Vinn nätagg från Seasonic

Starta datorn i felsäkert läge?

Permalänk

Starta datorn i felsäkert läge?

Hur i h****te startar man datorn i felsäkert läge(!)? Är det min dator som är CP? Eller är det bara Windows. Jag har Windows XP.

Jag har provat både så som det står i Windows hjälpen, på Windows supportsidorna och jag har även sökt en del här på forumet. Och det står inget i FAQ'et om det. Jag har testat att tryck alla möjliga tangentkombinationer, både F2, F4, F8, F1, F5 osv. Det hjälpte inte.

Så om jag får be någon förklara. Hur i h****te tvingar man fram den jävla rutan? Hur startar man modulen i Windows där man kan ändra startalternativ m.m.?

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

på min dator har ja för mig att de e F1, F2 eller F12. Brukar ta några uppstarter innan ja lyckas

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Tryck F8.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

JAA JAG LYCKADES!!

Hittade info. om det på någon Engelsk webplats där det stog att man skulle trycka på F8 upprepade x-antal gånger innan rutan visades. Det stog inget sånt i Windows hjälpen, ELLER Windows support sidorna. Det stog att man skulle hålla in F8!

Återigen, hur startar man modulen i Windows där man kan ändra startalternativ m.m.? Så att man slipper dethär eländet. Man kan ändra där så att Windows startar själv i felsäkert läge när man startar om datorn. Det var något kommando man körde från dialogrutan Kör för att få fram det, men jag minns inte vilket. Det är nog också där man kan välja olika funktioner för Restart, och På/Av knappen. Om man vill att datorn ska stänga av sig direkt när man trycker på Av, eller om man ska hålla knappen inne m.m. Någon som vet vad jag dillar om?

EDIT: Tack ändå! Det var msconfig jag letade efter. Nu är iofs ingen mening med det längre, då jag redan hittat bot på broblemet!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111