Visa ditt *nix skrivbord här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lizman2:

@Hund:

Vackert, gillar att du är snabb med de stabila kernel uppgraderingarna från trädet också..

Well done.

Huh? Jag anar sarkasm, men jag är dock osäker på vad du syftar på?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Huh? Jag anar sarkasm, men jag är dock osäker på vad du syftar på?

kan gissa att han trodde bilden i ditt inlägg var din och inte citerad. då jag inte kan se någon kernelversion på din fina bild. och med en gentoo-logga så gissar jag han syftar på min skärmdump. där min kernel var runt en månad gammal och han sa från trädet. alltså the portage tree ser ut som att du använder arch eller manjaro om jag får gissa utefter irc-kanalerna.

blir en ny bild sen när jag har orkat fixa i3 och pimpat lite.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emrik:

kan gissa att han trodde bilden i ditt inlägg var din och inte citerad. då jag inte kan se någon kernelversion på din fina bild. och med en gentoo-logga så gissar jag han syftar på min skärmdump. där min kernel var runt en månad gammal och han sa från trädet. alltså the portage tree ser ut som att du använder arch eller manjaro om jag får gissa utefter irc-kanalerna.

blir en ny bild sen när jag har orkat fixa i3 och pimpat lite.

Ah! Det skulle kunna förklara en hel del. Jag tittade på min bild och såg ut som ett stort frågetecken, för jag kunde verkligen inte förstå hur han kunde se vilken kernel jag hade och jag kunde inte komma på vart jag hade något typ av träd.

Och bra gissat, det är Arch Linux.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Drog in manjaro 0.8.13-rc2 igår, på i7 NUC:en

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Drog in manjaro 0.8.13-rc2 igår, på i7 NUC:en

http://i.imgur.com/QG1rpCL.png

mysig NUC du har med i7, presterar helt okej skulle jag tro?

Permalänk
Medlem

@crash: Jo, löjligt snabb liten sak. Med PCIe SSD M.2. så rasslar den 1300 MB/s läs och 1000 MB/s skriv. Svin-nöjd. Skall bara joxa in 1TB SSD'n också och läga home där, så är den komplett.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

@Dockland: VIlket litet monster den maskinen verkar vara med M.2 ssd sen cpun är nog inte tokig heller. Har funderat på att köpa en i5 version av NUC men vet inte om jag ska köpa en broadwell eller vänta på skylake

Permalänk
Medlem

Arch med i3 och nya färger.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Sån retro feeling och så snyggt. Jag seedar f.ö. också några distar, fast mer lite mindre poppis distar som kan behöva lite bandbredd.
Skall dedikera en liten server för detta vid tillfälle.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Sån retro feeling och så snyggt. Jag seedar f.ö. också några distar, fast mer lite mindre poppis distar som kan behöva lite bandbredd.
Skall dedikera en liten server för detta vid tillfälle.

Tack! Jag skulle seeda mer saker om jag vågade.. Min lagringshårddisk har en drifttid på 6 år nu tror jag. Så jag måste köpa ny snart medan jag fortfarande har något att lagra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Inaktiv

Väldigt stilrent och vackert! Älskar i3 för övrigt, kör dock på default colors, inte lika vackert.. Jag blev dock inspirerad nu, så får se vad jag hittar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon180898:

Väldigt stilrent och vackert! Älskar i3 för övrigt, kör dock på default colors, inte lika vackert.. Jag blev dock inspirerad nu, så får se vad jag hittar på.

Tack! Mjo, i3 är väldigt trevligt. Jag känner inget behov av att se mig om efter något annat nu.Även om det givetvis är kul att testa nya saker.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Tror jag skall ta och sy ihop nått i den där stilen. Ser riktigt trevligt ut. :]

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

i3 for president!
Använder dock inget annat än tiling men jag kan ju visa min dock i alla fall, det är väl det som är något att se!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Arch, igen. Ingen revolutionerande skillnad, men denna gång på huvuddatorn.
Lyckades komma på hur jag disablade secure boot (inte helt logiskt) på ASUS Z87-K.

