Rösta fram t-shirt till communityt!

ställa in tiden på routern ("Default NTP Server")

Permalänk
Medlem

ställa in tiden på routern ("Default NTP Server")

Efter att googlat lite så har jag förstått att Default NTP Server gör så att routern automatiskt uppdaterar tiden. Är det rätt?

Isåfall vad ska jag skriva som adress så det fungerar?

Hoppas bliden är till någon nytta... men det är det inringade fältet jag undrar över. Kanske ska nämnas att det som står där är jag som testat med, men verkar inte fungerar...

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Kolla på: http://www.sp.se/metrology/timefreq/sv/tidssynk_ntp.htm

Testa även att ange IP istället för DNS namn.

Permalänk
Medlem

det måste vara något annat, jag testa me ip adressen istället, det är exakt me tiden bara en timme efter :S

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Klicka för "Enable Daylight Saving"

Visa signatur

Kriga mot min brute: http://gunnard.se.mybrute.com om du vågar :D

Permalänk
Medlem

Du kan lämna fältet tomt. Windows XP använder time.windows.com som default tidsserver

Permalänk
Medlem

GunnarD: vad är den bra för då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den lägger till en timme för sommartiden.
Bör vara: "Start Mar 27 End Oct 30" för år 2005

Permalänk
Medlem

jo men nu undrar jag varför jag ska ha den på för?

hahahha sökte på google... sorry för min dåliga vana att fråga först sommar tid okey.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berenpx
Du kan lämna fältet tomt. Windows XP använder time.windows.com som default tidsserver

Sant men det är roligare med egen tidsserver.

net time /setsntp:<router>
net time /set

Visa signatur

Two types of people laugh at the law: those that break it and those that make it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RulerOfHeck
Sant men det är roligare med egen tidsserver.

net time /setsntp:<router>
net time /set

hur gör jag det då? vart skriver jag allt detdär?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Enklare att göra det från kontrollpanelen.

I den eng Windows XP som jag använder heter modulen "Date and Time". Där finns ett alternativ "Internet Time"