Ska köpa nytt spel till GameCube... Men vilket?

Permalänk
Medlem

Ska köpa nytt spel till GameCube... Men vilket?

Hej!

Jag har bestämt mig för att köpa ett nytt spel till kuben nu när jag har lite pengar över, men jag har svårt att bestämma mig för vilket jag ska köpa. Funderar på antingen Resident Evil 4 eller något av Metroid Prime-spelen. Eller kanske SW: Rebel Strike...

Vilka spel tycker ni är bäst och är spel man bara måste ha?

De spel jag redan har är:

Mario Kart: DD
Soul Calibur 2
Super Smash Brothers Melee
Dragonball Z Budokai, samt 2:an
Jedi Knight 2: Jedi Outcast

(vill helst ha någon typ av äventyrsspel med inslag av action )

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Resident evil 4.
Jag har båda mp spelen också...
Tycker dock att res4 var roligast av dem 3.

EDIT:

Spel man måste ha till Kuben:

1. Resident evil 4
2. MP 1&2
3. Zelda the wind waker

Inhandla dessa och var glad, då det är det bästa som kuben kan erbjuda

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem

Vilka spel har du redan? Zelda är ju ett obligatoriskt köp till GC. Är du intresserad av Star Wars-spelen så kan du få köpa mina; Rebel strike, Clone wars och Rogue leader.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid: The Twin Snakes eller PoP: WW

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Tales of Symphonia, bästa konsolspelet jag spelat någonsin!

Det är ett j-rpg, men man slåss själv och inte så tråkigt som typ final fantasy. Storyn och gubbarna är skitbra, och spelet är jättesnyggt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av powow
Tales of Symphonia, bästa konsolspelet jag spelat någonsin!

Det är ett j-rpg, men man slåss själv och inte så tråkigt som typ final fantasy. Storyn och gubbarna är skitbra, och spelet är jättesnyggt.

Word! fast ändå inte. Tycker FFX slår det ganska hårt

Permalänk
Medlem

Zelda Windwaker har jag spelat, glömde säga det. (Har lånat av en polare en gång)

Jag tror nog det blir Resident Evil 4. Men jag ska kika lite närmare på MP-spelen också.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Reident Evil 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Resident Evil 4

Det är min rekommendation med.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Eternal Darkness!

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Hedersmedlem

Har du inte spelat Zelda: Wind Waker måste du ju självklart göra det. Annars är du ingen värdig Gamecube-ägare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Har du inte spelat Zelda: Wind Waker måste du ju självklart göra det. Annars är du ingen värdig Gamecube-ägare.

Jo, jag skrev lite längre upp att jag har lånat det av en polare en gång, och har således spelat det.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

jo resident evil 4 är grymmt roligt

def jam fight for ny är inte så tråkigt heller mot kompisar

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Jag håller med skaran som säger att du ska köpa Resident evil 4. Det är ett riktigt bra spel!

Du vill ju ha äventyr och action, så då kan det inte bli bättre.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst lite reviews och kollat på lite bilder har jag bestämt mig för att köpa RE4. Det verkar vara ett sjukt bra spel!

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Avstängd

resident evil 4, resident evil 4 eller varför inte resident evil 4?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AddeC
Eternal Darkness!

Håller med. Ett fruktansvärt underskattat spel som skall upplevas utav alla GC användare. Kostar dessutom inte många kronor idag.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Håller med. Ett fruktansvärt underskattat spel som skall upplevas utav alla GC användare. Kostar dessutom inte många kronor idag.

Köpte detta spel för 99:- för en vecka sedan. Har inte provat det dock... Fick ju nya datorprylar idag...

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt inte re4 var en hitt, visst, grymt bra spel, men hade för lite med re serien att göra tyckte jag.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Haha, två i rad, det ni

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Håller med. Ett fruktansvärt underskattat spel som skall upplevas utav alla GC användare. Kostar dessutom inte många kronor idag.

visst är det bra men knappast något resident evil 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
visst är det bra men knappast något resident evil 4

RE4 är ett actionäventyrsspel medans ED är ett skräckäventyr, helt olika genrer.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
RE4 är ett actionäventyrsspel medans ED är ett skräckäventyr, helt olika genrer.

Meh. Eternal Darkness är minsann actionäventyr med tanke på hur mycket man hugger och skjuter i det. Sen om det spelar likadant som RE4 är en annan femma.

Rekommendationer? Mina tre favoriter är Metroid Prime, Metroid Prime 2: Echoes, Paper Mario: The Thousand-Year Door.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
RE4 är ett actionäventyrsspel medans ED är ett skräckäventyr, helt olika genrer.

och därför kan inte det ena vara bättre än det andra?

Permalänk
Medlem

Metroid prime är nog det bästa valet. köpte till min brors gamecube och det är nog lungt det bästa spel jag kört på gamecube.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

De spel som jag kan rekomendera är:
Resident Evil 4 (som du redan inhandlat )
Tales of Symphonia
Metroid Prime (främst det första)
Eternal Darkness.

Och Zelda självklart ;D

Visa signatur

All Eran Belysning Är Tillhör till mig! || Mustela är inte finskt! Det är latin! || Om jag fick 1 krona varje gång någon särskrev på detta forum...

Permalänk
Medlem

TimeSpliters 2

Visa signatur

Not all men seek rest and peace, some are born with the spirit of the storm in their blood.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu

Meh. Eternal Darkness är minsann actionäventyr med tanke på hur mycket man hugger och skjuter i det. Sen om det spelar likadant som RE4 är en annan femma.

Bah. Jag tycker att hela speluppläget skiljer sig såpass mycket att de inte passar in i samma genre. Det är betydligt mer ös i RE4 medans man är mer metodisk i Eternal Darkness.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya

och därför kan inte det ena vara bättre än det andra?

Ungefär som att säga att Quake 3 är bättre än Starcraft.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Resident Evil Zero och Resident Evil Remake.

Permalänk

Jag skulle rekomendera Tales of Symphonia, Eternal Darkness och Paper Mario 2.

Visa signatur

UNIX/Programmering.