Permalänk

Prisvardering

Hur mkt skulle man kunna fa for foljande dator?

AMD 64 3000 Socket 939 processor

1024 MB (2x512) DDR 400 RAM minne

200GB S-ATA harddisk

ATI X700 Pro 128 MB PCI-Express grafikkort

52x32x52x CD-brannare

Antec Sonata chassi med natagg.

Kvitto + 10 manaders kvarvarande garanti fran tillverkaren.

Permalänk
Medlem

Du har postat i fel del på forumet. I alla fall, texten nedan är kopierat från FAQ:en i "Hela datorsystem"-forumet:

6. Hur mycket är min dator värd? / Hur mycket kan jag ta när jag säljer den?

Det är sällan man blir nöjd som säljare när man får veta hur mycket datorn har sjunkit i värde. Men eftersom tekniken går framåt i ruskig takt så sjunker priserna där efter också. Jag brukar ha som tumregel att kolla upp vad delarna i dagsläget kostar. En bra sida att göra det på är: http://buggy.no-ip.com/index.php Efter man har gjort det drar man av en viss % (10-20) beroende på om man har kvar, garanti, kvitto & orginalkartonger + tillbehör. Ibland är det så att vissa komponenter inte finns längre, då får man själv uppskatta priset, eventuellt gämföra med liknande komponent.

Sedan kan man tillägga att om man lägger ut datorn på t.e.x blocket så brukar man kunna få mer för den, men tänker man sälja den till någon i sin bekantskapskrets så är 10-20% under ny pris att rekommendera.

Visa signatur

Antec Sonata, TruePower 380w | Intel Pentium 4 Prescott, 3.0 GHz | Kingston 2x512 RAM | WinFast PX6600 TD 128 MB | Audigy 2 ZS | Seagate Barracuda SATA 120GB | NEC ND-3520A

Permalänk

Ber om ursakt for felpostandet

Tack for ditt utforliga svar!

Permalänk
Inaktiv

Garantin gäller inte för den som köper datorn av dig.

Permalänk

Varfor skulle den inte gora det?

Permalänk

Frågan om garantin har varit uppe här mååååånga gånger. Sök i arkiven eller titta på konsumentverkets sajt. Där finns svaret.