Dungeon lords hjälp tack

Permalänk
Medlem

Dungeon lords hjälp tack

hmm är i fargrove nu, ska till en annan stad, något på a, veti nte redigt men iallfall så ska man gå tu ur west gate, mina frågor är, hur gör jag för att komma ut? man kan ju ej för dörrarna är låsta. och hur vet man vilken som är west gate?
tack i förhand

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Själv är jag fast i Sewers Kommer ju nya monster så fort man vänder sig om, de respawnar lite konstigt...

Jag skulle utan att ha vart i själva staden säga att west gate är den som ligger i väster, har ju en kompas

Permalänk
Medlem

hmm om du går in i options kan du stänga av random encounters, eller sänka det

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

I fargrove ska men gå till snubben i celestrial tempel och köpa ett scroll och sedan gå tillbaka till monasterit.
Jag har själv fastnat nere i sewers med jag stöte på 2st spöken och fick nästan en hjärtattack så rädd jag blev, hur dödar man dem?

Visa signatur

X2 4200, POV 8800gtx,MSI k8n sli platinum, Kingston 4x512 hyperX 433mhz, Och ett stort Stacker.

Permalänk
Medlem

jag har fått ett quest av snubben i vapen affären. har snackat med seern som hade ett skellet i sitt hus med sljus snurrande runt han som man skulle ta.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Det ljuset ska man använda senare, du ska köpa ett brev.

Visa signatur

X2 4200, POV 8800gtx,MSI k8n sli platinum, Kingston 4x512 hyperX 433mhz, Och ett stort Stacker.

Permalänk
Medlem

har redna satt ner lusen där dom ska vara så.. vart köper man brevet då? och vad ska man med det till?

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Hur tycker du att spelet är? Skrev nyss en nyhet på rpgworld om att man inte ska köpa spelet: http://www.rpgworld.se/archive.php?meny=1&date=Maj%202005#154

Permalänk
Medlem

ja allså spelet är inte klart Det är buggigt, finns ingen karta, men det är ändå ganska skoj faktist. nman märker ju att spelet inte är färdigt direkt.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Tycker de skulle jobbat hårdre på hur monstrens rörelser som både bugar fast sig själv och rör sig lite konstigt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

ja och lite längre idle animation på karaktären han har typ bvara 1 med som loopas efter 5 sek

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Du kan kolla här : http://dreamcatcherinteractive.com/forums/forumdisplay.php?f=...

Sen så hoppas jag du har patchat ditt spel för det innehåller en hel del små fixar.

Permalänk

var kan man hitta patchen? jag har letat på ett antal sidor där det brukar finnas patchar, dock ej tillverkarens då jag inte vet vilken som gjort spelet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
var kan man hitta patchen? jag har letat på ett antal sidor där det brukar finnas patchar, dock ej tillverkarens då jag inte vet vilken som gjort spelet

http://www.dungeonlords.com/

Hmm

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk

tack så mycket. är det värt att spela nu eller ska man vänta tills nästa patch med tanke på att ni beskriver det som ofärdigt och buggigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
tack så mycket. är det värt att spela nu eller ska man vänta tills nästa patch med tanke på att ni beskriver det som ofärdigt och buggigt?

Om jag ska vara ärlig så är spelet HEMSKT! Som alla sagt är det långt ifrån klart och ingen sak som jag stör mig på har fixats i 1.1 patchen som verkar vara den nyaste? Vet faktiskt inte ens vad den gör... finns det någon lista på buggar 1.1 fixar?

Så vänta du i lugn och ro (och länge...)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Om jag ska vara ärlig så är spelet HEMSKT! Som alla sagt är det långt ifrån klart och ingen sak som jag stör mig på har fixats i 1.1 patchen som verkar vara den nyaste? Vet faktiskt inte ens vad den gör... finns det någon lista på buggar 1.1 fixar?

Så vänta du i lugn och ro (och länge...)

hmm jag testade lite av spelet och måste erkänna att jag blev väldigt besviken:(. jag hitta inga shortkeys till magier, vilka jag trode att jag skulle få börja med då jag körde magiker. sen saknade jag en karta, ljuden från motståndarna var det enformigaste jag hört (mötte bara goblins som lät). karaktären hoppa sjukt fullt och när man blev träffad i ryggen av en pil när man hoppa ifrån motståndarna så flög man bakåt precis som i verkligheten:D. kammran var dessutom riktigt usel, den kanske gick att ställa in bätre men det gjorde jag inte.
slutsats: Jag väntar tills nästa patch kommer innan jag spelar spelet.

Permalänk
Medlem

Tror du får vänta längre än till nästa Om de inte klarar att få plats med allt i en mega patch, vilket skulle behövas.

Jag är själv inne i staden Fargrove nu, känns lite konstigt att de kör en cirkus föreställning på natten? Och 2 bybor som bara går runt hela tiden, vakterna är ju inte bättre... springer med draget svärd mot en så fort de ser en.