För er som undrar hur man nitar secure boot helt på åtminstone ASUS Z87-K, alltså så det står "disabled" så måste man "delete keys" under inställningarna för secure boot. Sedan kan man ha UEFI utan secure boot.
Funkar prima.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Tror jag skall ta och sy ihop nått i den där stilen. Ser riktigt trevligt ut. :]

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!

Skrivet av GLaDER:

i3 for president!
Använder dock inget annat än tiling men jag kan ju visa min dock i alla fall, det är väl det som är något att se!

http://i.imgur.com/mZyERzz.png

Äsch, skulle man bara lägga upp ett 'working screenshot' skulle förmodligen de flestas skrivbord se rätt tråkiga ut. Men får försöka göra det intressant montage med olika saker man brukar använda.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Äsch, skulle man bara lägga upp ett 'working screenshot' skulle förmodligen de flestas skrivbord se rätt tråkiga ut. Men får försöka göra det intressant montage med olika saker man brukar använda.

Då finge jag väl göra ett litet tvåminutersmontage dåe!

Det är två stycken 1440p-skärmar och den högra står på högkant.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Stilla och bekvämt för ögonen.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Arch och i3-gaps

Permalänk
Medlem

har kört i3 på fedora ett tag nu, och har börjat vänja mig med hur i3 fungerar och gillar det än så länge, allt går så fort när man gör allt med tangentbordet men hur ändrar man i3 status bar? t.e.x hur mycket minne är ledigt o.s.v?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

har kört i3 på fedora ett tag nu, och har börjat vänja mig med hur i3 fungerar och gillar det än så länge, allt går så fort när man gör allt med tangentbordet men hur ändrar man i3 status bar? t.e.x hur mycket minne är ledigt o.s.v?

http://i3wm.org/i3status/manpage.html
Eller så kan du använda det med conky:
http://i3wm.org/docs/user-contributed/conky-i3bar.html

Kör du med conky (som jag rekommenderar) så har du en tabell här:
http://conky.sourceforge.net/variables.html

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

http://i3wm.org/i3status/manpage.html
Eller så kan du använda det med conky:
http://i3wm.org/docs/user-contributed/conky-i3bar.html

Kör du med conky (som jag rekommenderar) så har du en tabell här:
http://conky.sourceforge.net/variables.html

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så mycket för infon och länkarna ska kolla upp detta

Permalänk
Medlem

Funtoo, lite rappare install än gentoo (som jag kör på en annan dator)
skall ha denna att labba lite kernel compile och initramfs med innan jag drar in den skarpt på Gentoo.

För övrigt finns 4.1.1. att dra hem på kernel.org.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag blev lite sugen och provade i3 då jag inte använt någon tiling WM tidigare. Det blev dock problem med att sätta dvorak-international-dead-keys som jag använder vanligtvis som keyboard layout.

setxkbmap -variant-intl

sätter dvorak, men jag lyckas inte med åäö som brukar sitta på alt-w, alt-q och alt-. Istället verkar det som att de kombinationerna ger upphov till att jag vandrar upp i terminal-historiken, tömmer nuvaranda rad i terminalen respektive ingenting. Någon som vet vad problemet kan vara? Jag satte windows-tangenten till att kontrollera i3.

En enklare fråga: Finns det något bättre skin till FF i i3? Det ser ju ut som 90-talet igen

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gräs-Mannen:

Jag blev lite sugen och provade i3 då jag inte använt någon tiling WM tidigare. Det blev dock problem med att sätta dvorak-international-dead-keys som jag använder vanligtvis som keyboard layout.

setxkbmap -variant-intl

sätter dvorak, men jag lyckas inte med åäö som brukar sitta på alt-w, alt-q och alt-. Istället verkar det som att de kombinationerna ger upphov till att jag vandrar upp i terminal-historiken, tömmer nuvaranda rad i terminalen respektive ingenting. Någon som vet vad problemet kan vara? Jag satte windows-tangenten till att kontrollera i3.

En enklare fråga: Finns det något bättre skin till FF i i3? Det ser ju ut som 90-talet igen

Ahh, jag satte caps-lock som mod-key. Då funkar alt-koder för dvorak-layouten.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?