Permalänk
Medlem

Vilken mobil processor & modd?

Som sagt vilken mobil processor ska jag köpa för mina surt förväravde små stålar?
Klart som alltid mer smet ju bättre mojäng får jag, brukar vara en regel eller?

Samt har hört att utbudet av fläktar är dåligt till socket 479.
Har ni några bra tips på hur man moddar sin "gammla" eller nya cpu fläkt till en skön fläkt till socket 479?

För denna processor ser onekligen ut att inte gå av för hackor, kan jag säga, äntligen blir det drag i min 478 igen

Visa signatur

om jag har en dålig dag ska man formatera eller fotografera mitt bios på min sepeu

Permalänk
Medlem

Köp en Pentium-M med Sonomakärnan (den med 533Mhz FSB).

Fått intrycket från flera sajter att den överklockar bättre än den äldre Dothan (som har 400Mhz FSB).

Ang fläktar så har du fått svar i tråden om Dothantips

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Köper Aopens socket 479 moderkort. På det moderkortet kan du montera socket 478 kylflänsar. Vet dock inte om alla dessa passar. Det moderkortet finns att köpa på jmedata.se

Har beställt mitt nu. Kommer med posten om 1h och 20 minuter :D:D:D

Återkommer med lite mer info när jag har fått det

Visa signatur

Apple Powerbook 12" 1.33ghz
Apple Mac-mini core 2 duo 1.86ghz, 2gb
Xeon 2x3GHz, 1TB

Permalänk
Medlem

Det är det äldre kortet med i855 chipset och AGP.
Har det hemma, funkar att montera alla S478 flänsar i princip

Nackdelen är att man ej kan mata CPUn med mer volt utan att göra en voltmodd (som visserligen är väldigt enkel att göra), samt att man ej kan öka volten till vDIMM utan att göra en "skarp voltmodd", dvs löda.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikerrer
Det är det äldre kortet med i855 chipset och AGP.
Har det hemma, funkar att montera alla S478 flänsar i princip

Nackdelen är att man ej kan mata CPUn med mer volt utan att göra en voltmodd (som visserligen är väldigt enkel att göra), samt att man ej kan öka volten till vDIMM utan att göra en "skarp voltmodd", dvs löda.

Jo det du skrev längst ned där, det är väldigt intressant läste någonstans om en som lyckades få sin 760 till hela 3,44 ghz låter hel galet, han visade tom i cpu z.
Verkar som om denna lilla rackare tom är galet överklocknings vänlig.
Men mikerrer visa gärna med bilder eller på annat sätt skriv eller visa hur den där lödningen går till, för den är verkligen intressant.
Vore ju tråkigt om ens nya processor rök och brann upp pga att man lödde fel.Två styckna pinnar ska förbindas, det är verkligen ett utav den enklaste lödningarna man behöver inte vara ett proffs kan jag säga.Men några lödningar är nog bra att ha utfört iallafall

Hur komm man på vilka två pinnar man skulle förbinda ifrån början? =/

Fan vad najs att kunna andvända sin gammla fläkt, fast jag ska nog "palla" upp min cpu fläkt en aning med något, Öjvind härinne skrev ju att den var lite bräcklig.

Visa signatur

om jag har en dålig dag ska man formatera eller fotografera mitt bios på min sepeu