Permalänk

Hål?

Efter helgens hårdsatsning på nätaggregat blev det ett Tagan i-Xeye som blev offer för mina surt förvärvade slantar och jag travade glad i hågen hem för att ansluta monstret som skulle göra min överklockning stabil.

Väl hemma och med det andra agget utmeckat började problemen. Tagan-aset var ju omkring 20 mm längre än det gamla standard-agget vilket inkräktade på min chassifläkts territorium. Eftersom Tagan var mycket större och starkare än min fläkt så vann ju givetvis han och fläkten ligger i sin låda i garderoben.

Då kommer ju frågan.

Jag har alltså ett runt hål, 80 mm i diam., samt 4 st skruvhål som bara sitter och ser dumma ut i toppen av lådan. Vad i hela fridens namn ska jag göra med det? Brainstorma gärna lite för jag är verkligen clueless just nu... Det får gärna vara gratis!

Ska fixa kamera också, lite problem på den fronten dock...

EDIT: Nätagget är så långt att det täcker två av skruvhålen så att fläkten som satt i det hålet - som alltså är placerat uppepå lådan, ganska ungefär på mitten - var tvungen att plockas bort för att nägaggregatet överhuvudtaget skulle gå in i lådan.

Är mindre pigg för närvarande och ska till jobbet om ungefär fem timmar...

Permalänk
Medlem

vad har hålet med ditt nya agg att göra? :S

Permalänk
Medlem

Du kan få en rätt häftig look om du tar en 100x100 mm bit rostfritt stål och popnitar igen hålet med en rad nitar på varje sida, mitt tips.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem som du

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

hmm...varför inte sätta fläkten på utsidan och sedan snygga till det självklart..kanske dumt förslag... hehe.

Visa signatur

Stacker chassi, Amd64 3500+, Corsair twinx 1024Mb 500Mhz, Seagate S-ata 120Gb + 120 Gb Maxtor, Nvidia 7800gt, SB Audigy.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
Du kan få en rätt häftig look om du tar en 100x100 mm bit rostfritt stål och popnitar igen hålet med en rad nitar på varje sida, mitt tips.

Hmm, det låter som en rätt bra idé, kan definitivt bli snyggt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadAss
hmm...varför inte sätta fläkten på utsidan och sedan snygga till det självklart..kanske dumt förslag... hehe.

Har testat, ser ut som stryk och ingen moddning i världen kan rädda den fläkten...