Permalänk

det var ju tråkigt att höra:(. dock vet jag inte om storyn är bra i detta spelet men jag behöver något nytt spel i still med dungen siege eller d2 att köra och då hade jag hoppats på detta. Hoppas inte det tar för lång tid att fixa patchar till detta sjukt buggiga spel

Permalänk
Medlem

Jag tycker det var riktigt synd att de misslyckades så enormt med detta spel. Det kunde ha blivit riktigt riktigt bra..
Förstår inte hur man kan ha så bråttom att man inte ens har med alla basfunktioner, t ex en karta eller något liknande. Sen är spelet på tok för mörkt, under den dryga timme jag har lagt ner på spelet fick man inte se dagsljus en endaste gång vad jag minns.
Quest-logen eller vad man ska kalla den är ju också ett stort skämt. Man måste ju skriva ner var man ska osv. själv med papper och penna...
Nej, det här spelet har jag gömt längst in i garderben och greäver eventuellt fram det om det patchas, ordentligt. Något som jag är tveksam till kommer ske.

Köp inte! Åtminstone inte innan alla (massor!) buggar är återgärdade.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk

blev helt yr i kloakerna,man irrade runt därnere som en tok samtidigt som monster dök upp hela tiden.
nått som störde mej jäkligt mycket var att hur mycket man än vevade på med vapnet så träffade man sällan fienden,man kunde få stå och hålla på i nästan 30 sek innan man fick ihjäl en enda fiende.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

DJupt besviken på detta spel. Inte ens huvudmenyn funkar ordentligt för mig. Blinkar och segar sig som fan trot att patch 1.1 skulle fixat detta.

Gothic 3...Var är du???

Visa signatur

Moderhjärnan : Antec Threehundred | Gigabyte GA-EP45-UD3P |Intel E8500 3.16Ghz @ 4.4Ghz |Thermalright 120 Extreme med 120mm fläkt| 4Gb Corsair DDR2 1066 | Velociraptor 150Gb + WDC 500Gb | Powercolor ATI 4870x2 2Gb @ 800/950 Mhz | PSU: Corsair 650W | LG Flatron W2452T 24" | 3dMark06 : 20643 p |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schluug
Jag tycker det var riktigt synd att de misslyckades så enormt med detta spel. Det kunde ha blivit riktigt riktigt bra..
Förstår inte hur man kan ha så bråttom att man inte ens har med alla basfunktioner, t ex en karta eller något liknande. Sen är spelet på tok för mörkt, under den dryga timme jag har lagt ner på spelet fick man inte se dagsljus en endaste gång vad jag minns.
Quest-logen eller vad man ska kalla den är ju också ett stort skämt. Man måste ju skriva ner var man ska osv. själv med papper och penna...
Nej, det här spelet har jag gömt längst in i garderben och greäver eventuellt fram det om det patchas, ordentligt. Något som jag är tveksam till kommer ske.

Köp inte! Åtminstone inte innan alla (massor!) buggar är återgärdade.

i början ja, den funkar sen. min har typ 5 quests i min questlog

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Finns det någon förklaring från utvecklarna varför kartan inte fungerar?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schluug
Finns det någon förklaring från utvecklarna varför kartan inte fungerar?

Ingen direkt förklaring men dom har sagt att den blev borttagen då dom bestämde sig för att inte ha med den. Men den ska komma nu i patch 1.2 för det var en sån stor majoritet som ville ha den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schluug
Finns det någon förklaring från utvecklarna varför kartan inte fungerar?

finns det enns någon karta inlagd i spelet?

Edit: när ska 1.2 komma?

Permalänk

dom gjorde några stora tabbar bla: fiender precis överallt fy fan, tillochmed i staden. enligt mig ska det vara en frizone, och i staden värkar det finnas en massa olika "zoner" som när man går igenom måste laddas och inte nog med det så finns det bara ett eller 2 hus i varje zon man kan gå in i. fy fan, tacka vet ja gothic2.

Permalänk
Medlem

Jag tycker städerna(staden, har precis kommit ut från Fargrove) känns så livlösa och tråkiga.
Sen är ljudet helknepigt för mig. Jag måste stå på exakt rätt ställe för att kunnna höra vad någon av de jag pratar med säger, ungefär 1.5m framför. Annars hörs bara ett svagt mummel.
Sen så låter fotstegen eller vad det ska vara som "knäpp" i högtalarna. Det hörs tydligast från vakterna som patrullerar i Fargrove..
Mycket att klaga på alltså

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
finns det enns någon karta inlagd i spelet?

Ja, M ska det vara per default. Går t.o.m att "mappa om" i Options.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Det ska vara på M default, men icke! Utvecklarna sket i att ta med den och den kommer förmodligen i patch 1.2 (Yeah right!)
Själv blir jag bara mer och mer förbannad ju mer jag spelar detta skitspel. Världen är inte klar för fem öre! Har precis kommit till den där älvstaden, Arindale? Och utsmyckningen i t ex innet är ju ett skämt.. inte en människa, förutom Inn keepern. Inga möbler, inte ens en eld i öppna spisen.
Sen är det ju helt hopplöst att springa iväg lite på egen hand. Jag försökte mig på det och det tog säkert 20 min att hitta tillbaks igen eftersom man inte har någon karta! Idioti! Sen så hittade jag någon kista mitt ute i ingenstanns, vafan skulle det finnas en kista mitt i en skog för? GAH..
Borde vara olagligt att släppa ett så ofärdigt spel.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -