för utgående och inkommande trafik som msn ska ha.
Jag har till och med testat att i Zone Alarm stänga av hela brandväggstjänsten. Fungerar inte heller...

Enda som fungerar är om jag stänger av hela Zone Alarm.
Fattar inte vad fan som är fel. Har Microsoft stoppat användare från att kunna använda Zone Alarm och MSN 7 eller vad fan är det frågan om.

Har testat med allt i zone alarm. Låtit Zone alarm få ställa frågan om den ska öppna för MSN osv. Inget hjälper...

Jag byter mjukvarubrandvägg på datorn om ingen har någon lösning på detta.
Sygate eller något annat... Synd att man inte är så bra i windowsvärlden längre. Börjar bli svårt att hjälpa folk nu...

Permalänk
Gäst

Det är inte bara din kompis som har detta problem.
Kika lite på detta så finner du kanske en lsöning.

http://forum.zonelabs.org/zonelabs/board/message?board.id=IMS...

Permalänk
Medlem

Problemet är att jag redan testat att öppna alla de där portarna samt lagt till servern i "trusted zone". Men inte fan hjälpte det...

Just ja. Jag la in miranda också. ICQ fungerade utan problem i det. Men inte MSN... MSN klagade såfort Zone Alarm var igång...

Permalänk
Medlem

zone alarm tycker om att spärra saker man tillåtit.
tex när jag skulle lägga över prylar till min xbox hos en polare så tillät jag ftp programmet att koppla upp mot xboxen.

loggade in finnemang på xboxen men när den skulle läsa mappträdet så hängde den sig.. provade några olika ftp program samma fel överallt.
stängde av zonealarm och det fungerade.

ne fy fan för det progget

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
zone alarm tycker om att spärra saker man tillåtit.
tex när jag skulle lägga över prylar till min xbox hos en polare så tillät jag ftp programmet att koppla upp mot xboxen.

loggade in finnemang på xboxen men när den skulle läsa mappträdet så hängde den sig.. provade några olika ftp program samma fel överallt.
stängde av zonealarm och det fungerade.

ne fy fan för det progget

Problemet med FTP'n för dig var nog att den ville ha Active Mode FTP men Zone Alarm tillät bara Passive Mode... Eller något sådant...

Permalänk

Har ingen lösning på lager tyvärr, men mitt Zone Alarm Pro funkar ihop med MSN Messenger 7.0.

(Jag har aldrig hållt på å trixat med portar)

Det enda jag märkt, nog så irriterande iofs, är att när jag ska kolla mailen från MSN Messenger så måste jag rätt vad det är ange mitt lösenord igen..??
Det händer lite då och då. Skumt.

Edit: Jag använder en äldre version om det kan vara till nån hjälp: Zone Alarm Pro version 4.0.123.012

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2000+ | GA-7VA-C ATX KT333 | 2x256MB DDRAM | Geforce4 MX440 64MB | XP Pro SP2 |