Permalänk
Medlem

VoIP-program (Skype, Woize etc)

Har tills nu använt mig av skype för att prata med kompisarna och det har ju funkat fint. Men nu är det ju så att jag ska flytta och då jag inte pratar så mycket i telefon trots allt tänkte jag att jag kunde skippa vanligt abonnemang och köra på detta. Men när jag började leta runt så upptäckte jag att det fanns flera aktörer på marknaden, dock så verkar det inte finnas så mycket information om dessa. Mer än på deras egna sidor då men den är väl inte helt opartisk...

Jag sneglar bland annat på http://www.woize.com/ (där man kan få ett eget nr gratis, ungefär samma priser som skype) och http://www.voipbuster.com/en/index.html (som påstår att man kan ringa gratis till vanliga telefoner). Någon som har någon erfarenhet av dessa program?

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net

Permalänk
Permalänk
Medlem

Mestadels för att jag ringer så pass lite och oregelbundet att det skulle kännas onödigt att behöva betala abonnemangskostnad för nåt jag inte använder så mycket.

edit: Såg visserligen nu att Digisip hade ganska intressanta erbjudanden, någon erfarenhet av dessa?

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Är själv ute efter nåt liknande.

Har kikat lite på skype-In och även Digisip.

Dock vill jag kunna använda en vanlig Dect-telefon att ringa från och då kostar en Usb-box till skype runt 500kr medan tydligen Digisips boxar kostar runt 1500kr. Dock tror jag Digisips box kan jobba självständigt utan datorn.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Jag går i liknande tankar, och har utvärderat Skypein/skypeout över sommaren med lite blandade resultat. Ljudet är tyvärr inte alltid det bästa när jag ringer till vanliga telefoner. Kanske har jag haft otur, men det lutar åt att skaffa "riktig" ip-telefoni från Rix eller liknande.

Någon som har fler erfarenheter?

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)